fbpx
Nazareth, IL
25°
Clear
2h3h4h5h6h
24°C
23°C
23°C
22°C
22°C

השרה להגנת הסביבה נפגשה עם ראשי רשויות בצפון

מועצה אזורית עמק יזרעאל

• ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – שלומית שיחור רייכמן וראש המועצה המקומית קרית טבעון – עידו גרינבלום, נפגשו עם השרה להגנת הסביבה בנושא המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל
• השרה, הגב' עידית סילמן, והדרג המקצועי במשרדה, הביעו התנגדות להקמת השדה וקידום סעיפים 77-78 אשר עתיד להשית אסון סביבתי על שטחים נרחבים בצפון
• ראשי הרשויות בצפון: "הדרגים המקצועיים בנתיבי ישראל חייבים להבין שלא יקום שדה תעופה בעמק"
עמק יזרעאל, 2 ביולי 2024
השרה להגנת הסביבה, הגב' עידית סילמן, נפגשה אמש עם ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – שלומית שיחור רייכמן וראש המועצה המקומית קרית טבעון – עידו גרינבלום, בנושא מאבק ראשי הרשויות בצפון נגד הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בעמק יזרעאל.
במסגרת פגישתם, שנערכה בהשתתפות הגורמים המקצועיים במשרד להגנת הסביבה, דנו המשתתפים בסעיפים 77-78, אשר עתידים להשית מגבלות חמורות על החי והצומח באזור הצפון.
בפגישתם, הביעה השרה תמיכה בהתנגדותן של רשויות הצפון להקמת שדה תעופה בעמק, להרס הסביבתי והחקלאי.
פגישה זו הינה המשכה של חוות דעת שהוציא בחודש האחרון המשרד להגנת הסביבה בנושא, שקבע באופן חד משמעי כי הקמת תשתית אסטרטגית בעמק תפגע אנושות בחי, בצומח, במקורות המים ובענף החקלאות. מעבר לפגיעה "בביטחון התזונתי" של המדינה, המשרד קבע כי תהליך התכנון לא התקיים בצורה תקינה.
ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל, שלומית שיחור רייכמן: "בעידן שאחרי השבעה באוקטובר, הדרגים המקצועיים במשרדי ממשלה חייבים לצאת מהקונספציה בה הם נמצאים: שדה תעופה לא יקום בעמק יזרעאל. כל גורמי המקצוע מצביעים על כך שלשדה כזה השלכות הרסניות על התושבות והתושבים, על הסביבה ועל החקלאות הקריטיים לביטחונה התזונתי של המדינה כולה. אנחנו מודים לשרה סילמן על תמיכתה במאבקנו".
ראש המועצה המקומית קרית טבעון, עידו גרינבלום: "אני מודה לצוות המקצועי של המשרד להגנת הסביבה ולשרה עידית סילמן על הגיבוי והתמיכה בעמדה הברורה – שדה בעמק יזרעאל הוא הרסני לסביבה בפרט ולמדינת ישראל בכלל."

אהבתם? שתפו!

מומלץ לקריאה

תגיות

שיתוף ברשתות החברתיות