fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הוציא צו סגירה מיידי למיכל האמוניה

מיכל האמוניה בקריות (צילום: דורון גולן)
מיכל האמוניה בקריות (צילום: דורון גולן)

עיריית חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט לעניינים מקומיים בקשה לצו סגירה למיכל האמוניה, וזאת בעקבות דו"ח האמוניה האחרון. השופטת סיגלת גץ-אופיר הוציאה צו סגירה מיידי למיכל  האמוניה עד לקיום דיון בנושא מחר (חמישי) בשעה 11:30. 

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים מנהלת עמותת אזרחים למען סביבה מסרה: "מדובר בעליית מדרגה נוספת במאבק נגד מיכל האמוניה ונגד התעשיה המזהמת בכלל. מצד שני, השופטת שנתנה את ההחלטה היא לא השופטת שמנהלת את התיק העיקרי בין עירית חיפה למפעל חיפה כימיקלים, והיא נתנה את הצו רק על סמך דו"ח הוועדה המקצועית שהתפרסם לאחרונה ולבקשת עירית חיפה. מחר יתקיים דיון במעמד שני הצדדים ואנחנו מקווים שהשופטת שתדון בצו הסגירה מחר, לא תשתכנע מטענות המפעל או מהתערבות של גופים נוספים במדינה, ולא תבטל את הצו אלא תשאיר אותו על כנו. המיכל מסכן את חייהם של מאות אלפי תושבים ללא כל הצדקה לקיומו, והוא חייב להיסגר. עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה"

מסיעת המחנה הציוני נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט להוציא צו סגירה למיכל האמוניה במפרץ חיפה: "יש להכריז על איזור מפרץ חיפה כנפגע איכות סביבה. אנו מברכים על החלטת בית המשפט ומקווים שצו בית המשפט יהפוך לצו קבוע ומוחלט ושלא יבוטל בשל טענות שווא של חיפה כימיקלים.

מיכל האמוניה בקריות (צילום: דורון גולן)
מיכל האמוניה בקריות (צילום: דורון גולן)
אין מקום לאפשר את הימצאותו של מיכל האמוניה המסכן את בריאותם ואת ביטחונם של מאות אלפי תושבי מפרץ חיפה, וסיעת המחנה הציוני תמשיך להילחם בכך עד שהאיזור יוכרז כנפגע זיהום אויר. כחלק מכך, בשעות הקרובות יתקיים במליאת הכנסת דיון בהצעה דחופה של חברת הכנסת יעל כהן פארן מטעם המחנה הציוני".
ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני: "מאות אלפי תושבי מפרץ חיפה חיים תחת סכנה מידית, והעובדה שממשלת ישראל מאפשרת למצב זה להתקיים לטובת שיקולים כלכליים של גורמים אינטרסנטיים היא הפקרות. יש להוציא את מיכל האמוניה מידית ולהכריז על האסור כנפגע זיהום אויר".
ח"כ יעל כהן פארן, יו"ר שדולת מפרץ חיפה מברכת על החלטת בית המשפט להוציא צו סגירה למכל האמוניה במפרץ חיפה: "אני מקווה שהצו הזמני יהפוך לקבוע, 800 אלף איש ניצבים תחת סכנה יום יומית במפרץ, הגיעה העת לשינוי. הגשתי היום הצעת חוק, יחד עם ח״כ ציפי לבני ואכרם חסון, שאוסרת על יבוא אמוניה נוזלית, ומגבילה את אחסונה באזורים  מאוכלסים למיכלים של 10 טון בלבד ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות