fbpx

שיח המלחמה וההכרעה התחלף בשיח על היהודים המפרקים במו ידיהם את המדינה שלהם, על הישראלים המאבדים במו ידיהם את המדינה החלשה והרופסת.

המסביר הלאומי ,המומחה לחברה הערבית בישראל, איש החינוך, נאיל זועבי , מציב מרא לחברה הישראלית, וקורא להתעוררות טרם אסון.

המאבקים הקשים בתוככי החברה הישראלית, ההפגנות, חסימות הכבישים, המצור על הכנסת ועל בית ראש הממשלה משוגרים שוב ושוב בערוצי התעמולה בעולם הערבי ומייצרים נרטיב של עם חלש, מסוכסך, מפוצל, עם של קורי עכביש כמו שהתבטא ראש ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נאסרללה.
במנהרות בעזה, בקסבות ביהודה ושומרון, בתימן, בסוריה, בלבנון, באיראן, בעיראק, וגם בקרב חלק מערביי ישראל, עוקבים באדיקות אחר התרחישים והתהליכים המתרחשים מאז טבח שבעה באוקטובר בחברה הישראלית.
כל אמירה של פוליטיקאים בדימוס ובהווה, של גנרלים בעבר, מתורגמת מייד לערבית ומפורסמת בכל אתרי התעמולה, עם צבעי החמאס, ומנגינות תואמות, כל התבטאות על רוח תבוסה, כישלון, סרבנות בצבא, מרי אזרחי ומלחמת אחים, הם דלק יקר במכונות התעמולה האנטי ישראלית והלוחמה הפסיכודלית.
שיח המלחמה וההכרעה התחלף בשיח על היהודים המפרקים במו ידיהם את המדינה שלהם, על הישראלים המאבדים במו ידיהם את המדינה החלשה והרופסת.
מה שברור לכל קורא ישראלי ומערבי אינו מובן להמון הערבי החי במדינות מדכאות, דיקטטוריות, מדינות שבית המשפט מוטה בהם ותרבות הדיכוי היא לחם חוקם, כל הניסיונות להסביר כי מדינת ישראל כדמוקרטיה חזקה ועוצמתית יכולה להכיל מורכבויות, אתגרים, מחלוקות ומאבק ציבורי, זכות המחאה וחופש הביטוי, נדמים בעיניהם כחולשה והתפרקות.
האמת חייבת להיאמר.
המציאות הפוליטית בישראל בשנים האחרונות, השסע והמחלוקת, הפלגנות והבדלנות, השנאה והקריאות למרי אזרחי, מלחמת אחים, חצו את כל הקווים האדומים ולעיתים נמצאים על קו התפר שבין אנרכיה להפיכה צבאית, מציאות מורכבת זו היא השמן המניע את החלומות הפונדמנטליסטים של הקנאים השואפים לשאיפה אחת, השמדת מדינת ישראל.
כאזרח ערבי ישראלי, המכבד ומוקיר את הסמלים והערכים הלאומיים, הרואה בדגל ישראל את הדגל של, את ההמנון כהמנון שלו, המכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית אשר חרתה על דגלה, חירות, צדק, שלום, שיווין זכויות, חופש פולחן ודת, אני יותר ממוטרד ומודאג מהפרשנות הניתנת למציאות הישראלית בבירות המדינות העויינות.
כאזרח גאה במדינת ישראל הדמוקרטית ברורה לי כשמש זכות המחאה, בזכות לבקר שלטון נבחר, זכות חופש הביטוי, זכות הזעקה, למרות האמור מה שבעיני ברור בעיני מיליוני החולמים על השמדת מדינת ישראל נתפס כחולשה, בשבעה באוקטובר חשנו כולנו את הפרשנות לתהליכים המתרחשים בחברה הישראלית.
על כן אם כל הפלגים, הסיעות, המפלגות, השבטים במדינת ישראל לא יתעשתו ויבינו שבעיני העולם הערבי, המאבקים, ההפגנות האלימות, המצור על בית ראש הממשלה, השיח האלים, הרדיפה אחרי אנשי ציבור, שיח השנאה, שיח הגרדומים, מעיד על חולשה אשר בהכרח תוביל לתבוסה בכל הזירות.
אחריותנו, אזרחי המדינה, הפוליטיקאים, מכל הפלגים מכל הדעות, מכל האמונות והערכים רגע לפני שיוצאים להבעיר רחובות, לחרף ולגדף, רגע לפני ביזוי, שיסוי והסתה נוראית, לחשוב על הטרוריסט בעזה, על המחבל מיהודה ושומרון, על המפקד באיראן, על החייל בלבנון, על הציר הרשע המתארך ומתעצם, המכנה המשותף של כולם הוא חיסולה של מדינת ישראל והשמדתה מעל פני האדמה, ציר הרשע אינו מבדיל בין שמאל לימין, בין ערבים ליהודים, בין עולים לוותיקים, בין פטריוטים לחולמים על השלום, מבחינת ציר הרשע כולנו ראויים להכחדה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות