fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

'שלום בית' – היין הגלילי שיעשה לכם טוב

צילום: אלבום פרטי

יקב הבוטיק 'צפת העתיקה' יהיה אחד מבין 30 היקבים הצפוניים שיציגו ביריד היין בראש פינה, במהלכו יוצג היין 'שלום בית'. תבואו יהיה שמח!

 

יריד היין ה-11 שיתקיים בתאריכים- 17-18.5.23 יהווה הזדמנות נפלאה למפגשים מרתקים עם אנשי היקבים, הייננים והכורמים הגליליים. ליקבים המציגים השנה מצטרף  'יקב צפת העתיקה', שממוקם בלב העיר העתיקה במבנה אבן עתיק. משה וקרן אלון בעלי היקב נערכים לקראת היריד: "אנו מאוד מתרגשים לקראת היריד, שנים חלמנו להציג ולתת לאנשים לטעום ולהכיר את היינות שלנו, השנה החלום מתגשם, אנו נגיע ליריד עם בקבוקים אחרונים של יין 'שלום בית' וכמובן עוד המון יינות משובחים נוספים שאנו מייצרים ביקב. אל תפספסו תגיעו לטעום!".

בשנת 1995, לאחר שהייה בת חמש שנים בתאילנד ועיסוק ביהלומים החליט משה לחזור בתשובה, ועלה לארץ ישראל, לעיר צפת, משה התעניין מאוד ביין, השתתף בקורס ייננים ולמד אצל ארקדי פפיאן במשך שנה אודות פלאות ייצור היין. בשנת 2000 פגש משה את קרן והם נישאו. בשנת 2003 החל ללמוד במכללת תל חי ובשנת 2004 הפכו בני הזוג אלון את התחביב לעסק משפחתי. לפני 15 שנים נטעו את הכרם שלהם באזור צומת מירון ומאז ועד היום משה, קרן והילדים הם היחידים שעובדים ביקב ובכרם ועורכים סיורים מודרכים לאנשים שמגיעים מקצוות תבל כדי לטעום את היינות הייחודים של היקב ולשמוע את הסיפור המשפחתי המרגש, על סבא וסבתא רבא של קרן אשר נרצחו בשואה בגרמניה. רק לפני שנתיים קיבלה המשפחה מ'יד ושם' תחקיר ובו התגלה כי בבעלות המשפחה היו כרמים ויקב שעברו מדור לדור עד מלחמת העולם השנייה אז נלקח מהם רכושם בשל יהדותם. הסיפור המשפחתי ממשיך, בין היקב והכרמים שעוברים בין הדורות בארץ ישראל.

"הסיפור המיוחד שלנו הוא על יין 'שלום בית'", ציינה קרן בהתרגשות והוסיפה: " כיקב קטן וביתי אין לנו אפשרות להשתתף בתחרויות, אך עם השנים הגיעו ליקב מומחים ליין ודירגו אותנו ואת היין בדירוג גבוה ומכובד. משה תמיד היה בעל חופש יצירה ועשה כל שעולה על רוחו. לאורך השנים תמיד ביקשתי ממשה שיכין יין מתוק, אך משה פחות התחבר ליין מתוק למרות שהציבור הישראלי אוהב יינות מתוקים. בסופו של דבר הצלחתי והוא השתכנע והכין יין מתוק משודרג, 'שלום בית' כך החלטנו לקרוא ליין, הוא גם מתוק וגם יבש, כמו בנישואים, הניגודים מנצחים, במיוחד לאנשים שחוזרים בתשובה יש ערך בחיבור בין ניגודים. היין הזה הוא בהחלט ה'שלום בית' שלנו".

מועצה מקומית ראש פינה מובילה כבר אחד עשר שנים את אירועי היין בגליל. היריד הגלילי, יארח את מיטב יקבי הגליל, הגולן והעמקים, שיציגו יינות משובחים מהטרואר הצפוני, לצד דוכני מזון גליליים בדגש על תוצרת חקלאית מקומית, בית קפה, אקססוריז מעולמות היין. במתחם פינות ישיבה ומוסיקה חיה שתתנגן באווירה לילית קסומה. לראשונה: בימת אירוח אנשי יין לפאנלים ושיח מרתק  אודות ענף היין. בפן המוסיקלי, ינעימו את הערב הרכבים מבית הספר למוסיקה מהמזרח- 'מקאמאת' במוזיקה חובקת עולם בשילוב כלי נגינה עתיקים, לצד דיג'יי  אורי הדר שינגן מוזיקה משובחת לאורך כל האירוע. ביום הראשון ביריד המופע המרכזי יהיה של להקת-  Latin Power  עם נגיעות מהקסם הלטיני, וביום השני ליריד המופע המרכזי יהיה להקת אומהגומה עם מסיבת רוק שמחה במיוחד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות