fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רונן בן סימון ועמית פסחוב מהשיטור העירוני בנוף הגליל, בין משמרת למשפחה לא מוותרים על לימודי הנדסה אזרחית.  "במכללה מצאנו את כל היתרונות שחיפשנו."

רונן, מרב ועמית, המטרה: דיפלומת הנדסאי אזרחות צילום: טליה בן סבו

 

 אתם בוודאי מכירים אותם מרחובות העיר נוף הגליל, בכירי השיטור העירוני, המפקד עמית פסחוב וסגנו הבלתי פורמאלי, רונן סימן טוב, סטודנטים המסיימים שנה שנייה במגמת הנדסה אזרחית, מדברים על ההחלטה ללמוד במכללה, על היתרונות, על התמיכה מהבית, על מיצוי עצמי ובעיקר על החברויות המפתיעות שנוצרו בין הסטודנטים.

הוא מ"שרת" הוא מ"אלון", הוא ממג"ב הוא מהצנחנים ושניהם מתחילים בקרוב את שנת הלימודים האחרונה במכללה.

אה, וכן הם לא מבטלים דו"חות גם לחברים שלהם לספסל המכללה.

 

עמית פסחוב, 30, מנהל השיטור העירוני בנוף הגליל, יליד העיר, בוגר בית הספר אלון, לוחם מג"ב וכיום סטודנט המסיים בימים אלו שנה שנייה בלימודי הנדסה אזרחית.

עמית נשוי לדניאלה ואבא לליה המתוקה, משתף על מה שהוא מגדיר "המסע אל הדיפלומה." האמת היא שנרשמתי והתקבלתי ללימודים באחת המכללות באזור, כשהבנתי שיש לי מכללה מצוינת ומובילה קרוב לבית קיבלתי החלטה ללמוד במכללה הטכנולוגית נוף הגליל.

ללמוד קרוב לבית זה יתרון עצום, אומר עמית ומוסיף, יחד עם זאת ישנן מורכבויות ואתגרים לא פשוטים, נישואין, הורות, עבודה ולהתכונן למבחני מה"ט.

הלימודים במגמת הנדסה אזרחית ברמה גבוהה, אך יחייב לציין מרצים נפלאים, מקצועיים ותומכים, כמו ראש המגמה, אלבר עוייד ובעיקר סאמי ג'רייסי שהוא לא רק מרצה מוכשר אלא גם אדם מלא בטוב ונכונות להעניק תמיכה במאור פנים."

עמית משתף גם ברב תרבותיות הקיימת במכללה ושגרמה לו למבט מיוחד על הפסיפס האנושי." במכללה נחשפתי לראשונה במלא העוצמה ובאופן ישיר לגווני החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, עולים חדשים וותיקים, חיים ביחד בהרמוניה ומתוך כבוד, המפגש המיוחד הזה ובאינטנסיביות שלו גרם לי לתובנות משמעותיות. ייחוד נוסף הוא ברב גילאים, במגמה שלנו לומדים חיילים משוחררים בני עשרים ואחת וחבר'ה מבוגרים בני שישים פלוס, זהו מפגש מרתק של ניסיון, חכמת חיים."

 

רונן בן סימון, 43, יליד נוף הגליל, נשוי באושר לאילנית ואב לשלוש בנות מתבגרות המסבות לו נחת רבה.

רונן, בוגר בית הספר "שרת", לוחם בצנחנים, מתנדב מזה למעלה מעשור במערך המילואים מתוך תחושת שליחות, משתף בהחלטה ללמוד במגמת הנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל.

"ההחלטה שלי לצאת ללימודים גבוהים נבעה לא מתוך צורך תעסוקתי אלא מתוך רצון למיצוי אישי, הגעתי למחלקת השיטור העירוני וחברי הטוב עמית שיתף אותי כי נרשם ללימודים במכללה, כוונתי הייתה ללמוד הנדסת חשמל אך החלטתי ללמוד יחד עם עמית לימודי הנדסה אזרחית, מקצוע מבוקש ונדרש במשק."

רונן משתף על המורכבות בלימודי הערב, "כאבא ובעל וכעובד בשיטור העירוני, לא נותר זמן רב ללמידה, בכל יום אני מוכיח לעצמי שאם תרצה אין זו אגדה, אני מסיים את השנה השנייה, על אף העומס, ומודה בראש ובראשונה לרעייתי התומכת והמעודדת אותי להמשיך עד הדיפלומה, וכמובן להנהלת המכללה, למרצים המקצועיים, ולאווירה המיוחדת, המעטפת המצוינת לה אנו זוכים מהסגל במכללה מאפשרת לנו להתקדם עד לדיפלומה."

מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל אמרה: "רונן ועמית הם דוגמה למימוש עצמי ורצון עז ללמוד על אף כל האתגרים והמורכבויות, והם עושים זאת ברצינות רבה. אני מאמינה שאין גיל ללימודים, כל אחד יכול, אם רק ירצה ברצינות."

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות