fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים: ילדינו נופלים קורבן לאלימות של שני תלמידים

אילוסטרציה פנתרמדיה

ימים סוערים עוברים על אחד מבתי הספר היסודיים בקרית אתא בעקבות מתיחות בין הורי התלמידים בכיתה ג' לבין הצוות החינוכי של בית הספר. הסערה נסובה סביב התנהגותם האלימה מאוד של שני תלמידים נגד תלמידים אחרים בשטח בית הספר בשעות הלימודים.

משיחות עם הורים לתלמידים עולה עולה בעיית האלימות של שני התלמידים החלה כבר בכיתה א' אולם בכיתה ב' החמירו בעיות האלימות. במהלך הקייטנה של החופש הגדול בחודש יולי האחרון הגיעו ל"הד הקריות" עדויות של הורים על מעשי אלימות שנמשכים גם במהלך הקייטנה והחשש שלהם משנת הלימודים. משרד החינוך היה מודע כבר אז לנעשה בשטח בית הספר והבטיח כי העניין מטופל על ידי כלל הגורמים המקצועיים במשרד החינוך וברשות המקומית.

אולם נראה כי דבר לא השתנה בבית הספר, למרות ההבטחה של משרד החינוך. הורים אשר שוחחו עם "הד הקריות" השבוע מספרים על מעשי אלימות חוזרים ונשנים מצידם של שני התלמידים כלפי תלמידים אחרים כגון מכות, בעיטות, משיכות שיער, השלכת חפצים, יריקות ואיומים. אחד ההורים (זהותם של כל המעורבים שמורה במערכת-ד"ג) מספר כי הילד שלו חזר מבית הספר כמה פעמים כשסימני חניקה על גרונו וסיפר כי נפל קורבן לשני התלמידים האלימים. "כשהבאתי את הילד לבית הספר אחרי שחטף מכות עוד פעם, לא יכולתי לעזוב את המקום" מספר אחד ההורים "עמדתי במקום חצי שעה ולא יכולתי לעזוב כי הייתה לי תחושה נוראית כאילו אני זונח את הילד שלי במקום לא בטוח, במקום שיהיה לו רע. אף הורה לא רוצה להרגיש ככה".

לאחר סדרה של אירועים אלימים נפגשו ביום שני השבוע נציגי ההורים עם מנהלת בית הספר, יעל כץ, והצוות החינוכי בכדי ללבן את הבעייה ולנסות למצוא פתרונות אולם לדברי ההורים, הם נתקלו בחוסר שיתוף פעולה מצידה של המנהלת. בזמן שבו התקיימה הפגישה התברר כי ילד נוסף ספג מכות מאחד משני התלמידים. הדבר עורר סערה רגשות עזה בין הוריו של הילד המוכה לבין הורי הילד המכה ובסופה הגיע אביו של הילד המוכה לתחנת המשטרה והגיש תלונה על איומים נגד אביו של הילד המכה.

אימא לילד בכיתה מספרת כי בשנת הלימודים הקודמת הילד שלה נפל שוב ושוב קורבן לשני הילדים המכים עד שהוא הגיע למצב של חששות מלהגיע לבית הספר. "הילד שלי כל כך פחד שבסופו של דבר לא שלחתי אותו לבית הספר במשך עשרות ימים" היא מספרת "כמעט כל יום הוא היה חוזר הביתה עם סימני מכות ומספר ששני התלמידים היכו אותו. היינו בשוק לדעת שדבר כזה קורה כאן והילד פשוט לא רצה ללכת יותר לבית הספר". עוד מתברר כי אימא לילד שהוכה פשוט אמרה לו להכות בחזרה ורק לאחר שהוא היכה בחזרה את התלמידים שתקפו אותו, הם לא מתקרבים אליו יותר. "אני יודעת שזה לא מוסרי ולא נכון להגיד לילד להכות בחזרה" היא מסירה "אבל לא הייתה ברירה אחרת".

השבוע שלחו נציגי ההורים מכתב חריף למשרד החינוך שבו הם מציינים את התנהגותם של שני התלמידים וכן את ניסיונות הצוות החינוכי להתערב בהתנהגותם של השניים."חרף כל המאמץ שננקט על ידי הצוות" נכתב במכתב "אשר ניכר כי יכולותיו מוגבלות בנסיבות החמורות כאמור, הבעיה לא נפתרה ואף החמירה". עוד הוסיפו נציגי ההורים "אנו נאלצים לשלוח מיד יום את ילדינו ללמוד ב"שדה קרב" של ממש". נציגי ההורים מציינים עוד במכתב כי תשומת הלב הבלתי פוסקת שהצוות החינוכי נאלץ להעניק לשני הילדים על חשבונם של ילדים אחרים.

נכון להיום נמצאת בכתה שבה לומדים שני התלמידים גם סייעת שאמורה לעזור להרגיע את האוירה, אולם ההורים טוענים כי יעילותה נמוכה ביותר מכיוון שהיא אינה נמצאת עימם בזמן ההפסקות, זמן שבו מתרחשות התקריות האלימות. במכתבם דורשים ההורים ממשרד החינוך למצוא פתרונות מיידים. נציגי ההורים מסרו כי במידה ולא ימצאו פתרונות לפתרון בעיית האלימות, הם ינקטו בצעדים שעלולים להגיע עד לכדי השבתת הלימודים.

ממשרד החינוך נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל באופן אישי ורציף על ידי מפקחת בית הספר וגורמים נוספים ממשרדנו. בחופשת הקיץ נבנתה תוכנית מערכתית שכבתית שתיושם ותבחן במהלך שנת הלימודים הנוכחית. הרשות המקומית הקצתה סיוע שיכוון להרחיב את טווח המוגנות בהפסקות ובמעבר בין השיעורים. בשבוע האחרון הנהלת בית הספר והצוות החינוכי נפגשו עם חברי ועד ההורים והציגו את המענים. אנו סומכים על הנהלת בית הספר והצוות החינוכי שיתן מענה מיטבי לכלל ולפרט כאחד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות