fbpx

באולפנת סגולה מחייבים תלמידות של כיתה מיוחדת בחצאיות ארוכות עד הקרסול

אולפנת סגולה, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
אולפנת סגולה, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

אולפנת בני עקיבא "סגולה" בקרית מוצקין מסרבת להכניס לכיתה את תלמידות החינוך המיוחד שאינן מופיעות עם חצאית שמגיעה על לקרסול. אולם שאר תלמידות האולפנה יכולות להגיע עם חצאיות קצרות יותר. אפליה זו בין התלמידות עוררה את זעמם של ההורים שטוענים כי מדובר בסימון שמטילה האולפנה על הבנות ומפרידה אותן מהשאר.

אולפנת סגולה, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
אולפנת סגולה, קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

אולפנת "סגולה" היא אולפנה תורנית לבנות שמגיעות אליה מכל רחבי הארץ וחלקן לומדות בה בתנאי פנימיה. על פי אתר האינטרנט של האולפנה, לומדות בה כ-550 בנות. לאולפנה הישגים לימודיים מכובדים ואחוז הזכאות לבגרות מגיע ל-98 אחוז. באולפנה ישנה כיתה בשכבת ט' של 17 נערות שמקבלות חינוך מיוחד ברמת הלימודית והחברתית.

בעוד שאין מחלוקת על ההישגים הלימודיים של האולפנה, מתברר כי בכל הנוגע לחלק החברתי התעוררה סערה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הנהלת האולפנה כי רק תלמידות שיגיעו עם חצאית שמגיעה עד לקרסול הרגל תורשנה להיכנס לכיתה. ואכן, תלמידות שהגיעו לאולפנה עם חצאית שאינה תואמת את ההנחייה הוכנסו לשטח האולפנה אך לא הורשו להיכנס לכיתה.

 

הדבר עורר את זעמם של ההורים כפי שאמר אחד מהם: זו הכיתה היחידה שנדרשה ללבוש חצאיות ארוכות. אנחנו מודעים לדרישות הלבוש אבל לא יכול להיות שהילדות יהיו חריגות בנוף של האולפנה כדי שיוכלו להצביע עליהן ולגרום להן להתבייש. אין ספק שזו אפליה שפוגעת בילדות שלנו ואנחנו לא מוכנים לזה". אמא אחרת הוסיפה: "האולפנה עשתה פלאים בשביל הבת שלי אבל לא אמרו לנו שיש דרישת לבוש מיוחדת מעבר למה שנדרש משאר התלמידות. את הבת שלי הוציאו מהכיתה כמה פעמים כי היא באה עם חצאית כמו של שאר התלמידות אבל לא הייתה מספיק ארוכה בשביל האולפנה".

על פי תקנון האולפנה כפי שמופיע באתר האינטנט בסעיף של קוד לבוש, מצוין במפורש "חצאית שעוברת את הברך גם בישיבה". גם בתמונות שמופיעות באתר האינטרנט נראות התלמידות בחצאיות קצרות יותר ממה שנדרשו אליו תלמידות הכיתה המיוחדת.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו סומכים על שיקול הדעת המקצועי של הנהלת בית הספר וצוותה. הכיתה נבנתה בהתאם לצרכי התלמידות הן מהחינה לימודית וחברתית כאחד, הוקצו שעות תגבורים רבות ונבנתה מעטפת של תכניות להצלחת התלמידות. יחד עם זאת, הנהלת בית הספר ומחנכת הכיתה יקיימו דיאלוג עם הבנות ויחד יתקבלו ההחלטות בעניין".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

תגיות

שיתוף ברשתות החברתיות