fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים בעפולה: "נהפוך עולמות כדי שהערבים לא יגיעו לשכונה"

תושבים בעפולה הקימו ועד מאבק בעקבות הזכייה של 48 משפחות ערביות בקרקעות לבנייה עצמאית בעפולה עלית. העירייה: "על פי החוק, אין ואסור לרשות המקומית או העומד בראשה, להשפיע על המכרז או מאפייני המשתתפים בו"
איתי כהן צילום: יצחק סולומון

הסערה בנושא המכרזים בהם זכו ערבים בעפולה הצעירה עמדה השבוע במוקד העניינים בעיר. תושבים הבטיחו "נהפוך עולמות כדי שהערבים לא יגיעו לשכונה". כזכור, 48 משפחות ערביות זכו במכרז לקרקעות לבנייה בעפולה הצעירה, דבר שעורר את כעסם של תושבי העיר.
ענת, אמא לשתי בנות, אחת בגן ואחת בבית הספר היסודי, אמרה כי "אנחנו חלילה לא גזענים ואין לנו דבר נגד הערבים, אבל היינו מעדיפים שהם לא יגיעו לכאן. כל אחד צריך לחיות במקום הטבעי שלו. אני לא הייתי רוצה שהילדים שלי ישחקו אחרי הצוהריים עם ילדים ערבים, כדי שחס וחלילה לא נגיע למצב של התבוללות. אם לא מקפידים על הדברים כשהם עדיין קטנים, אחר כך עלולים להיות מופתעים בגדול. למה לתת לך זה פתחון?". היא טועה.
תושב העיר וחבר ועד הפעולה, איתי כהן, תקף את העירייה על אוזלת ידה בפרשה והבטיח לארגן הפגנה גדולה. "חשוב שכל תושבי עפולה יצאו מהבתים ויהיו שם לומר את דברם, לא נתנהג בהתלהמות ובגזענות, זו לא דרכנו, אבל חובתנו למחות על העוול שנגרם כאן".

איתי כהן מראשי ועד ההתנגדות בשטח המריבה  צילום: יצחק סולומון
איתי כהן מראשי ועד ההתנגדות בשטח המריבה צילום: יצחק סולומון

 
בעפולה הוקם ועד פעולה במטרה לפעול לביטול תוצאות המכרז. הועד זוכה לייעוץ משפטי על ידי עו"ד וקנין שמתכוון לפנות ליואב גלנט, שר הבינוי והשיכון ולגורמים בכירים ברשות מקרקעי ישראל. ביום ראשון תיערך עצרת מחאה שתצא ממרכז העיר לבניין העירייה.
ועד הפעולה אירגן הפגנה ביום ראשון הקרוב, מול בניין העירייה. במקום הייתה אמורה להתקיים באותה השעה ישיבת מועצה, אבל היא נדחתה. "אני צופה שיגיעו לפחות 2000 תושבים", אומר איתי כהן מועד הפעולה, "אני מקבל המון פניות מתושבים מודאגים, כולם הבטיחו להגיע ולהזדהות ביום ראשון".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "בנסיבות הקיימות, על פי החוק, אין ואסור לרשות המקומית או העומד בראשה, להשפיע על המכרז או מאפייני המשתתפים בו, באופן כזה או אחר. זאת, על גם על פי פסיקת בג"ץ חד משמעית וגורפת, בה כל אזרח במדינת ישראל רשאי להשתתף במכרז לרכישת קרקעות, ללא הבדל דת, גזע ומין", אומרים בעיריית עפולה בתגובה לפרשה.
בעירייה מבהירים כי מדובר בקרקעות השייכות למדינת ישראל ובאחריות מינהל מקרקעי ישראל. המכרז פורסם ושווק על ידם, כמו גם מכרזים רבים אחרים. לכן יש להפנות אליהם שאלות באשר לתוצאות המכרז ו/או הכוונה לבטלו.
 
 
 
 
 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות