fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נבחרת ישראל: המשחק הבא קריטי

הניצחון על לטביה וההפסד לפולין היו צפויים ולא שינו שום דבר. עד עכשיו הנבחרת של אנדי הרצוג עשתה עבודה טובה. המשחק הבא מול צפון מקדוניה בארץ יקבע את המשך הדרך
אחד בכושר נפלא בארץ ובסין, השני חייב לשחק בקבוצה. ערן זהבי ואריאל הרוש | צילום: אדריאן הרבשטיין
אחד בכושר נפלא בארץ ובסין, השני חייב לשחק בקבוצה. ערן זהבי ואריאל הרוש | צילום: אדריאן הרבשטיין

הקיץ של הפועל חיפה ממשיך להתנהל בעצלתיים ועד לאמצע השבוע לא קרה בו שום דבר משמעותי, אז זו הזדמנות לכתוב על דברים שכן קרו במקומות אחרים. בשבועות הקרובים אקדיש חלק מהטורים לאירועי ספורט בארץ ובעולם, כאשר הפועל חיפה תעבור למצב של סיכום ביניים כל כמה זמן, אלא אם כן יהיו התרחשויות משמעותיות.

השבוע, זו הייתה נבחרת ישראל בכדורגל שעמדה במוקד. אבל, בעצם, גם בנבחרת לא קרה שום דבר משמעותי בשבוע הזה: היא שיחקה שני משחקים במוקדמות יורו 2020, ניצחה בקלות קבוצה הרבה פחות טובה ממנה והפסידה בקלות לקבוצה הרבה יותר טובה ממנה. כל דבר פרט לנצחון בלטביה והפסד בפולין היה הופך למשמעותי הרבה יותר.

כדי לשים את הדברים בהקשר, ניקח צעד אחורה. נבחרת ישראל הוגרלה לבית יחסית נוח במוקדמות בהן שתי נבחרות מעפילות אוטומטית ליורו, אבל גם בבית כזה יש שלוש נבחרות עם סגלים יותר מוכשרים מזה שעומד לרשותו של אנדי הרצוג. לסלובניה, שנמצאת בדרג נמוך יותר מישראל, יש את השוער הטוב בעולם ואת אחד מכוכבי הקבוצה שסיימה שלישית בליגה האיטלקית. השחקנים הבכירים של נבחרת ישראל, לעומת זאת, משחקים בסין ובאוסטריה, וחלק גדול מהשחקנים החשובים ביותר כמעט ואינם משחקים בקבוצות שלהם.

הנבחרת פתחה את הקמפיין בשני משחקי בית מול היריבות הקרובות ביותר אליה ברמה: אוסטריה וסלובניה. היכולת להשיג ארבע נקודות בשני המשחקים האלה מרשימה, לא מובנת מאליה והפכה את המשך הקמפיין להרבה יותר מעניין. בשלב זה נכנסים משחקי השבוע האחרון. הנצחון על לטביה הבהיר שהנבחרת הגיעה מוכנה מנטאלית למשחק, שבהחלט ניתן לפשל בו ושהיא ממשיכה את פתיחת הקמפיין המוצלחת. התבוסה לפולין הבהירה שלא צריך להגזים, לא קורה כאן משהו חריג ברמה של נבחרת שמסוגלת להתמודד עם אחת הנבחרות הבכירות ביבשת.

לאחר ארבעה משחקים, נבחרת ישראל נמצאת במצב טוב. היא מדורגת שנייה בבית שמסתמן שיהיו בו שלוש-ארבע נבחרות שייקחו נקודות אחת מהשנייה, מה שאומר שחמישה נצחונות יספיקו כדי להתמודד ברצינות על המקום השני ושישה נצחונות קרוב לוודאי יבטיחו אותו. אם היא תמשיך להשיג את התוצאות הצפויות, היא תהיה בעניינים ובמרחק תוצאה אחת מפתיעה מהעפלה ליורו.

נבחרת מחוברת, מאומנת היטב

מעבר לתוצאות, אפשר להתרשם גם מנבחרת מחוברת, מאומנת היטב, עם שיטה ברורה שעובדת טוב עבורה, עם כוכב שסוף סוף מצליח לבוא לידי ביטוי בנבחרת והופך את הקמפיין הזה למעניין יותר. אנדי הרצוג הצליח ליצור שקט תעשייתי שמאפשר לשחקנים להוציא מעצמם את המירב ולערן זהבי להיות השחקן הזה שמתנפל על כל משחק וכל הזדמנות ומפרק כל הגנה לא מספיק טובה. הרצוג דואג גם לפרטים הקטנים והנבחרת שלו משיגה שערים בזכות תרגילים מתוכננים שעובדים. כל זה חדש במערכת שעד לא מזמן הייתה הכושלת ביותר בכדורגל הישראלי ונראתה חסרת תקומה.

התבוסה לפולין לא משנה שום דבר מזה. הנבחרת הגיעה לפולין עם תוכנית טובה, אבל רמת הביצוע של השחקנים הייתה נמוכה מאוד. הם לא רגילים לשחק בקצב של הפולנים, לא מסוגלים להתמודד עם לחץ אגרסיבי וחכם ועם יציאה להתקפות מעבר, לא כשהכל קורה הרבה יותר מהר מהרגיל עבורם. כיום, היכולת לשחק ברמות הגבוהות היא קודם כל היכולת לעמוד בקצב, ופולין היא נבחרת של שחקנים מהרמות הגבוהות.

שאלת המפתח היא האם התבוסה לפולין תשפיע על המשך הקמפיין. כל כך הרבה פעמים ראינו קמפיין מוקדמות שנפתח טוב, אבל קורס אחרי התוצאה הרעה הראשונה. כדי שנרגיש שאנדי הרצוג הביא שינוי אמיתי לנבחרת, הוא יצטרך קודם כל להתגבר על הסימפטום הכי בעייתי שלה. למזלו, המשחק הבא הוא משחק בית מול צפון מקדוניה, מהמשחקים היותר קלים שיש בקמפיין. זה סוג המשחקים שבפעמים קודמות הנבחרת פישלה בהם, בקמפיין הקודם הנבחרת הפסידה בדיוק את המשחק הזה מול אותה יריבה. אם יש שינוי מנטאלי של ממש בנבחרת הנוכחית, זה המשחק בו הוא יצטרך לבוא לידי ביטוי.

מעבר לכך, הרצוג יזדקק לכמה שחקנים שמשחקים באופן עקבי באירופה. מואנס דאבור ומנור סולומון אמורים להיות כאלה, אולי גם דור פרץ יסיים את הקיץ בקבוצה אירופית שבונה עליו כשחקן הרכב. אני מקווה ששחקנים כמו בירם כיאל, טאלב טוואטחה וניר ביטון, שיש להם מה להציע בליגות מדרג שני או ליגות שניות בכירות באירופה, ימצאו את הקבוצות הנכונות עבורם, ושגם אריאל הרוש ימצא סיטואציה מתאימה. העונה הבאה יכולה לטמון בחובה הזדמנות גם ברמת הנבחרת, יהיה חבל אם שחקני המפתח יעבירו גם אותה על ספסלים של קבוצות גדולות מדי או בליגת העל החלשה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות