fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כ-700 תושבים חדשים הצטרפו לקהילה החרדית בהר יונה ג'

השכונה שאכלוסה החל בשנת 2016, מונה כיום למעלה מאלף תושבים ממספר קהילות חרדיות וחסידיות שונות. גורמים בשכונה: "מדובר בתושבים איכותיים"
שכונת הר יונה ג'. (צילום יצחק סולומון)
שכונת הר יונה ג'. (צילום יצחק סולומון)

השכונה  החרדית הר יונה ג' בנוף הגליל מתחזקת בעוד כ – 700 תושבים המשתייכים לקהילות בעלז וברסלב .

התושבים החדשים הם בעיקר זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים קטנים בגילאי גן ובית ספר יסודי אשר העתיקו את מגוריהם מירושלים ואזור המרכז.

"מדובר בתושבים איכותיים מרבית הנשים עובדות במקצועות שונים וחלק לא מבוטל מהגברים בעלי השכלה גבוהה במקצועות שונים, לא רק בתחום הדת", מסרו גורמים בשכונה.

"השכונה מנהלת אורח חיים חרדי, אבל מתנהלת על פי הכלל חיה ותן לחיות"

יצוין כי בשכונת הר יונה ג' מתגוררים כעת כ-450 משפחות במתחמי דיור שונים בהתאמה לקהילות.

בשכונה פועלים בית ספר, גני ילדים, מעונות יום, בית כנסת ומקוואות. כמו כן מוקם מרכז מסחר ושירותים גדול ובתכנון מועדונים קהילתיים שישמשו את הקהילה.

ביום ראשון השבוע נמסר טופס 4 לאכלוס יחידות דיור לרוכשי פרויקט מתחם ברסלב החדש אשר בנייתו הושלמה לא מזמן. עיריית נוף הגליל מלווה מקרוב את אכלוס השכונה ולאחרונה אויש באגף החינוך תפקיד מנהל זרם החינוך החרדי על מנת לספק את צרכי התושבים החדשים.

בעירייה מדגישים כי שכונת הר יונה ג' מאוכלסת בקהילות חרדיות, אך מיקומה הגיאוגרפי מרוחק משאר שכונות העיר ומרקם היחסים בינה לבין התושבים הוותיקים מבוסס על כבוד וסובלנות. "השכונה מנהלת אורח חיים חרדי, אבל מתנהלת על פי הכלל חיה ותן לחיות."

"חלק מהתושבים בהר יונה ג' מועסקים בסופרמרקט אושר עד, משגיחי כשרות, מורים ואנשי חינוך ובשאר תחומים", הוסיפו בעירייה.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות