fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אינזואגדה בנתניה: אם נגייס עכשו 100 אלף ש"ח יהיה פסטיבל כל שנה

פסטיבל שמקדם את היצירה והקהילתיות בשכונות העיר. הקהילה מבקשת שתתרמו כסף בהדסטארט.
אינזואגדה צילום דימה חבר
קהילת האמנים בנתניה החליטה לקיים בעיר, זו השנה השישית ברצף, פסטיבל שמקדם את היצירה והקהילתיות בשכונות העיר. הקהילה מבקשת לגייס כסף בהדסטארט. "אנו צריכים אתכם כדי שבשנה הבאה הפסטיבל יקבל מימון ממשרד התרבות, וכך מסורת הפסטיבל תהיה יציבה כלכלית".
לפסטיבל קוראים "אינזואגדה" והוא מתקיים במשך שלושה ימים עם מופעי רחוב, ליצנות, מוסיקה חיה, קרקס ולוליינות, אוכל, בתים מארחים בעיר ובשכונות. מטרת הפסטיבל היא לקדם כ-250 אמנים מנתניה והארץ כולה, ליצור מפגש חדש ואינטימי בין אמן לקהל בחצרות ובסלונים ולהפוך את שכונות נתניה למרכז תרבות משמעותי. הפסטיבל התקיים בעבר, אך כדי לקבל מימון (החל משנה הבאה) ממשרד התרבות, על הפסטיבל לעמוד בתנאי הסף של תקנת פסטיבלים. אם אכן יצליחו האומנים לגייס עכשיו 100 אלף שקלים הרי שהחל מהשנה הבאה משרד התרבות יממן אותם. "אז בואו לתרום זה חשוב לפיתוח התרבות הקהילתית בשכונות העיר. בינתיים הצליחנו לגייס באמצעות גיוס המונים בהד סטארט מעל 30 אלף שקלים" אומרת הציירת מזל קוטי.
בנתניה חיות ופועלות קבוצות בוגרים של תנועת "תרבות". פעילותם מתקיימת בחמש שכונות בעיר. בין שלל הפעילויות ניתן למצוא הקמת מרכז תאטרון לכלל הגילאים ובמת פרינג', תיאטרון קהילתי בשכונת "נאות הרצל", בתחום החינוך הפורמאלי משתלבים האמנים בחמישה בתי ספר יסודיים ותיכוניים, בתחום החינוך הבלתי פורמלי מתקיימת פעילות תנועת הנוער ועוד.  30 מתוך בוגרי תנועת "תרבות" גרים כבר למעלה מ10 שנים בעיר, במטרה לפתח כאן את חייהם הבוגרים, עם השנים גיבשו קהילת אמנים בשם 'קהילת תרבות', ובה תושבים מהעיר מכלל הגילאים, קוטי היא אחת השותפות הראשונות לייסוד קהילת האמנים 'תרבות': "המטרה שלנו היא הצמחת קהילות חזקות שהאמנות ותרבות הן כוח מחייה ומרכזי בהן. אנחנו מנסים להתחבר לכלל האוכלוסייה העירונית כשהמטרה היא להצמיח את האומנות והתרבות מתוך העם בשביל העם".
מזל קוטי צילום דימה חבר
מזל קוטי, 65 אלמנה ואם לשני בנים היא מעצבת גינות במקצועה ואומנית יוצרת ובעיקר היא ה"אמא" של 'קהילת תרבות'. קוטי, ציירת שמשתתפת עכשיו בפסטיבל ציור ברחוב הרצל בימים: א, ג, ה. קוטי פרשה כני ציור לאורך הרחוב ומזמינה אנשים ואומנים לצייר עליהם ביחד איתה: "אני אומנית יוצרת ואני תורמת בכך לעיר. רחוב הרצל בקטע שמרחוב שטמפר ועד דיזנגוף הופך שלוש פעמים בשבוע לרחוב פריזאי בתמיכת עיריית נתניה שמספקת את החומרים".
פסטיבל "אינזואגדה" נעשה כולו על ידי כוחות מקומיים מהשכונות על בסיס התנדבות ונתינה כדי ליצור תרבות בפריפריה ללא מטרות רווח והכניסה אליו היא חופשית.
קוטי: "מטרתנו היא להכנס החל מהשנה הבאה לתקנה הממשלתית של משרד התרבות התומכת בפסטיבלים. אנחנו חייבים לגייס עכשיו 100,000 שקלים מכל מי שיכול לעזור לנו, וכך נוכל להפוך אותו למסורת של פיתוח אמנות וקהילה חדשה מסוגה בארץ, קהילה שמשנה לשנה תצמח עוד ועוד".
אינזואגדה צילום דימה חבר
מה מיוחד באינזואגדה?
"אנו מאמינים שמטרת אירועי תרבות היא לא בידור, אלא מפגש אנושי שגורם לשינוי. הרבה אמנים, מנחי סדנאות ויוצרים נוספים רוצים להיות חלק מבמה שכולה נתינה של אנשים זה לזה. האחד מעניק סלון, השנייה מעניקה יצירה תרבותית והשלישי מעניק האזנה ומפגש. כל זה מתקיים בשכונות בנתניה, כדי לעשות את העיר שלנו מרכז תרבות שמגיעים אליו ולא רק הולכים ממנו למקומות אחרים".
איך זה נראה?
"אתם תגיעו לעיר, לאחת השכונות, תקבלו מפה ותבחרו מבין שלל התכנים לאן ללכת. תיפגשו מקרוב עם אמנים, תכירו מארחים מקסימים שפותחים את דלתם וליבם ואז תעברו לדבר הבא, כרצונכם: מופעי מוזיקה, מתחם ילדים, סדנאות, הרצאות , אוכל של בית בבית, קרקס, מחול, אמני רחוב ועוד רעיונות והמצאות שעדיין אנחנו בעצמנו לא יודעים. נודה לכם מאוד אם תיקחו חלק ותעזרו לנו להצליח במסע הזה. יחד נהפוך את אינזואגדה ליצירה עצמאית, שעומדת בפני עצמה לשנה הקרובה ולכל השנים הבאות".
קישור להדסטארט: https://bit.ly/2MBax4B

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות