fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלין אלקין: עוסקת באימוני כח ומאמנת להגדלת מסת השריר

אלין אלקין עוסקת בפאווליפטינג ובקליסטניקס שהם אימוני כח. היא מאמנת להגדלת מסת השריר דבר שפועל כאנטי אייג'ינג
אלין אלקין צילום אבי מדר

תכירו אלין אלקין, בת 32 מנתניה. היא בעלת תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני במדעי החיים ממכללת ווינגייט. עובדת כמאמנת כושר אישית בקאנטרי "קולג'ים" שבקריית השרון ומרצה בקורסי חדר כושר במכון וינגייט.

היא מתחרה בפיתוח גוף בקטגוריית ביקיני, עוסקת גם בפאוורליפטינג ואימוני קליסטניקס ונראית מליון דולר.

היא נולדה בקזחסטן שם התחילה בגיל שש להתאמן בהתעמלות מכשירים. היא עלתה עם הוריה בגיל שמונה לירושלים. אביה ואמה הם רופאים. שירתה בצבא כמדריכת כושר קרבי והגיעה לנתניה לאחר שגרה כאן בעת לימודיה בוינגייט. מאז עברו 11 שנים והיא רואה את עתידה בנתניה.

"בארץ יש ליגה לפאוורליפטינג וגם ליגת נשים זה ענף שמתאים לנשים וגברים בכל הגילאים. ענף ספורט לא קל ולמרות הקושי יש בו יחסית מעט פציעות בניגוד למה שחושבים. הוא תורם לגוף מסת שריר וזה מאד חשוב לגוף האדם לשלד ולמפרקים ומחזק את הגוף בפעילות היומיומיות. התחום השני קלינטיקס עוסק בתרגילי כח על מתח, שכיבות שמיכה, מקבילים ואלמנטים יותר מסובכים".

מסת שריר. אלין אלקין צילום אבי מדר

אלין אלקין על חשיבות אימוני מסת שריר וכח לנשים

"למרות שנשים נרתעות מאימוני כח מהסיבה שהן חושבות שזה לא מתאים, לא נשי וגורם לגוף גברי. זה מיתוס שגוי. עם הגיל מאבד הגוף הנשי באופן טבעי מסת שריר ולכן חשוב שעם הגיל תצבורנה שריר. כמו כן עם הגיל ואי יצירת האסטרוגן הולכת ונעשית בעיית התדלדלות ברקמת העצם מה שנקרא אוסטיאופורוזיס. אימוני כח מוסיפים רקמת עצם יותר מאשר תרופות. כלומר אימוני כח לנשים – זה בריאות. כל אישה נתקלת גם בעבודות הבית בקושי לסחוב משאות, לפתוח צנצנות, אלה תופעות של איבוד מסת שריר וכח".

קשר ישיר בין פעילות גופנית לחיים בבריאות טובה.

"זה דבר שהוכח מחקרית. פעילות גופנית עשויה לשפר ולחזק הרבה מערכות בגוף ולכן היא חיונית וחשובה לכולנו. אני רוצה לראות יותר נשים במכוני כושר ולא רק אלה שהולכות על הליכונים או רצות עליהם. אני רוצה לראות אותן באזור המשקולות שם הן יקבלו חיזוק, יעשו עבודה על הכתפיים, על היציבה וכח."

יש מיתוס שסחיבה של משאות או דחיפה במאמץ יכולה לפגוע בנשים ולגרום לצניחת רחם.

"אמרת מיתוס וזה רק מיתוס. הפעילות הזו משפיעה על הגוף הן ויזואלית והן יותר שריר פחות שומן. לי יש 14 אחוז שומן בגוף כי אני ספורטאית וכל החיים מגבילה את עצמי בפחמימות ושומן".

ממה בנוי התפריט שלך?

"אני לרוב אוכלת ארבע ארוחות ביום. הבסיס אצלי זה חלבון בכמות יחסית גבוהה וירקות."

אלין אלקין צילום אבי מדר

השתתפת בתחרויות. האם זכית בהן?

"הייתי שלוש פעמים סגנית אלופת ישראל בהנפות אולימפיות, פעמיים אלופת ישראל בפאוורליפטינג ( עד 48 ק"ג), ארבע פעמים מיס ביקיני ישראל, מקום ראשון קטגוריית ביקיני בקולומבו קלאסיק (איטליה, 2016)  ועוד… בסך הכול, התחרתי לא מעט בתחרויות פיתוח גוף באירופה."

מה את אוהבת בנתניה שבחרת לגור בה?

"אוהבת את התחושה שנתניה היא חצי עיר נופש. יש פה כל מה שאני צריכה. את האימונים שלי אני עושה בטיילת היפה לאורך הים".

השארו מעודכנים בדף הפייסבוק של חדשות נתניה

הורידו את האפליקציה החדשה שלנו:
✅לינק הורדה למערכת אנדרואיד: https://bit.ly/32fziut
✅לינק הורדה מחנות אפל: https://apple.co/3hhtF3o

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות