fbpx
Nahariyya, IL
32°
Fair
13h14h15h16h17h
31°C
31°C
29°C
29°C
29°C

מי ידאג לילדים שלנו?

הסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית הקימו מטה מאבק משותף, הקורא להקפאת הרפורמה בחינוך המיוחד שהחלה כפיילוט באזור הצפון

מספר חודשים אחרי החלת הפיילוט במחוז הצפון ליישום רפורמת החינוך המיוחד, בבתי הספר ובגנים, לצורך למידה והפקת לקחים מיישום הרפורמה בכל הארץ, הכריזו השבוע הסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית כי הקימו מטה מאבק משותף, הקורא להקפאת הרפורמה.

יו"ר הסתדרות המורים במרחב הגליל המערבי וכרמיאל אריאלה רדעי. צילום: פרטי
יו"ר הסתדרות המורים במרחב הגליל המערבי וכרמיאל אריאלה רדעי. צילום: פרטי

יו"ר הסתדרות המורים בכרמיאל משגב והגליל המערבי, אריאל רדעי, אמרה לנו השבוע: "משרד החינוך, שגם כך מעמיס כל שנה מטלות על עובדי ההוראה, הגדיל לעשות השנה והטיל מטלות ודרישות נוספות, מופרזות ולא הגיוניות על עובדי ההוראה מבלי להתחשב בהשלכות הנובעות מכך שפוגעות בראש ובראשונה בילדים עצמם. ילד בעל צרכים מיוחדים לא יכול לקבל את הטיפול הדרוש לו באמת במסגרת הגן הכתה במתכונת הנוכחית. אין בגנים ובבתיה"ס את המרחב המתאים לקבלת הטיפולים הנדרשים. עובדי ההוראה קורסים אל מול הצרכים והקשיים ההולכים ומתעצמים בכל שנה בשל מורכבויות רגשיות ו/או אחרות של הילדים ולנוכח העובדה שהם אינם מוכשרים לעבודה עם ילדי החנ"מ.  ואם לא די בכך, הורה המשרד, כמטלה נוספת, למלא עבור כל ילד, טפסי ראמ"ה וטפסי "מיצוי", שאלונים מסורבלים בני 184 שאלות  והוסיף מפגשים נוספים בגין הרפורמה".

 

 

בתוך כך, הסתדרות המורים הנחתה את עובדי ההוראה שלא למלא טפסים אלו, אלא להמשיך ולמלא את טופס 6.1 כפי שהיה גם בעבר.

"המשרד שרואה לעיניו רק את הצלחת הפיילוט מבלי להתייחס למחירים שבדרך מפעיל לחצים בלתי סבירים על המנהלים והגננות. ממשיכה רדעי. "גננות רבות שפנו אלי סיפרו שקיבלו שיחות טלפון מאיימות בתביעת הורים כלפיהם ובהעלאה לשימוע מהמתי"אות, מהמפקחת ואף ממפקח המחוז בעצמו. לשמחתנו, הנהגת ההורים הארצית משתפת פעולה עם הסתדרות המורים לצורך הקפאת חוק החינוך המיוחד עד להשלמת כל ההליכים. הסתדרות המורים, כארגון המייצג את עובדיו, תעשה ככל יכולתה להגן על עובדי ההוראה וזכויותיהם מתוך דאגה לחינוך ילדי ישראל. כיושבת ראש הסתדרות המורים בכרמיאל משגב והגליל המערבי אני מקבלת מידי יום אין ספור פניות של עובדי הוראה מתוסכלים מעומס המטלות והדרישות. גננות מפוחדות  שקורסות תחת הנטל והלחץ המופעל עליהן צועקות "הצילו"! כל בר דעת מבין שמערכת החינוך אינה יכולה להמשיך ולתפקד בצורה כזו. בפועל אין מועמדים רבים שמעוניינים לנהל ואנו פוגשים מורים וגננות מיואשים שעוזבים את המקצוע. ובנימה אישית אני יכולה לומר שהרפורמה, כפי שמתנהלת כרגע, תהייה בכיה לדורות. ילדי החינוך המיוחד לא באמת יקבלו את מה שהם זכאים לו, העומס בכיתות יפגע גם בילדי החינוך הרגיל ועובדי ההוראה שלא הוכשרו ללמד בחנ"מ יקרסו תחת העומס. מוטב יהיה שמשרד החינוך יכשיר תחילה את  התנאים להצלחת מהלך כזה, יקצה משאבים לתגמול עובדי ההוראה על עבודה נוספת שהוא דורש לבצע ורק אח"כ יצא ביישומו כפיילוט".

כרמית הובר ובנה בארי. צילום: פרטי
כרמית הובר ובנה בארי. צילום: פרטי

כרמית הובר, אמו של בארי, המשולב מהשנה הנוכחית כילד מהחינוך המיוחד בגן בנהריה, דווקא בעד חוק השילוב, ומדגישה כי "מבחינת הגננות היישום מתבצע עם המון נכונות, רצון ואהבה, אבל חסר המקצוע של הצוותים. גננת שמגיע אליה ילד גם אם היא כי מכוונת שילוב, לא יכולה לעשות כלום אם היא לא מוסמכת לעניין. אין סדר ביישום הרפורמה. כל הנושא היה לבחירת ההורים עד עכשיו, ועכשיו אני שואלת איפה האדם המקצועי שילווה את הילד שלי? הגננות לא עוברות הכשרה ונוצרים ליקויים שהם מאה שנים אחורה מכל מדינה נורמלית. זה לא הגיוני שאני כאמא צריכה להדריך את הגננת. הגננת צריכה לבוא עם ידע. וזה לפני שהזכרתי את הילדים שזקוקים לחניית נכה בבוקר, ואין הנגשה בכלל ברחוב.  כל המטריה של שילוב צריכה לעבור חשיבה. לא היתה חשיבה ותקצוב ראוי לנושא הזה.

ממשרד החינוך נמסר:

"מחוז הצפון הוביל פיילוט ארצי בנושא והכשיר במהלכו ועדיין מכשיר מפקחים, מנהלים מורים וגננות בכל הנוגע לרפורמת ההכלה וההשתלבות. הפיילוט שהוביל מחוז הצפון זכה להוקרה ע"י נציבות שירות המדינה, משרד האוצר, שרי החינוך ומנכ"ל משרד החינוך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות