fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מומחית למיתוג בתחום הנדל"ן בביקורת נוקבת: "רשויות מקומיות מבריחות קהל רוכשי דירות פוטנציאלי בגלל מיתוג מוטעה"

עו"ד שיר הספרי הפכה בעשור האחרון לשם דבר בעולם המיתוג הנדל"ני ומסבירה כיצד להימנע מכשלון תדמיתי שאותו קשה מאוד אחר כך לתקן.
עו"ד שיר הספרי | צילום: אביגיל עוזי

"מועצות וערים רבות בארץ מתגאות בבניית שכונות חדשות או בהתחדשות עירונית אך רובם, ע"פ אנשי מקצוע, אינם בקיאים במעטפת שכוללת מיתוג נכון ולכן, "רשויות מקומיות מבריחות קהל רוכשי דירות פוטנציאלי בגלל מיתוג מוטעה", כך אומרת מומחית למיתוג נדל"ן עו"ד שיר הספרי שמסבירה כי לבנות פרוייקט זה החלק הקל אך ללא אסטרטגיה מתאימה, פרויקטים רבים הופכים לפיל לבן.

"כל ראש עיר שואף למתג את עירו גבוה, לייצר באז תקשורתי, לעודד תיירות ותעסוקה ולקדם הגירה חיובית, אך בפועל, ללא מיתוג נכון ומותאם לעיר, לא רק שהוא מפספס רוכשים פוטנציאליים, הוא גם עלול להבריח אותם.

דוגמאות של פרויקטים טובים עם מיתוג נכון:

קריית גת עשתה פריצת דרך מיתוגית, כאשר פרויקט כרמי גת הצליח ליצור מודל של פיתוח אורבני בלתי נתפס מואץ וקפדני, אחת מ-10 הערים הצעירות בישראל, מובילה בבניית רובעי מגורים.

עיר מפותחת טכנולוגית חדשנית עם פארק תעשייה מוביל, פיתוח תשתיות, הקמת מוסדות חינוך וכו'

המיתוג המדויק הביא לרמת ביקוש גבוהה מאוד למגורים בעיר

עיר נוספת לדוגמה היא קרית מוצקין- מעצמת חינוך ותרבות איזורית ולא בכדי אחת הרשויות המובילות בקריות ובצפון בכלל. ממערכת חינוך, בנייה בתנופה מתמדת, נגישות אופטימלית, חיי תרבות וחברה מפותחים ואטרקציות תיירותיות שהן אבן דרך לאותה רשות מקומית

פעילות מסיבית של היכל התרבות, חי פארק ובקרוב אף מלון במרכזו ובכלל מוקדי תרבות וחינוך מובילים ועוד

זוהי אחת הערים הנחשקות ביותר למגורים וליזמים, בזכות עשייה מתמדת לצד שיווק מדוייק והנגשת מסרים נכונה לקהל

דוגמאות של פרויקטים גרועים בגלל מיתוג לא נכון:

בית שמש- עיר שמאופיינת באוכלוסייה דתית וחרדית, הנסיון השיווקי לפנות לציבור חילוני היא שגויה, אין לה אחיזה למציאות.

העיר היושבת על קו תפר בין ירושלים ות"א- יש לה מסורת לצד קידמה, זרמים שונים ביהדות כשכל אחד מהם עשוי למצוא את מקומו, אך אין מקום לאוכלוסייה חילונית, הרשות המקומית פונה במיתוג לקהל יעד לא נכון ומפספסת

עיר נוספת שלא הגדילה לעשות ולייצר הבנה ברורה של מה העיר מציעה זו יהוד מונוסון שלכאורה אמורה להוות מודל התחדשות בגוש דן, אך למעשה די כלואה בין ערים עם יתרונות מיתוגיים מובהקים. העיר לא מבצעת תהליך מיתוגי חזק שמבדל אותה בשל כשל בפיתוח אסרטגיה שיווקית, השמת יעדים וחידוד מסרים

דוגמאות של רשויות מקומיות שפספסו רוכשים:

לגן יבנה למשל יש את כל היתרונות להפוך לפנינה נדלנית מדהימה, הן מבחינת מגורים והן מבחינת מסחר ותעסוקה, יש להם השנה עירוב שימושים ראשון בעיר.

הרשות צמאה לקהלים ועם זאת לא עשתה מספיק על מנת לסחוף יזמים וגם לעודד הגירה חיובית, מהאספקט התקשורתי-שיווקי.

רשות נוספת שמפספסת רוכשים ויזמים היא העיר טבריה- עיר שעברה מהפך ומאופיינת כיום כעיר חרדית, לפני 2 עשורים היתה מתויירת מאוד עם פוטנציאל עצום, כיום- שוהה בקיפאון, ללא עשייה. וזו לא רק תוצאה פוליטית ממשלתית, היתה פה הזדמנות לכמה ראשי ערים לעשות איזשהו תהליך בסיסי ראשוני אך בפועל זה לא קרה

עו"ד שיר הספרי | צילום: אביגיל עוזי

 קצת על עו"ד שיר הספרי:

שיר הספרי, בת 46, אמא ל-4 ילדים (ביניהם שלישייה בוגרי סיירות ויחידות מובחרות בצה"ל) היא דתייה לאומית לא קונבנציונלית, השוברת מוסכמות מהמקובל לנשים במגזר זה, קרייריסטית המונעת מתשוקה לעשייה מתוך תחושת שליחות ציבורית ואידיאל לפיתוח הארץ ויישובה.

היא עו"ד בהכשרתה ובעלת תואר נוסף במנהל עסקים, פיתחה בעשור האחרון קונספט של מיתוג ערים ושכונות בסטייל ועוסקת מזה כ-20 שנה בתחום הנדל"ן, במהלכן היתה בין היתר שותפה במיזמים חסרי תקדים במרכז הבנייה הישראלי וכן ניהלה את מערך השיווק בקבוצת גינדי השקעות ובתוך כך השקת פרויקט גינדי TLV.

חברת הבוטיק שברשותה מעניקה לכ-30 רשויות וכ-50 חברות נדל"ן שירותי אסטרטגיה, שיווק ופרסום, מציעה קידום שכונות חדשות, מרכזי תעסוקה, מסחר, תיירות ונדל"ן אל מול גורמים בעלי השפעה ויזמות, בניית אסטרטגיה לקידום ופרסום, רכישות מדיה, הפקת סרטים ופרסומות תדמיתיות, פיתוח וייזום טכנולוגיה חדשנית של אביזרי פרסום, הפקת אירועי שיווק ומכירה בתחום הנדל"ן והמוניציפליה.

כמו כן היא מתמחה בערי הפריפריה ובתוך כך הנגב והגליל, לצד התמחות מגזרית (ערבי, חרדי, דתי-לאומי), קידום אישי של ראשי ערים ומתן מענה וחשיפה תקשורתית מקומית וארצית, אל מול קהל יזמים ומשקיעים ומקבלי החלטות. אל עולמות אלה היא יוצקת טאץ' של סטיילינג וחדשנות הייחודיים לה ומנפצת מיתוסים בכל הנוגע לנשים בתחום ודתיות בפרט.

עו"ד שיר הספרי
יזמית שיווקית וממתגת ערים ונדל"ן
www.shir-hasfari.com
נייד 054-6374273

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות