fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אל"מ קובי דוסטקם: למשק הישראלי חסרות עשרות אלפי ידיים עובדות

אל"מ קובי דוסטקם. צילום: דו"צ
אל"מ קובי דוסטקם. צילום: דו"צ

לאחר 28 שנות שירות יתלה בקרוב אל"מ קובי דוסטקם את המדים הצבאיים שהיו חלק בלתי נפרד מחייו ויצא לחיים האזרחיים. את שלוש שנותיו האחרונות בצה"ל עשה דוסטקם כמפקד אגד טכנולוגיה ואחזקה של פיקוד המרכז, תפקיד שמסגרתו הפעיל פרויקט לשילוב חיילים על הספקטרום האוטיסטי.

פרויקט "רואים לרחוק" שפועל בשנתיים האחרונות מאפשר שילוב התנדבותי של חיילים על הספקטרום האוטיסטי והם עוברים הכשרה בתחומים כמו אלקטרוניקה ואופטיקה. "זה תהליך שנמשך כמה חודשים" מספר דוסטקם "והחיילים לומדים בו להשתלב ולקבל מיומנויות טכניות ואישיות. אחרי ההכשרה החיילים משתלבים ביחידה באופן רגיל ועושים הכל. הפרויקט הזה נותן להם כלים להשתלב בחברה האזרחית לאחר השירות. במקרה הזה הצבא מחפה על גופים אחרים שלא עושים עבורם מספיק".

אל"מ קובי דוסטקם. צילום: דו"צ
אל"מ קובי דוסטקם. צילום: דו"צ

דוסטקם, חבר קיבוץ כפר מכבי, נשוי ואב לארבעה, מדבר בכאב על התנאים שבהם משרתים אנשי הקבע בימח"ים של צה"ל ואומר "הם עובדים קשה מאוד עם שכר זעום וראוי שיתייחסו אליהם טוב יותר. עשינו פעילות ענפה בכל הימח"ים לאחר מלחמת לבנון השנייה ועכשיו צריך לטפל בתנאים של הנגדים שמפעילים את הימח"ים האלו ומרוויחים 6000 שקל בחודש".

בכל הנוגע לענפי הטכנולוגיה וההעדפה שניתנת כיום ללימודים הריאליים, אומר דוסטקם כי במשק הישראלי חסרים כיום כ-50 אלף עובדים בתעשיות המתקדמות "בשנות התשעים נעשתה הטעות של סגירת בתי הספר המקצועיים והיום מבינים שחסרות ידיים עובדות והחינוך הטכנולוגי חייב לקבל ביטוי. החיל שלנו עשה שינוי לחיל הטכנולוגיה וההנדסה  וזה מתקן עיוות של שנים. טכנאי של "נמר" הוא לא פחות קרבי מהלוחם שיושב ב"נמר". לא משנה כמה תתקדם הטכנולוגיה תמיד יצטרכו אנשים שיפעילו ויטפלו בכלים ועדיין יצטרכו אנשי טכנולוגיה והנדסה בכל מקום".

על הירידה באחוזי הגיוס לצה"ל של הציבור החילוני אומר דוסטקם כי יש עדיין מגזרים באוכלוסייה שצריך לטפח ולעודד להתגייס לשירות לאומי או שירות אזרחי אלטרנטיבי. גם לאחר שחרורו הקרוב יהיה דוסטקם קרוב לכוחות הביטחון בתפקידו כמתנדב בשיטור הכפרי וכאחראי על תשעה חיילים בודדים שגרים בקיבוץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות