fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטארט אפ חדשני ברוח הסגר: חדר בריחה וירטואלי, תוצרת נתניה

את חדר הבריחה הוירטואלי שהושק לפני שבוע וחצי בלבד, הגה ליעד פוגל מנתניה ביחד עם ארבעה מחבריו
ליעד פוגל | צילום: באדיבות ליעד פוגל
ליעד פוגל | צילום: באדיבות ליעד פוגל

הסגרים התכופים והמעבר לחיים וירטואליים, בערוצי חיים רבים יותר ויותר, שינו את מציאות חיינו. את זה, כך נדמה, כמעט ולא צריך להגיד. וגם לא להזכיר, שעקב מעבר זה, נוצר מעין ואקום. של זמן פנוי, שקשה לדעת מה לעשות בו. כיוון שלעתים תכופות מידי, לא ניתן אפילו לטייל בחיק הטבע. ועל חברים, בתי קפה ומסעדות-כבר בכלל אין מה לדבר. 

הסטארט אפ החדש של ליעד פוגל מקרית השרון,  הושק לפני שבוע וחצי. ונועד בדיוק כדי להיכנס לתוך הואקום הזה. שיצרה מגיפת הקורונה. ולמלא אותו בתוכן חברתי, שאפשר לצרוך גם בתנאים הנוכחיים, שבהחלט אינם אופטימאליים. ליעד פוגל, אגב, עשה את זה ביחד עם איה קורין, אורי פרז, ראם קוראין ורון פוגל. קבוצת חברים שוירטואליה, זו המומחיות שלהם.

 

משחק אינטראקטיבי ומנחה שהוא בוט

ליעד פוגל, הוא יליד נתניה. המחובר מאוד לטכנולוגיה, כפי שהוא מעיד על עצמו. ולא במפתיע. "אני בא מעולם המשחקים ועבדתי בחברת 88 בעבר. בתחום משחקי ההימורים, בעיקר בחו"ל. ואני בעצמי-גיימר. שהולך המון לחדרי בריחה, שאינם וירטואליים. המטרה שלי, הייתה לבנות פעילות לחברים ובני משפחה. שתתאפשר בזמן הסגר. יש לי צוות קטן, ופיתחנו את זה באינטרנט. באמצעות קוד. בנינו משחק, שהוא אינטראקטיבי. פשוט נכנסים למשחק, ומתחיל שיח בפלטפורמה הזאת. כאשר המפעיל-הוא סוג של בוט. ניסינו לדמות חדר בריחה 'אמיתי', ככל האפשר. אז הבוט מדבר ונותן את החידות. ובצד השני של המסך, יש את החידות עצמן. קונים מאיתנו כרטיס, ואז אפשר להיכנס לאתר. כאשר כל קבוצה של משתתפים, צריכה למעשה כרטיס כניסה אחד כזה. ומחשב אחד. אם בני משפחה אחת, רוצים להתחרות זה בזה-הם כבר צריכים שני מחשבים".

לדברי ליעד פוגל,  המשחק מיועד לשישה אנשים בקבוצה, לכל היותר. ואם מדובר בשתי קבוצות, הרי שבכל קבוצה צריכים להיות עד שישה אנשים. ואת המשחק הוירטואלי החדש, רוכשות משפחות. אבל גם חברות, שרוצות לפנק את העובדים. בימי הסגר. "זו פעילות מגבשת", הוא אומר. "אתמול, לצורך העניין, שחקו במשחק הזה ארבע משפחות. כל אחת בבית שלה. שחגגו ביחד אבל גם לחוד, יום הולדת לאחד מבני המשפחה. אז הם פתחו את המחשבים, ושיחקו".

"במקרה אחר", הוא מוסיף, "היו כמה בני משפחה באותו בית. שכל אחד מהם רכש כרטיס בנפרד והתחרה בנפרד, ממחשב אחר. גם זה אפשרי, אבל עושים את זה-הרבה פחות".

 

דייט וירטואלי

ליעד פוגל, מספר שלפני מספר ימים שיחקו בחדר הבריחה שלו גם בני זוג. שלא יכלו להתראות, בגלל הסגר. ולכן, השתמשו בו בתור דייט וירטואלי. במסגרת המיגבלות. "כל אחד מהם", הוא מספר, "לקח כוס יין וישב ליד מחשב. וככה הם שחקו. ביחד ולחוד". קצת עצוב. אבל זה מה יש.

ליעד פוגל, אגב, עובד במשרה מלאה. בתור מנהל מוצר בחברת סטארט אפ בתחום הנדל"ן. את המיזם הנוכחי שלו, לכן, הוא הגה ביחד עם חבריו בעיקר בלילות. חבר נוסף שלו, הוא אומר, הגה משחק באמצעות הזום, של חדר בריחה. אותו הוא מנחה. ומפה לשם, נהגה הרעיון של משחק באמצעות בוט. שבמסגרתו, יוכלו המשתתפים לשחק מתי שמתחשק. בלי צורך להיות תלויים במנחה כלשהו.

"במהלך השבועות האחרונים", הוא אומר, "נתרגם את המשחק הזה, גם לשפה האנגלית. ובנוסף, ניצור גם רמת משחק, המתאימה לילדים. ובהמשך, יהיו גם משחקים ברוסית וצרפתית, ובנושאים נוספים ומגוונים. כולם עם בוט, כי זו פונקציה שנכנסה לתוך חיינו בתקופה האחרונה".

החידות במשחק הנוכחי, אגב, מגוונות. פענוח ססמאות, מבוכים, חידות ויזואליות ועוד. "המשחק נקרא "המרדף לחיסון". ועלילת הרקע, קשורה בחיסון נגד קורונה. שצריך להציל. מידי אנשים, שמנסים לגנוב אותו".

השאלות, אגב, הן דינאמיות בחלקן. ומבוססות על שאיבת מידע עדכני, מארגון הבריאות העולמי. כך שהתשובות לאותן שאלות עצמן, עשויות להשתנות. מידי יום, אם לא מידי שעה. "ולא צריך להיעזר בגוגל. כל המידע, ניתן על ידינו. במסגרת המערכת שבנינו במשחק".

רגע, ומה יקרה כשנחזור לשגרה?

"אני לא יודע האם המשחק ימשיך אז להתקיים. הלוואי".

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות