fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסלול מעגלי חדש ומונגש: "פארק האירוס – בשביל הנוף"

צילומים :דוברות עיריית נוף הגליל

 

הושלם מסלול חדש ומונגש, שאורכו הכולל כשני קילומטר והוא מחבר בין שתי שכונות העיר, ותיקה וחדשה, במסלול מעגלי הכולל פינות ישיבה, גשר צף, תצפיות וכיתת חוץ

 

 

עיריית נוף הגליל, רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) חנכנו השבוע (28.5.23) את השלמתו של פרויקט "פארק האירוס – בשביל הנוף", אשר בוצע בשני שלבים, בהשקעה של כ- 2.5 מיליון שקל. עם סיום הפרויקט, מתחבר השביל לפארק הנופלים ברחוב עטרה ובכך משלים את המסלול המונגש, שתחילתו בשכונת הר יונה ד', הנמצאת בשלבי בנייה מואצים.

במסגרת הפרויקט בוצעו העתקת ושתילת גאופיטים (פקעות) בהצלחה מרובה והן פרחו בחורף האחרון, עבודות לחישוף שטח השביל וסלילתו, פינות ישיבה ותצפיות. עוד בוצע "הגשר הצף", המתרומם מעל פני השטח, מאפשר לצפות בצמחייה הצומחת מתחתיו ומעניק חוויה נוספת למשפחות ולמטיילים בשביל, תוך שמירה על ערכי הנוף הייחודים.

בשלב האחרון בוצעה כיתת חוץ ייחודית, לטובת ילדי נוף הגליל, שאימצו את השביל ופועלים לטפח אותו במסגרת תוכנית "שומרי הנחל- נוף הגליל שלי", שמובילה רשות הניקוז יחד עם בתי הספר, באמצעות שותפות עם תוכנית עולמות – פסיפס רשת המרכזים הקהילתיים ואגף החינוך בעירייה.

"עיריית נוף הגליל היא שותפה של אמת בפיתוח השטחים הפתוחים, המחברים בין הטבע לעיר, מתוך ראיית קיימות כערך לאיכות חיים, השם במרכז את מכלול הצרכים של האדם ושל הסביבה כאקוסיסטם אחד גדול", אמר איל קנץ, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, אשר הודה לראש העיר על שיתופי פעולה יוצאי דופן, שהובילו להצלחת הפרויקט, וציין עוד במהלך הטקס את תרומתה של רשות מקרקעי ישראל, שהקצתה את המשאבים וליוותה את הפרויקט לאורך כל הדרך. "נמשיך לנהל יחד את אגן ההיקוות של התבור, תוך הרחבת שותפויות של כלל בעלי העניין וזכויותיו של הטבע", אמר קנץ.

רונן פלוט, ראש העיר, פתח את השביל באופן רשמי עם סיום טקס חנוכתו, שהתקיים בהשתתפות התלמידים, ואמר כי: "ההשקעות בהנגשת וחיבור הטבע הייחודי של נוף הגליל אל העיר, הן חלק בלתי נפרד מתנופת הצמיחה והפיתוח שאנו מובילים. נוף הגליל הפכה לעיר מרכזית, שפועלים בה משרדי ממשלה חדשים, נבנים כבישים, תשתיות, שכונות חדשות – ובמקביל אנו מפתחים מענה מתאים לשמירה על איכות חיים גבוהה ביותר, לרבות פעולות חינוך, תרבות, סביבה, ועוד. אני מודה לכל השותפים לפרויקט המיוחד הזה, שנותן עוד סיבה טובה למבקרים מכל הארץ לבוא ולהתאהב בנוף הגליל, ובראש ובראשונה לתושבים הוותיקים והחדשים ולילדי העיר, שיכולים להנות מזמן פנאי איכותי בחיק הטבע קרוב לבית".

 

שומרי הנחל של הפארק

במהלך ביצוע הפרויקט, תלמידי בתי הספר יודפת, ארבל, בגין וגולן פעלו במקביל בשני אתרי הטבע שפותחו בעיר לאחרונה: תלמידי יודפת אימצו את פארק האירוס, לרבות השתתפות בתהליך השיקום בהטמנת פקעות ושתילות, פעילויות שטח להכרות עם ערכי הטבע, החי והצומח וחשיבות השמירה על הניקיון. התלמידים הטמיעו לראשונה תוכן וחידות באפליקציית איפה'ני – משחק ניווט חוויתי הפתוח לקהל הרחב, הכינו יחד שלט פסיפס חדש מרהיב המקדם את הבאים ל"פארק האירוס – בשביל הנוף" והציגו תערוכת צילומים, כחלק המשותפות עם תוכנית עולמות ב"פסיפס – המרכזים הקהילתיים". למיזם היו שותפים צוות מדריכי רשות הניקוז, בתי הספר ותוכנית עולמות.

מסלול

פארק האירוס הוא מרחב פתוח, שבו השתמרה צמחייה טבעית ייחודית. הפארק מציע נקודות מבט אל הנופים המרהיבים של הגליל ועמק יזעראל. בחורף ובאבי מתמלא הפארק פריחה ססגונית של מיני גיאופיטים, בהם צבעוני ההרים, כלנית מצויה, עירית גדולה, רקפת מצויה וריכוזי פריחה רבים ונדירים של אירוס נצרתי.

הכניסה לשביל מרחוב עטרה דרך גן השעשועים, משם עולים לפארק הנופלים, עוברים דרכו ומגיעים לכיתת החוץ המהווה כניסה לשביל החדש. השביל הינו שביל מעגלי מונגש, הסובב את פסגת ההר.

השביל, שאורכו כשני קילומטר, מציע מתחמי שהייה ותצפית, ומתפצלים ממנו שבילים נוספים, המחברים בין ההר לשכונות הסובבות.

המשך ישר צפונה אל הפסגה – יוביל אותנו לגשר הצף – מרפסת תצפית מרהיבה על המרחב כולו והצמחייה הייחודית. בחזרה לנקודת ההתחלה –  תוכלו לפנות למזרח או מערב.

מסלול מעגלי מונגש עם פינות ישיבה ותצפית מרהיבה מכל צידי ההר.

השביל מונגש לאנשים עם צרכים מיוחדים ומתאים לטיול משפחות עם עגלות.

 

הנחיות הגעה

תחילת השביל ברחוב עטרה (העלייה דרך המדרגות של גן השעשועים איננה נגישה)>>https://maps.app.goo.gl/HJ9ko3GUYfCoeHTo9

כניסה נגישה לשביל דרך שכונת הר יונה ד', הנמצאת בשלבי בנייה  >> >> https://bit.ly/3BxXVUS

קישור למשחק באפליקציית הניווט איפה'ני >> https://eifoany.web.app/parkTavor

שלב שלישי לשביל נמצא בהליכי תכנון.

 

לא משאירים אשפה בשטח – קחו איתכם שקית לדרך, ושימרו על השביל נקי!

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות