fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמחקה עתירה בנושא הפעלת הספריות בשפה ערבית נגד עיריית נצרת עילית

בעתירה דרשו שני ערבים תושבי העיר להוציא צו שיחייב את העירייה להנגיש את הספריות בעיר לתושבים דוברי השפה הערבית "התרשמתי כי עירייה עושה רבות בנושא, הדבקת הפער אינה יכולה להיעשות בן לילה", קבע נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת
יריד ספרים
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

נמחקה עתירה בנושא הפעלת הספריות בשפה ערבית נגד עיריית נצרת עילית. העותרים: ראויה חנדקלו והאני רביעה סלום יחד עם האגודה לזכויות האזרח, ביקשו מבית המשפט להוציא צו שיחייב את עיריית נצרת עילית לצייד  את הספריות בעיר  בספרים בשפה הערבית,לקיים בהן פעילות בשפה הערבית ולהוסיף את השפה הערבית למנועי החיפוש המשמשים את באי הספריות.

יריד ספרים
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

העירייה, באמצעות היועצת המשפטית שלה,עו"ד אולגה גורדון, טענה  בכתב ההגנה כי אכן מכירה בחובתה לעשות כן ואף פועלת בהתאם אולם מדובר בפער שנוצר במשך שנים רבות ונדרש זמן על מנת להדביקו. עו"ד גורדון טענה כי  השינוי, הכרוך בין היתר בהיבט תקציבי, דורש זמן והעירייה מבצעת את חובתה בתהליך מסודר שביצועו כבר החל לא מכבר. דבריה חוזקו על ידי מנהלת הספריות בעיר דורה אוזן ומנכ"ל רשת המרכזים הקהילתיים דני ויצמן שהציגו את פעילותם בתחום. נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט אברהם אברהם קיבל את עמדת העירייה וקבע כי אכן הדבקת הפער איננה יכולה להיעשות בן לילה.

"התרשמתי כי העירייה אכן עושה רבות בנושא ומזה מספר שנים היא פועלת כך, ובתוך כך הוכנה תכנית לעתיד לבוא, על מנת שהפער ייסגר, סגירת הפער לחלוטין עשויה לארוך זמן ואין מקום לתת צו על תנאי נגד העירייה", קבע השופט בפסק הדין ומחק את העתירה .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות