fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין הארצי אישר: ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג ב"סופהרב"

עוד נקבע בפסק הדין כי ההסתדרות החדשה הינה ארגון העובדים היציג במפעל, לאחר שכמחצית מעובדיו הצטרפו לשורות ההסתדרות,
לאון פרץ (צילום ישראל פרץ)
מרוצה. יו"ר ההסתדרות לאון פרץ (צילום ישראל פרץ)

בסוף שנת 2018 הצטרפו להסתדרות כמחצית מעובדי מפעל תוספי התזונה "סופהרב" מנוף הגליל (נצרת עילית לשעבר), שבבעלות חברת אמברוזיה (יבואנית מוצרי סולגאר לישראל). בעקבות סירוב החברה להכיר בהסתדרות כארגון היציג ומעורבותה בביטולי חברות של עובדים בהסתדרות – פנתה ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת. בחודש יוני 2019 ניתן פסק דינן בו קיבל השופט מוסטפא קאסם את טענות ההסתדרות, קבע כי המפעל מהווה יחידת מיקוח עצמאית וכי ההסתדרות היא הארגון היציג בו, וחייב את החברה בפיצויים בסך 75,000 ₪ בשל הפגיעה בהתארגנות העובדים.

החברה הגישה ערעור  לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, וההסתדרות מצידה ערערה על סכום הפיצויים הנמוך שהושת על החברה. בתקופת ההמתנה לפסק דינו של בית הדין הארצי, המשיכה החברה במאמציה נגד ההתארגנות, לרבות ביטול הטבות לעובדים כולל נסיעה שנתית לחו"ל, והתנכלות לחבר ועד וזימונו לשימוע. בגין פגיעות אלה פנתה ההסתדרות בשנית לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת.

פסק הדין בבית הדין הארצי לעבודה, דחה את ערעור החברה ואישר כי מפעל "סופהרב" שבצפון הינו נפרד ממשרדי אמברוזיה שבנתניה, ומהווה יחידת מיקוח עצמאית.

עוד נקבע בפסק הדין כי ההסתדרות החדשה הינה ארגון העובדים היציג במפעל, לאחר שכמחצית מעובדיו הצטרפו לשורות ההסתדרות, ומשטפסי הביטול הגיעו רק לאחר השגת היציגות.

באשר לפגיעה בזכות ההתארגנות, פסק דינו של בית הדין הארצי אישר פה אחד את קביעות בית הדין האזורי בנצרת, לפיהן ההנהלה פעלה לסיכולה של ההתארגנות באופן רוחבי, באמצעות מנהלים, בהפעלת לחץ למניעת הצטרפות עובדים להסתדרות ולהנעתם לבטל את חברותם בה, ובמאמץ להרוויח זמן על מנת להשיג כמה שיותר טפסי ביטול מהעובדים שהצטרפו להסתדרות. דעת הרוב אישרה גם את הקביעה בנוגע לפגיעה בעבודת המשמרות של חבר ועד העובדים. פסק הדין קיבל פה אחד את ערעור ההסתדרות בהגדלת סכום הפיצויים שתשלם לה החברה.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ, ברך על עבודת הלשכה המשפטית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות