fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנתניה נפתחו שני מוקדים טיפוליים של החינוך המיוחד לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים

מוקד לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים | צילום: אילוסטרציה
מוקד לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים | צילום: אילוסטרציה

החל מיום חמישי האחרון ועד לערב החג פועלים בנתניה שני מוקדים עירוניים בהם שירותי חינוך מיוחד לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. זאת במסגרת ההערכות העירונית בעיר בימי קורונה.

על פי הנחיות משרד החינוך ובשיתוף פעולה עם אגף החינוך המיוחד שבמינהל החינוך של עיריית נתניה, פתח צוות מתי"א בשבוע שעבר שני מוקדים טיפוליים למתן מענה חינוכי טיפולי לתלמידים עם צרכים מיוחדים בעלי מאפיינים מורכבים.

לדברי אסתי יוסף, מנהלת האגף לחינוך מיוחד במינהל החינוך: "המוקדים מכוונים למתן מענה חינוכי טיפולי-הפגתי , לפרק זמן מוגדר בהשתתפות תלמיד אחד בלבד ואיש צוות אחד בלבד. בכל משמרת אושרו להפעלה שלושה צוותים בו זמנית".

שני המוקדים פועלים עבור תלמידים שמגיעים למקום בהסכמת הוריהם: בביה"ס גוונים – לתלמידי בתי הספר בעיר ומחוצה לה  ובגן קשת – עבור תלמידים מבין תלמידי הגנים.

שיח הפגתי ופעילות מעשירה

הפעילות כוללת שיח הפגתי עם הילדים, פעילות טיפולית קצרה ופעילות חינוכית מעשירה.

מענה נוסף ניתן כמפגש חינוכי טיפולי בבית התלמיד. מענה זה הותאם לתלמידים המגלים קשיים תפקודיים, התנהגותיים, רגשיים קיצוניים ואשר נדרש בעבורם מענה נוסף לזה המתקיים באמצעות המרחב הוירטואלי  ואשר לא ניתן לקיימו מחוץ  לביתם.

"הילדים והוריהם שמחו להגיע למוקדים שנפתחו, הודו ובירכו על העזרה, גם אם היא קצרה וממוקדת מאד" אומרת ראש מנהל חינוך ורווחה בעירייה טובה דולב: "הפעלת כל המוקדים התאפשרה תודות להתגייסותם הראויה להערכה ולשבח, של  עובדי הוראה וטיפול מסורים שהביעו נכונות להגיע למפגשים במרכזים ונענו ברגישות גבוהה לצרכים ולקשיים של תלמידי החינוך המיוחד לצאת מהבית, לפגוש ולו למעט את מחנכיהם המוכרים והמשמעותיים. יש לציין כי תלמידים נוספים רבים מעוניינים לקחת חלק בפעילות המוקדים, אך מתוך ראיית טובת התלמידים ומכיוון שמוקדים אלה יפעלו בזמן מוגבל, נראה שפעילותם תוכל להתממש רק לאחר חג הפסח ובכפוף להנחיות משרד הבריאות והחינוך המתאימות".

עוד מוסיפה דולב: "אגף החינוך המיוחד, יעשה מאמץ לתת מענה אחרי חג הפסח לתלמידים נוספים ככל שהעניין יתאפשר ובכפוף למדיניות והנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. הודעה על פעילות מתוכננת ומענים לתלמידים, בכפוף להנחיות, תשלח להורים בקשר אישי וטלפוני.

אסתי יוסף, מנהלת האגף לחינוך מיוחד במנהל החינוך: "עליי לציין כי האגף לחינוך מיוחד ממשיך לקיים את ועדות הזכאות והאיפיון, לבדיקת הזכאות לשירותי חינוך מיוחד והתאמת המסגרת החינוכית לקראת שנה"ל הבאה. הדיונים מתקיימים על בסיס שיח טלפוני עם ההורים וקיום ועדות זכאות  תוך שימוש באפליקציית zoom"

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות