fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סמל נ' ממושב ציפורי סיים בהצלחה קורס צוללן יוקרתי בצה"ל

ישרת על אח"י תקומה * למד בתיכון נהלל, הרחיב פיזיקה וערבית * היה שחקן טניס מצטיין לפני הגיוס * היה חבר בתנועת הנוער ״בני המושבים״ * גאווה במושב הקטן בעמק יזרעאל
גאווה. נ' ממושב ציפורי (צילום דובר צהל)
גאווה. נ' ממושב ציפורי (צילום דובר צהל)

ביום שני השבוע הסתיים קורס צוללן, אחד הקורס היוקרתיים בצה״ל. מתוך מאות מתמיינים משלב המיון הראשוני מסיימים רק בודדים אחדים את הקורס.

בין המסיימים היה גם סמל נ' ממושב ציפורי, בן 19.5 ישרת על אח״י תקומה במגמת מכונה. הוא השלים 12 שנות לימוד מלאות בתיכון ״נהלל״, במגמות הוא הרחיב פיזיקה וערבית, עשה 5 יחידות אנגלית ו- 4 יחידות מתמטיקה.

לפני הצבא הוא היה שחקן טניס, התחרה במספר תחרויות בניהן אזוריות במחוז צפון, הישגו הגדול ביותר היה מקום 20 בארץ בענף. נ', אך לא הדריך. לאחר התיכון הוא לא עשה שנת שירות או מכינה קדם צבאית.

קורס צוללן נמשך כשנה וחודשיים ומחולק לשני שלבים מרכזיים: שלב בסיסי ושלב ייעודי.  השלב הבסיסי הינו השלב הראשון והמנפה ביותר. בשלב זה בוחנים את היכולות הפיזיות והחוסן של הלוחמים בעזרת מסעות, אימונים, הפלגות ‏והשגרה הרחוקה מהבית.

מסע מאתגר

השלב נגמר במסע מאתגר אשר בסופו הלוחמים עוברים לשלב השני, השלב הייעודי ומקבלים את הכותפות אשר חושפות את המגמה המקצועית של כל לוחם בצוללת. בשלב הייעודי הלוחמים לומדים את מקצועם ותפקידם ברמה הגבוהה ביותר על מנת יוכלו לבצע את תפקידם באופן המקצועי ביותר בזמן אמת כצוללנים.

כחלק משלב זה, את החודש האחרון של הקורס עוברים הלוחמים בשהיות בצוללות זרוע הים, שם הלוחמים נחשפים ‏לשגרתם העתידית ולומדים לבצע את תפקידם המקצועי בזמן אמת. בסוף הקורס, מקבלים הלוחמים את סיכת הצוללן היוקרתית ורשמית הופכים הלוחמים להיות לוחמים בשייטת 7 של זרוע הים, שייטת הצוללות.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות