fbpx
Nazareth, IL
33°
Sunny
18h19h20h21h22h
31°C
29°C
27°C
26°C
25°C

יצרנית המיצים הטבעיים 'פריניב' רוכשת את השליטה בחברת 'קשת מיצים'

המפעל יישאר במושב קשת ברמת הגולן כאשר מוצרי קשת יופצו ע"י תנובה • פריניב מחזיקה היום בנתח שוק של 30% משוק המיצים הטבעיים בישראל • החברה תשקיע בשנה הראשונה בשדרוג התשתיות ושיפור המיכון במפעל הייצור והסחיטה כדי לקחת את המותג לנתח שוק משמעותי
חיוכים במעמד החתימה (צילום עצמי)

חברת המיצים הטבעיים 'פריניב' מתרחבת ורוכשת את השליטה בחברת 'קשת מיצים'. פריניב חתמה על עסקה לרכישת המפעל המתמחה בייצור מיצים טבעיים בשיטות סחיטה מסורתיות בכ – 2 מיליון ש"ח.

קשת מיצים הינו מפעל בוטיק שהוקם בשנת 2002, הידוע בהתמחות בייצור במיצים טבעיים על בסיס תפוח המיוצרים בשיטת סחיטה מסורתית. לחברה 5 מוצרים טבעיים ומקוריים: מיץ תפוחים, מיץ רימונים, מיץ פסיפלורה ותפוחים, מיץ סלק ותפוחים, ומיץ לימון ותפוחים טבעי.

המיצים נמכרים באריזות של 1 ו-2 ליטר, 0.5 ליטר, 330 מ"ל ו-250 מ"ל ומגיעים בבקבוקי פלסטיק ואקום ובקבוקי זכוכית, ומופצים בתפוצה ישירה ברחבי הארץ, בין היתר לרשתות שיווק מובילות.

לפריניב ישנן 8 סדרות מוצרים: 100% מיצים סחוטים, המיצים הירוקים, המיצים הכתומים, סדרת הבננות, סדרת הנקטרים, מוצרים ללא תוספת סוכר, מיצי לימון ומוצרים לשוק המוסדי.

פעילות המכירה וההפצה של 'פרי ניב' מתבצעים ע"י חברת השיווק ויצור המזון תנובה. עד לרכישה, מוצריה של קשת היו משווקים באמצעות מפיצים ישירים ב – 250 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

בעקבות הרכישה  תורחב הפעילות במותג 'קשת, והיא תתבצע על בסיס מערך ההפצה והמכירה של חברת תנובה.

נכון להיום, נתח שוק המיצים המצוננים/סחוטים בישראל נאמד בכ – 300 מיליון ש"ח בשנה, כאשר שוק המשקאות הקלים עומד על 1.5 מיליארד ש"ח בשנה.

פרי ניב מחזיקה בנתח שוק של כ- 30%, משוק המיצים המצוננים/סחוטים ומחזור המכירות השנתי שלה כולל יצוא למדינות אחרות מוערך בכ -100 מיליון שקל בשנה.

היקף פעילותה של קשת מיצים נאמד במחזור מכירות של כ-12 מיליון ש"ח לשנת 2019 (מחירי צרכן), כאשר מטרתה של הרכישה ע"י הגדלת הזמינות ברשתות ובשוק המקצועי, הוא הגעה ליעד של כ – 35  מיליון ₪ (מחירי צרכן) תוך כדי הקפדה על שמירת האיכות כפי שהיה עד כה. המפעל סוחט כיום כ-1000 טון תפוחים בשנה, והיעד הינו הכפלת הכמות בשנת 2021.

משפחת ניב על רקע מפעל פריניב (צילום: עצמי)
משפחת ניב על רקע מפעל פריניב (צילום: עצמי)

החלה כעסק משפחתי קטן

חברת 'פרי ניב' החלה דרכה כעסק משפחתי קטן במושב דבורה, במטרה לענות לצורך של חברות קייטרינג במיצים טבעיים איכותיים. כיום החברה מפיצה לרשתות השיווק השונות בארץ, ומייצאת את מוצריה לאירופה ולסין. כיום מועסקים בחברה כ – 100 עובדים.

עידו יניב מנכ"ל 'פרי ניב', מסר: "רכישת קשת היא מהלך אסטרטגי של החברה וחיבור טבעי, מיץ התפוחים שמייצרים במושב קשת הוא הטעים בעולם. בעקבות הרכישה הצרכן הישראלי יוכל להנות ממיץ איכותי זה בכל הארץ, הן בשוק המוסדי והן בשוק הקמעונאי".

"אנחנו גאים ומתרגשים משיתוף הפעולה עם פריניב, וההזדמנות שיש לנו להפיץ את מיצי התפוחים הכי טובים בעולם מתפוחי רמת הגולן בפריסה ארצית", נמסר משחר מרקוביץ מנכ"ל חברת 'קשת מיצים.

עוד מוסיף ואומר מרקוביץ כי: "מצאנו כי למשפחת פריניב יש ערכים המדברים בשפה שלנו – אדמה, משפחה, חקלאות. תושבי רמת הגולן מכירים היטב את איכות המיצים שלנו ועכשיו יש לנו הזדמנות להביא אותם לכל בית בישראל".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות