fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית עפולה לשעבר צדוק נאווי הלך לעולמו

נאווי ז"ל פעל רבות למען פיתוחה של העיר בתחום התעשייה, החינוך, התעסוקה וקליטת העלייה. ראש העיר אלקבץ: "היה חלק בלתי נפרד מהעיר"
צדוק נאווי ז"ל. צילום: בית חב"ד
צדוק נאווי ז"ל. צילום: בית חב"ד

צדוק נאווי, לשעבר ראש העיר עפולה, הלך לעולמו היום (ד') לאחר מאבק ממושך במחלה קשה והוא בן 76.

נאווי גדל בעיר חיפה ועבר לעפולה בשנת 1973 במסגרת עבודתו כמנהל סניף "בנק עין חי" של תנועת המושבים.

בבחירות המוניציפליות שנערכו בשנת 1978 נבחר למועצת העיר עפולה.  ב-1987 נבחר לתפקיד סגן ראש העיר וממלא מקומו ובעקבות כך עזב את עבודתו בבנק.

ב-1991, לאחר שראש עיריית עפולה באותם ימים, עובדיה עלי נתמנה לתפקיד סגן שר הביטחון ופרש מתפקידו, התמנה נאווי למחליפו.

בבחירות המוניציפליות שנערכו שלוש שנים לאחר מכן, זכה בבחירות וכיהן בשנית כראש העירייה עד שנת 1998.

"הוא הניח את היסודות לפיתוחה של העיר"

בתקופת כהונתו, קלט תושבים רבים לעיר, רובם עולים מחבר העמים ומאתיופיה. בזכות כך הכפילה העיר עפולה את מספר תושביה והייתה העיר היחידה שלא שיכנה את העולים במבנים ארעים.

בנוסף לכך, במהלך כהונתו נבנו כ-4,000 בתי אב חדשים, הוקמו ארבעה בתי ספר במקביל להוספת כיתות הלימוד רבות וכמו כן הוקמו גם 12 גני ילדים חדשים.

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ ספד לו: "העיר עפולה אבלה על מותו של ראש העיר לשעבר צדוק נאווי, אשר נפטר לאחר מחלה קשה. צדוק ז"ל היה אחד מראשי העיר הבולטים בעפולה ועוד לפני כיהן כסגן ומ"מ ראש העיר בין השנים 1987-1998. בשנות ה-90 הוא הניח את היסודות לפיתוחה של העיר ובמהלך גלי העלייה הגדולים עפולה קלטה עולים רבים והתפתחה בצורה משמעותית. גם לאחר סיום תפקידו המשיך להיות חלק בלתי נפרד מהעיר ולאחד האנשים האהובים בה."

"צדוק ניצח את הקורונה אך למחלה הקשה לא יכל ולאחר מאבק ממושך נפטר. לפני כחודש הוא דפק בדלת לשכתי וביקש לומר שלום, שבדיעבד היה השלום האחרון. הוא שאל על ההתמודדות שלנו עם הקורונה, שיבח את הפעילות והתעניין לגבי העתיד. שוחחתי עם רעייתו יפה ומסרתי לה תנחומים בשם עפולה כולה. ליבי ליבי עם הילדים נעה, עדי ואליהו. מן השמיים תנוחמו ",הוסיף ראש העיר אלקבץ.

צדוק ז"ל הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות