fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלוהים לא זקוק למתווכים

איש התקשורת והצלם ישראל פרץ מנוף הגליל בטור אישי מיוחד על דת ומדינה
על כוס מילקשייק (סינואני וישראל פרץ (צילום עצמ
ישראל פרץ (צילום עצמי)

אני לא אדם דתי, רחוק מזה. אבל אני אוהב לקרוא בספר התנ"ך, להתענג על העברית המדהימה ולהתעמק במסרים החברתיים והמוסריים.

הייתה לי מורה מדהימה לתנ"ך, איה ליבוביץ שמה, הייתה נוהגת לומר "אני לא מבינה אתכם, הנוער, (אז היינו "הנוער" ) מה אתם קוראים את הספרונים האלה? "הרומן הרומנטי", "ביל קרטר" ואחרים (פעם היינו קוראים ספרות זולה לא היה אינטרנט וגם לא טלוויזיה), "יש כאן הכל", אמרה והצביעה על ספר התנ"ך, "אהבות ושנאות, תככים ומלחמות, מונרכיה והיררכיה והכל בעברית מצוחצחת". אני לא יודע על כמה אזניים נפלו הערותיה של איה ליבוביץ ז"ל (לפני זמן מה הבנתי שהיא כבר לא איתנו), אבל את אוזני היא תפסה בגדול. מאז אני מתעמק בכתובים, יוזם במסגרת תכנית "עולמות" בעירי מפגשים סביב פרשת השבוע,  לימוד בספר התנ"ך ומארח מעגלי שיח סביב המקורות בחג החנוכה ולקראת ט' באב.

כפי שכבר ציינתי בפתיח, אני לא אדם דתי אך אני מעריץ את מנהיגי העם העברי בתקופת הוויתו של העם ובעיקר את משה. משה היה זה  שהתווה את דרכה של היהדות, הוא זה שהעניק לנו את דרך המוסר, איך ננהג אחד לשני ואיך נשמור זה על זו. משה היה מנהיג צנוע וסירב להיות מעין מתווך בין העם שלו לבין אלוהים וכל הוראותיו הוא לעבוד את אלוהים מהלב.

אני חושב שזו גם הסיבה שכנראה סירב משה להיקבר אחרי מותו במקום ידוע שלא יהפוך גם אחרי מותו למקום לעלייה לרגל במקום העלייה לרגל הנכונה שהיא לירושלים. גם אחרי מותו סירב משה הצנוע להפוך את עצמו לטרנספורטר בדרך לאלוהים.

ומדוע כל הפתיח הארוך הזה? בעקבות תחקיר ערוץ 13 אחרי הרב ברלנד. הבטחותיו של הרב לחיים ארוכים והצעותיו ממטופלת להימנע מטיפולים מצילי חיים עד למותה, מקומם, מרגיז ויותר מכל – מתסכל שאף אחד לא מחזיר אותו מאחורי סורג ובריח.

כשאני רואה איך חלקים רחבים מהציבור הולך שולל אחרי הבטחות של רבנים למינהם שמבטיחים הבטחות סרק בתמורה לכסף רב אי אפשר שלא להתקומם. כל תופעת ההשתטחות על קברי רבנים היא כמעט עבודת אלילים על פי ההלכה וגם על פי הרב עובדיה יוסף ז"ל שהוא אחד הרבנים המוערכים על ידי. הוא גם זה שהנחה את חסידיו לא לנטוש את משפחותיהם ולנסוע לאומן והדגיש את חשיבות המשפחתיות בערב ראש השנה.

בניגוד לאיסלאם שיש את הנביא מוחמד ובניגוד לנצרות שמקומו של ישו ואלוהים כמעט שווים, ביהדות אין מתווכים. אנחנו מתפללים ישירות לאלוהים ושוטחים את בקשותינו ישירות לאלוהים. הוא הרחום, הוא מחייה המתים ומוריד הגשם, הוא מתיר אסורים ורופא עמו ישראל. הוא האלוהים ורק הוא גואל עמו ישראל וחנון המרבה לסלוח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות