fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת בנימינה תוביל התחדשות עירונית בגבעת חן

לאחר שתוכנית של יזם, להקים בשכונה כ-750 יחידות דיור במגדלים, לא התקבלה באהדה, לאחרונה אישרה הממשלה כי המועצה תתכנן מחדש את המתחם בשיתוף פעולה עם התושבים. המועצה: "נפחית את עומס הבנייה בהתאם לצביון המושבות"
איך זה ייראה אחרי? גבעת חן השבוע. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה
איך זה ייראה אחרי? גבעת חן השבוע. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה

 

השיכונים בשכונת גבעת חן שבבנימינה נבנו בשנות ה-60 במטרה לקלוט בין השאר משפחות עולים, וכבר שנים שנעשים ניסיונות לקדם בשכונה פרויקט התחדשות עירונית. בחמש השנים האחרונות דובר על כך יותר ויותר, ותוכנית פינוי בינוי שכללה מגדלי דירות עם יותר מ-750 יחידות דיור קודמה והוגשה, בשיתוף פעולה עם חברת רסקו כיזם. השבוע הודיעה מועצת בנימינה-גבעת עדה כי בכוונתה לבחון ולתכנן את התוכנית לפרטיה מחדש – הפעם בהובלת המועצה עצמה.

"זהו מהלך חסר תקדים בארץ", אמורים במועצה. "אנחנו ממשיכים לעבוד עם רסקו, אלא שאנחנו קובעים את היקף הפרויקט ומתכננים אותו. רק המועצה יכולה לדעת איזו תוכנית היא ריאלית ונכונה, משום שהמועצה היא שמחוברת לתושבים ולצרכיהם ונשארת איתם גם אחרי הבנייה".

מגדלים המאכלסים למעלה מ-750 יחידות דיור על שטחה של גבעת חן? סטנדרט ואופי בנייה כאלה או אחרים? המועצה תחליט אם זה באמת ריאלי ומתאים לתושבים ולשטח.

איך זה ייראה אחרי? גבעת חן השבוע. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדהאיך זה ייראה אחרי? גבעת חן השבוע (צילום: דוברות מועצת בנימינה-גבעת עדה)

כרשות מוניציפאלית שבשטחה עתיד להתקיים הפרויקט, ומכאן הסמכויות הניתנות לה על פי חוק, תוביל המועצה את התהליך התכנוני אל מול היזם, מוסדות התכנון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים. "משרדי הממשלה הביעו אמון במועצה כמובילת התכנון ואף העבירו תקציבים מיוחדים לכך", מבשרים במועצה ומוסיפים כי לצד הקמת צוות מתכננים, תמונה עובדת קהילתית שתהיה בקשר שוטף עם התושבים. "נעשה תכנון מתחם מגורים שיפחית מעומס הבנייה במתחם המתוכנן וישתלב עם צביון המושבות. נעביר ליזם עוד זכויות לבנייה לפיתוח באזור אחר בבנימינה. העברת הזכויות לא אמורה לפגוע בתושבי השכונה וקשורה להיבטים הכלכליים של היזם בלבד. מתוכננת הקמת צוות משותף מיוחד למועצה וליזם, לבחינת מכלול ההיבטים הכלכליים של הפרויקט, נמשיך בפעילות נמרצת מול משרדי הממשלה ובמפגשים עם תושבי השכונה כדי לעדכן אותם בכל שלב ושלב".

ראש מועצת בנימינה גבעת עדה, פינקי זוארץ, אמר השבוע בנושא: "המועצה תוביל את תכנון פרויקט התחדשות עירונית בשכונת גבעת חן. במסגרת התכנון נקדם תוכנית בינוי המתאימה לאופי המושבה, נאמנה לצרכי דיירי השכונה, נאמנה לסביבה ולכלל היישוב. היה מי שאמר כי גם מסע בן אלף מייל מתחיל בצעד קטן אחד. המועצה עשתה כבר כמה צעדים, וככלל, מתחייבת לעשות כל שביכולתה להביא לסיומו המוצלח של פרויקט הבינוי הגדול ביותר במושבות, בלוחות הזמנים הקצרים ביותר האפשריים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות