fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קופות צדקה – לא במרכז העיר

עיריית נתניה בקשה מהעמותות לסלק את קופות הצדקה. ביחד עם מנהלי העמותות יעשה סדר בהתקנתם המחודשת.
קופת צדקה ברחוב הרצל צילום רותי ברמן

מצוקה כספית אצל עמותות החסד בנתניה וזאת לאור העובדה שהעירייה נתנה הוראה לעמותות להסיר את קופות הצדקה מהמרחב הציבורי. כבר שנים שאנשים במרכז העיר מתלוננים על הקופות של עמותות מנתניה ושל עמותות מחוץ לנתניה המותקנות בכל רחבי העיר ליד בתי כנסת וגם ברחוב הראשי, על המדרכה הציבורית כשהן יצוקות בבטון או קשורות בשרשראות. חלק מהקופות מאושרות על ידי העיריה והרבה מהן לא.

לאור התלונות, העיריה בקשה ממנהלי העמותות להסיר עכשו את כל הקופות ובהמשך הובטח לעמותות כי הן יותקנו על פי תכנית.

ההכנסות מקופות הצדקה המפוזרות ברחבי העיר מגיעות לסכומים של קרוב למאה אלף שקלים בשנה, סכום לא מבוטל למי שמתקיים מתרומות.

בימים אלה חושבים בעמותות החסד והצדקה איפה ובאיזו צורה להתקין את הקופות כך שלא יפריעו לציבור הרחב ומאידך הציבור יוכל להמשיך ולתרום בהן.

קופת צדקה בפולג

למה משמש הכסף בקופות הצדקה?

מתנדבת בקופת הצדקה המרכזית: "מספר הטלפון 2613 * הפך לכתובת עבור כל תושבי העיר על כל המגזרים והמגדרים. לפני שהתחלתי את הפעילות ב'קופת הצדקה המרכזית', לא הבנתי את היקף החסד שהם מכסים. כל מי שנמצא בבעיה מסויימת ומתקשר לעזרה אנחנו נמצא לה פתרון. נכון שמדובר בסיעתא דשמיא מופלאה שנובעת מתוך רצון אמיתי ועז של מגוון אנשים שכל מהותם הינו חסד לשם שמיים ורצון לעשות טוב".

לקופת הצדקה המרכזית שרוב הקופות ברחובות העיר שייכות לה יש שני בתי תמחוי, 600 משפחות שמקבלות חבילות מזון בסכום של 150 שקלים לחבילה בחודש ובחגים כ-1000 משפחות. לעמותה יש הוצאות להפעלת משאית כדי לשנע אוכל ותרומות מכל הארץ, העמותה משלמת בעבור דלק, קונה את המזון הבסיסי, פירות וירקות ונענית למצוקות שונות של הציבור לכל עזרה. העמותה מקבלת תמיכה מעיריית נתניה בסך של כמה אלפי שקלים בשנה.

מעירית נתניה נמסר כי הנושא נבדק אל מול מנהלי העמותות של קופות הצדקה לקבלת החלטה בעניין.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות