fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גיטריסט "סטלה מאריס" במחווה לצוות שהציל את חייו

לפני כמה חודשים התמוטט ניק מילר בעת הופעה בזאפה חיפה. השבוע הוא חזר לרמב"ם, וביחד עם פבלו רוזנברג הופיע מול הצוות הרפואי שטיפל בו
ניק מילר ופבלו רוזנברג | צילום: פיוטר פליטר, הקריה האקדמית רמב"ם
ניק מילר ופבלו רוזנברג | צילום: פיוטר פליטר, הקריה האקדמית רמב"ם

חודשים ספורים אחרי שהתמוטט על במת זאפה חיפה, ניק מילר, גיטריסט להקת "סטלה מאריס" וממייסדי הלהקה, עלה על במה מול אולם מלא רופאים ואחיות ברמב"ם והשלים את אותה ההופעה כמחווה לצוותים הרפואיים שהצילו את חייו. אל מילר הצטרף שותפו ללהקה המיתולוגית, הסולן פבלו רוזנברג שהודה ליושבים באולם: "החזרתם לי את ניק".

כאמור, במהלך ההופעה ההיא, מילר לקה בליבו והתמוטט. פרמדיק מד"א שהיה באולם הציל את חייו כשביצע בו החייאה באמצעות שוק חשמלי והוא פונה בדחיפות לרמב"ם להמשך טיפול. במשך מספר שבועות טופל מילר ביחידה לטיפול נמרץ לבבי ומחלקת ניתוחי לב ברמב"ם. הוא התאושש ושוחרר לביתו כשהוא חש בטוב. במסגרת כנס ניתוחי לב השנתי של רמב"ם "עבר, הווה ועתיד" ה-12, עלה מילר על הבמה וניגן את השיר שהלחין "נר על החלון" אל מול צוותי בית החולים ונציגי מד"א שחברו יחד להצלת חייו: "אני רוצה להודות לכולם", אמר מילר בהתרגשות על הבמה, "בזכותכם אני חי".  ההופעה הקצרה של מילר ורוזנברג זכתה לתשואות סוערות באולם הכנסים, שרגיל להכיל תכנים קצת יותר פורמליים, ומשתתפי האירוע הצטרפו אל השניים בשירה וריקוד.

פבלו רוזנברג וניק מילר בהופעה | צילום: פיוטר פליטר, הקריה האקדמית רמב"ם

"ניק מילר הוא דוגמה נהדרת לטיפול מוצלח", מסביר פרופ' גיל בולוטין, מנהל מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם, שבה טופל הגיטריסט, "בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מטופלים שמגיעים לרמב"ם כשמגמת העלייה בכמות הניתוחים וסוגי הטיפולים היא ברורה".

הכנס השנתי של מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם, נערך השנה תחת הכותרת "עושים היסטוריה בטיפול בחולי לב". במסגרת הכנס סקרו המרצים השונים את התהליכים והתמורות שחלו בארץ ובעולם בתחום ניתוחי הלב, דנו בסוגיות טיפוליות שונות ונתנו הצצה אל העתיד המצפה לרופאים ולמטופלים בכל הקשור לפעולות ניתוחיות, תרופות וטכנולוגיות רפואיות.

בכנס לקחו חלק מאות קרדיולוגים ורופאי משפחה מכל הארץ, וביניהם מהשמות הבולטים בתחום. מרצי הכנס הם רופאים בכירים, מנהלי מחלקות ומערכים מבתי החולים השונים בארץ, כאשר מרצה המפתח היה ד"ר דני דביר, מנהל IVR, מכון הלב במרכז הרפואי  UW שבסיאטל, ארה"ב. ד"ר דביר נחשב למומחה בעל שם עולמי והרצאתו עסקה בדיון שבין סוגי טיפול שונים ושימוש בטכנולוגיות בניתוחי לב.

עלייה של כ-35 אחוזים במספר ניתוחי הלב בקריה הרפואית רמב"ם בין 2009 ל-2019, כך עולה מנתונים שנאספו במחלקת ניתוחי לב במרכז הרפואי והוצגו בכנס. עוד עולה כי בין 2018 ל-2019 חלה עליה של כ-14 אחוזים במספר הניתוחים שבוצעו בבית החולים. בנוסף, הנתונים מצביעים כי בשנה החולפת נרשמה עליה במספר המטופלים המופנים לרמב"ם מבתי חולים אחרים. עוד דווח כי במהלך 2019 ביצעו ברמב"ם 727 ניתוחי לב, כאשר מרבית הפעולות (כ-420) בוצעו במטופלים בגילאי 50-75. מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם היא הגדולה בצפון והשלישית בהיקף הניתוחים בישראל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות