fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המכללה הטכנולוגית נוף הגליל: "גשר על מים סוערים"

רגע טרם הפסקת האש, מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל כותבת על אי של יציבות חברתית במכללה.
מרב ששון אמויאל: גשר יצוק מעל למיים הסוערים | צילום: יח"צ מכללה
מרב ששון אמויאל: גשר יצוק מעל למיים הסוערים | צילום: יח"צ מכללה

מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מרב ששון אמויאל, ליוותה מקרוב את ימי המחלוקת בחברה הישראלית, מחלוקות שנעצרו בשער המכללה. "בימים מיוחדים, מורכבים ומאתגרים אלה, ימים בהם ניתנה רשות הדיבור לאלימות, לבריונות, לשנאה המרימה ראש.

בימים אלה, ימי הפירוד בין מה שעמלנו עליו מאז שבנו למולדתנו אחרי אלפיים שנות גלות לקיים דו קיום עם כל השבטים הישראלים החיים במדינת ישראל, יהודים וערבים.

כמנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, אי של יציבות וגשר על המים הסוערים בחברה הישראלית, אני מבקשת דווקא בימי הלחימה הזו, ימים בהם זכות הדיבור נתנה לאש, למחלוקת, לשנאה, לרוחות הרעות המנשבות לדבר על המשפחה הקטנה והמיוחדת שלנו במכללה.
המכללה, מיום היווסדה הייתה לעוגן ולאבן שואבת למאות סטודנטיות וסטודנטים מהפסיפס הישראלי, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, עולים חדשים וותיקים, בני הכפר ובני העיר, כולם כולם, פעלו בהרמוניה מוחלטת בכל התקופות גם הקשות ביותר.

מארג המרצות והמרצים כמוהו כמארג הסטודנטים והסטודנטיות, עמד במבחני הזמן ואני מאמינה ובטוחה כי גם בימים מורכבים אלה נהייה סלע איתן של שפיות, של כבוד ושל הערכה. נהייה האי היציב של האנשים האחראיים, הרואים בחיים משותפים בקמפוס המכללה את המקום הבטוח, המקום בו ניתן הכבוד לדעה לגיטימית, ללאומיות ולהכלת האחר.

המכללה הטכנולוגית נוף הגליל היא מקרוקוסמוס של החברה הישראלית, במכללה ישנה הנהגה מובילה ואחראית, אשר מתוך כבוד ואחריות מעניקה חופש פעולה ושיווין לימודי מוחלט, מערך תומך ומשמעותי פרוש במכללה שתי וערב להעניק מענה מיידי לתחושות ומצוקות של הסטודנטים והמרצים.

הסטודנטים במכללה יודעים כי המחלוקות והמחאות נעצרות מחוץ לשער הכניסה למכללה.
הסטודנטים במכללה לומדים, מתפתחים מקצועית, שואפים גבוהה, לכבוש פסגות, להגיע להישגים, הפוליטיקה אינה חלק מתוכנית הלימוד.
כמי שמחנכים בפועל, בדוגמה האישית לסובלנות הדדית, אנו המודל לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו והמסר הוא: מותר לחלוק, אפשר לא להסכים, מותר להתווכח ולחדד עמדות אך הכל יכול להתקיים בתנאי אחד והוא שיח מכבד.

מדינת ישראל נמצאת בעוד אחת מרגעיה המאתגרים, ביחד נתמודד עם האתגר, ביחד נתגבר עליו, ביחד נמשיך לשמור על הגשר היצוק שלנו מעל למים הסוערים."

 

לחדשות בידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות