fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: עלתה על מתוק

עלתה על מתוק

דולסורה (מתיקות בספרדית) הוא המקום הכי טעים בעיר. הבעלים, העולה החדשה פאולה בנברסקי, העזה והקימה מפעל בוטיק לייצור דברי מאפה מתוקים משובחים, דרום אמריקאים, בטעם מקורי ומשודרג, ובינתיים היא נהנית מכל רגע. ראיון

 

פאולה ומרסלו בנברסקי הם דוגמא מצוינת שגם עולים חדשים יכולים להשתלב מצוין. הכל עניין של מנטליות וגם לא מעט העזה.

צילום עליזה רוזן
פאולה בנדרסקי בדולסורה

פאולה ומרסלו, בני 38 ו~39 בהתאמה, הורים לשלושה ילדים _ יערה בת 12 בקרוב, טלי בת 8 ואריק בן שנה וחצי. משפחת בנברסקי, אז עם הבת יערה בלבד, עלתה לישראל מארגנטינה בשנת 2005 והתיישבה בכרמיאל. מאחר ושני בני הזוג למדו עברית בבתי הספר בערי מגוריהם, הם נדרשו לאולפן מתקדם בלבד.

מרסלו, שהגיע לארץ כשהוא בעל תואר ראשון בחינוך גופני, השתלב מיד בעבודה חרף הקשיים שהמדינה מערימה עד היום בדרך לקבלת הכרה בתואר אותו רכש בבואנוס איירס. תחילה השתלב כמאמן בהוקי גלגליות במעלות. כארגנטינאי מקורי, חיידק הכדורגל בער בו כל העת, ואז הוא החל לעבוד כמאמן כושר של קבוצות הילדים והנוער במכבי חיפה, שם הוא עובד גם היום. בנוסף, בנברסקי גם מאמן הכושר של קבוצות הילדים והנוער של עירוני קריית שמונה והוא גם מורה לחינוך גופני בבית הספר עמל בנהריה.

גם פאולה יצאה לעבודה מיד עם הגיעה ארצה. תחילה בנעמ"ת כמטפלת, אולם מיעוט השעות שניתן היה לעבוד גרם לה לחפש משהו אחר וכך הגיעה אל קסם הטבע, שם עבדה כמנהלת חשבונות, מקצוע אותו רכשה בלימודי התיכון במסלול זה. במקביל שיפרה את הידע שלה במקצוע בקורס מתקדם באורט בראודה, מה שיתברר בעתיד כמועיל עבור העסק.

באותה תקופה נולד בנם השלישי. לאחר לידתו החליטו בני הזוג לנסוע לארגנטינה לביקור משפחות, זו של מרסלו בבואנוס איירס וזו של פאולה בסנטה פה. גם כאן היא לא בזבזה דקה אחת, נצלה את ההזדמנות שהוריה טיפלו בילדים, הלכה לקורס אפיה לאלפחורס ומאפים ארגנטינאיים נוספים.

מה עשית עם הידע שרכשת בנסיעה כאשר חזרתם?

"מצוידת בידע שרכשתי, התחלתי תחילה לאפות בבית, במקביל עבדתי בירכא במרכז המזון, אך בהמשך הבנתי שאני לא יכולה לעמוד בכך וכי הזמן לא מספיק לי, שכן בכל זאת בבית שלושה ילדים שאחד מהם תינוק".

איפה מכרת את מה שייצרת?

"בדוכנים שונים, תחילה בקרית אתא שם לא כל כך הלך, זה לא ממש השתלם. עברתי לדוכן בקניון ארנה בנהריה, שם הלך ממש מצוין, במיוחד האלפחורס".

ובכל זאת את מחליטה לעשות צעד נוסף.

"מרסלו היה זה שדחף אותי לפתוח עסק משלי, לעבור לייצור יותר מסיבי. למרות כל הקשיים יצאנו לדרך".

מה הקשיים אליהם את מתכוונת?

"פתיחת עסק זה לא דבר פשוט, במיוחד בתחום המזון בו נדרשים אישורים נוספים, בצדק, על אישור רישוי עסקים. לדוגמה אישור משרד הבריאות. התחלנו לחפש מקום שנוכל בו להקים את העסק. בשכונת רבין דרשו מאיתנו שכר דירה של כמה אלפי שקלים לחודש על מקום שגודלו פחות מ~20 מ'. כך הגעתי למרכז שווקים, שזה מקום ישן, אבל נעים לעבוד כאן, שכרנו את החנות מאמנוני, כשהיא משופצת ומוכנה לשימוש לעסקי מזון, במחיר הגון. כאשר המשכנו בהליכי הרישום, והליך קבלת אישור יצרן ממשרד הבריאות, התברר שלא ניתן לאשר בשל גודלו של המקום וכך מצאתי עצמי שוכרת מאמנוני גם את החנות הצמודה. גם הפעם בוצע שיפוץ, הקיר המפריד הוסר והכל היה מוכן לעבודה".

אישורים לפני הכל

וכך, דולסורה קיבלה את האישור המיוחל ממשרד הבריאות, אחרי שעמדה בכל הדרישות המחמירות, מה שמאפשר לה למכור את תוצרתה בכל סוגי העסקים, מבתי קפה ועד חנויות מאפה קטנות, חנויות מכולת, רשתות שיווק (כשתגדל) ועוד.

אני רואה על הקיר תעודת כשרות, זה הכרחי, בהתחשב במחיר?

"תראי, זה לא הכרחי מהבחינה שאין כאן בשר ואין מה לערבב, אבל אנשים שואלים על הכשרות עוד לפני שהם מתעניינים באישור משרד הבריאות, אז זה הופך את התעודה לחשובה".

היום מוצרי דולסורה נמכרים במספר מקומות בעיר, כמו מאפיית שרי ברבין, בית הקפה של מרסלה בקניון לב כרמיאל, הפינה של טיטו בקניון כיכר העיר בבית הקפה רפאלו'ס במשגב.

במפעל הבוטיק שלה מייצרת בנדרסקי את מיטב המאפים הארגנטינאים, בטעם ביתי נפלא, היא מיטיבה לתאר את החומרים המשובחים בהם היא משתמשת, לעולם לא תעשה שימוש במרגרינה כי אם רק בחמאה משובחת, כך הקמחים והקורנפלור. את הריבות לעוגות הפאי היא רוקחת בעצמה מפירות טריים. ניתן לרכוש אצלה גם ממרחים מעשה ידיה.

בין המאפים הרבים אפשר למצוא בנוסף לאלפחורס הקלסיים מקורנפלור, גם אלו בסגנון הוואנה מצופים שוקולד או שוקולד לבן, נשיקות מרנג, עוגיות חמאה בטעמים כמו לימון תפוז. עוגיות ממולאות, עוגות פאי, תפוחי עץ או חבושים גדולות או אישיות. למרות איכותם של המוצרים המחירים מפתיעים לטובה.

את אוהבת את מה שאת עושה?

"אני מאוד אוהבת את העבודה שלי. אני עובדת קשה, אבל באה לכאן בכיף. וחוץ משעות הפתיחה אני צריכה להגיע כמה שעות קודם להכין הכל , אח"כ כשאני סוגרת אני יוצאת לחלק בעצמי את ההזמנות, כי בשלב זה אני לבד כאן. מקווה בעתיד לגדול כך שיצדיק גם לקחת עזרה, ואז כמובן להמשיך לגדול".

היום ניתן להשיג את מוצרי דולסורה בנוסף למקומות שנכתב כאן גם במפעל הבוטיק שלה ברחוב החרושת 11, מרכז שווקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות