fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מקווה שהזמן שמתקתק הוא לא הזמן עד הפיצוץ"

מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
מיכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)

 

בדיון שנערך היום בבית המשפט המדינה התנגדה לבקשת חיפה כימיקלים לדחות את הדיון בבית המשפט העליון והוא יתקיים כמתוכנן ביום ראשון ה – 5.3.2017. עוד ציינה המדינה בהתייחסותה לבג"ץ כי מערך האמוניה מעמיד את הציבור בסכנה וכי בהתאם לעמדת המשרד להגנת הסביבה יש להביא לסגירתו.

בדיון משותף של ועדות הפנים והכספים שהתקיים היום  בנושא מיכל האמוניה בחיפה, בהשתתפות השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, אמר ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת: "מיכל האמוניה הוא מיכל מסוכן ביותר. לפי הדו"ח המפחיד שהזמינה עיריית חיפה, הסכנות העומדות לפתחנו הן תקלה, רעידת אדמה או חס וחלילה מלחמה. רה"מ מדבר כל הזמן על הפצצה האיראנית, אבל עם מיכל האמוניה אפשר ליצור אפקט דומה בלי פצצה ובלי האיראנים.
״ואנחנו לא מדברים רק על המיכל הספציפי הזה. אנחנו מדברים על כל ההתייחסות של המדינה לנושא המפעלים והחומרים המסוכנים במפרץ כולו. וזו התייחסות שראוי היה להקים על ועדת חקירה. גם בנושא האמוניה וגם ביתר הנושאים הממשלה גוררת רגליים באופן בלתי מובן ובלתי נסלח. כי כשהממשלה גוררת רגליים, טוב שיש בתי משפט בישראל וטוב שהעירייה הצטרפה למאבק החשוב הזה.
איש לא ניגש למכרז. מכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
איש לא ניגש למכרז. מכל האמוניה (צילום: צבי רוגר)
"עוד בכנסת הקודמת, כיו"ר ועדת המשנה לנושא תכנון וסביבה במפרץ חיפה, התרעתי כי יש חלופות אפשריות להתנהלות הבלתי סבירה הקיימת. הן אמנם יעלו קצת כסף ויניב פחות רווחים לבעלי ההון, אבל זה לא מה שצריך להנחות אותנו בבחינת הנושא, אלא אך ורק ההגנה על חיי האזרחים צריכה להיות לנגד עינינו.
"הזמן מתקתק" סיכם ח"כ חנין, "ואני מקווה שהזמן שמתקתק הוא לא הזמן עד הפיצוץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות