fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל חיי לחמתי למען עם ישראל וגם בקרב המיותר הזה אנצח"

הצנחן ציגי כרסנטי מעפולה, ממשחררי הכותל תובע בגין הוצאת דיבה, לאחר שבתו של אברהם בורשטיין ז"ל טוענת כי אביה ולא הוא, הוא המצולם השלישי בתמונת משחררי הכותל שנכנסה לפנתאון
כרסנטי, עורכי דינו ותמונת המחלוקת (צילום אבי נכדו)
כרסנטי, עורכי דינו ותמונת המחלוקת (צילום אבי נכדו)

כשקיבל ציון כרסנטי, ציגי, תושב עפולה את האימייל ממשרד עו"ד אורון שוורץ ובו נטענו  טענות בתו של אברהם בורשטיין ז"ל, אשר לכאורה האדם המצולם בתמונת הצנחנים המפורסמת כצנחן השלישי הינו אביה אברהם ולא ציון כרסנטי, לא ידע נפשו ציון מרוב צער וכאב.

תמונת המחלוקת הינה התמונה שצילם חתן פרס ישראל דויד רובינגר ביום שחרור הכותל המערבי ע"י הצנחנים בירושלים, התמונה המזוהה יותר מכל עם מלחמת ששת הימים ואשר נכנסה לפנתאון הלאומי. בתמונה מצולמים חיים אושרי, ד"ר איציק יפעת ועד היום, 54 שנים אחרי, ידעו כולם כי הצנחן השלישי הינו ציון ציגי כרסנטי.

שלושת הצנחנים הוצגו כך כל השנים, הופיעו בפני קציני צה"ל, יצאו למסעות התרמה למען החיילים בקהילות יהודיות ברחבי העולם, השתתפו בשיעורי מורשת קרב, תמונתם ושמותיהם מתנוססים בכל מקום מערך בויקיפדיה ועד לבית הנשיא ומוזיאון גבעת התחמושת.

"ביום בו קיבלתי את האימייל הזה עם הכותרת: 'הודעה והתראה טרם נקיטת תהליכים', חשכו עיניי, אומר ציגי ומוסיף, "לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, הניסיון להטיל ספק בזהותי כצנחן השלישי יותר ממקומם, הוא מזעזע, כל ימיי אני מזוהה כצנחן מהתמונה והנה מגיע אימייל כזה ומנסה לערער על האמת הפשוטה והברורה כל כך".

החברים מתקשרים ומחבקים

כרסנטי הוסיף: "מרגע הפרסום, מאות קצינים, לוחמים, חברים לנשק מתקשרים, מחבקים, מבקשים לחתום על תצהירים. כמוני הם אינם מבינים מהיכן צץ הסיפור הזה. יחד עם חבריי לצילום ולמלחמה הוזמנו מספר פעמים ע"י דוד רובינגר לשחזור התמונה ההיסטורית. אינני יודע מי היה מר אברהם בורשטיין ז"ל, אני כן יודע בוודאות מוחלטת שהוא לא האיש שבתמונה. צר לי על כל העוול הנורא הנגרם לי בעטיו של פרסום הזוי זה".

את ציון כרסנטי מייצגים עו"ד ענבל ששי ועו"ד שלומי בן סבו . עו"ד ענבל ששי אמרה: "המדובר בתיק התחזות קלאסי, כרסנטי לא מתכוון לעבור על כך לסדר היום. בימים אלה מוגשת תביעה בגין הוצאת דיבה.  אציין כי בשנת 2000 נערך תחקיר ע"י צה"ל, אשר שלל טענה זו על הסף. ציון כרסנטי הוא החייל השלישי בתמונה ולא בכדי המנוח – בעודו בחיים לא פעל להוכיח אחרת. חיים אושרי, החייל הימני המצולם בתמונה היה פקודו של ציון כרסנטי והעיד כי ציון כרסנטי הוא החייל השמאלי בתמונה ואף זוכר היטב את הרגע המכונן בו קרא למפקדו ציון להצטרף לצילום. כיום, בתו ונכדו של המנוח בורשטיין מנסים לבטל את מפעל חייו של ציון, שפעל ופועל אף היום בהתנדבות, מתוך ציונות,  ערכים ואהבת הארץ ללא כל כוונות רווח. לצערנו ביתו ונכדו של המנוח בורשטיין אינם מנסים לעשות צדק היסטורי אלא סדק היסטורי".

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות