fbpx
Nazareth, IL
32°
Sunny
17h18h19h20h21h
31°C
30°C
28°C
27°C
26°C

בגלבוע נלחמים בערימות הפסולת שמשאירים אחריהם המטיילים

מפגע סביבתי קשה. תחנת מעבר הפסולת בפקיעין (צילום: עמותת אזרחים למען הסביבה)
מפגע סביבתי קשה. (צילום: עמותת אזרחים למען הסביבה)

בגלבוע מעדכנים על חודש אוגוסט המתקיים בצל משבר הקורונה וגורר עמו גם ערמות של אשפה בנחלים, במעיינות ובשטחים הפתוחים במועצה, שמשאירים אחריהם "נופשים" מכל רחבי הארץ. מציאות זו עומדת בסתירה לפעילויות המועצה בשנה האחרונה, המבטיחות את הגלבוע כמקום בטוח, נקי ובריא יותר. כזכור לצורך כך הקצתה המועצה תקציבים ייעודיים, והסדירה את נושא התברואה בישובים, לרבות סגירת תחנות המעבר, כשבמקביל הודקו בגלבוע אמצעי האכיפה והמעקב באמצעות היחידה לפיקוח סביבתי.

לבשמת לוריא, תושבת רמת צבי ולחבריה מהמושב, כאב לראות את ערמות הזבל שהשאירו הנופשים. לפיכך, יזמה ריצה משותפת, שמטרתה- ניקיון! אותה חבורת רצים קסומה (שכללה את שניר פרידמן, מנכ"ל החברה הכלכלית), החלה את הבוקר בחניון חרודים (מתחת לבניין המועצה), ומשם בריצה עד לעין-יזרעאל, כשבדרך עוצרים היכן שנדרש ואוספים זבל. את סוף המסלול הקדישו לניקיון עין-יזרעאל, ואח"כ טבילה צוננת במקום.

גם הנוער התגייס

נוער קיבוץ בית השיטה התגייס אף הוא לפעילות מקומית מבורכת ומרשימה, שהיא תוצאה נוספת מהקמתו  של צוות מיוחד בקיבוץ, המוביל מגוון מעשים למען הסביבה, לרבות נושא המחזור ושמירה על איכות החיים. למעלה מ- 20 ילדי וילדות כיתות ה'- ו', יצאו מבית השיטה לטיול מלמד על צבינו הייחודי של הגלבוע, שתחילתו מבצע ניקיון ואיסוף לכלוך מכל אזור עין-יזרעאל, שהפך לייעד מועדף על הנופשים בשל היותו מקום מושלם לשכשוך במי נחל חרוד, והנאה מהטבע.

כאמור רשות ניקוז ירדן דרומי, מהווה שותפה למרבית הפעילויות היזומות של ניקוי השטחים הפתוחים ואזורי המעיינות. השבוע אף פרסמו ברשות, פנייה יזומה ובה הצעה לתושבים לסייע בהדרכה, שקיות אשפה וכפפות. "תודה לכל היישובים, פעילי הסביבה, הילדים והנוער והרשויות המקומיות שיוזמים ויוצאים לנקות. השטחים הפתוחים הם הבית", אומרים ברשות ניקוז ירדן דרומי.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות