fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידות מנוף הגליל המציאו מדרס חכם, שמתקן הליכה לא נכונה

התלמידים מכיתה יב' בתיכון אורט "אלון" מתקנים הליכה שגורמת לשחיקת מפרקים * "יהיה מדהים לראות את המוצר בשימוש", אומרות התלמידות הממציאות
הולכים בטוח. התלמידות המציאות (צילום עצמי)
הולכים בטוח. התלמידות המציאות (צילום עצמי)

דנה מרחוביץ',  גליה שניצר והאחיות  התאומות אלכסנדרה וניקול ז'קוב, לומדות במגמה המדעית הנדסית בתיכון אורט "אלון" בנוף הגליל.

במסגרת עבודת הגמר שלהן, בבחינת הבגרות, המציאו מכשיר שנועד לתקן הליכה לא נכונה ובכך למנוע התפתחות של מחלת אוסטאורטריטיס הגורמת לשחיקת מפרקים בברכיים.

"המכשיר זה בעצם מדרס שבתוכו יש חיישני לחץ.  ברגע שהוא מזהה לחץ גדול מידי על חלק מהסוליה בכף הרגל, הוא מתריע באמצעות זמזום למשתמש ובכך מורה לו  לשנות את אופן ההליכה", הסבירה דנה וציינה כי  המדרס נמצא בתוך הנעל ועל מנת שיזהה את הליקוי באופן ההליכה של המשתמש הוא מוזן בנתונים,  "לפני השימוש מתבצעות מדידות של המשתמש לפי המשקל והמדדים ולפיהם מתבצעת פעולת החיישנים".

נמצא בשלב אב טיפוס

המוצר נמצא בשלב אב טיפוס לא מוגמר. "בגלל הקורונה לא ממש הצלחנו להתקדם עם המוצר, אבל יש אב טיפוס וממנו אפשר להתקדם", סיפרה דנה והסבירה כי הליכה עקומה היא אחד הגורמים לבעיה רפואית שעלולה להחמיר ולפגוע בתפקוד היומיומי.

על עבודת הגמר קיבלו התלמידות את הציון 100 – מצוין.

הממציאות הצעירות אמרו שישמחו לראות את המוצר מתקדם לשלב פיתוח וייצור. "יהיה מדהים לראות את המוצר בשימוש, אין לנו את היכולת לקדם אותו כרגע, אנחנו עסוקות בבגרויות האחרונות שנשארו לנו ובמסיבת נשף הסיום שבוטלה בגלל הקורונה, אבל אנחנו עוד מנסים להציל אותה ולשכנע את הגורמים המחליטים לאפשר לנו לקיים את הנשף למרות המצב", סיכמה דנה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות