fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתונים מדאיגים: 1500 משפחות מהעדה האתיופית בנתניה נזקקות לתלושי מזון

את הנתונים חושפים וונדי וג'ף סטרפילד, מהקרן לאנשים שנשכחו. מדובר במשפחות שהשתכרו עד חודש אפריל
ג'ף וונדי סטרפילד | צילום: איילת קדם
ג'ף וונדי סטרפילד | צילום: איילת קדם

עד פרוץ מגיפת הקורונה, עסקו העובדים הסוציאליים וונדי וג'ף סטרפילד, בני 78 ילידי קליפורניה, במלגות לימודים לסטודנטים.  ואיתם יחד, עובים שלושה מתנדבים. אבל עכשיו, השתנו פני הדברים. ובנוסף לעיסוקם הרגיל, הם גם דואגים לתלושי מזון. עבור תושבי נתניה, בני העדה האתיופית, שידם אינה משגת. והנתונים, כאמור, מדאיגים.

וונדי סטרפילד, לחדשות נתניה: "אנחנו עוסקים בסיוע ישיר. שזה אומר: מגיעות אלינו הפניות של הרווחה. ובימים האלה, גם של מוקד הקליטה העירוני של עיריית נתניה. ואנחנו בודקים את ההפניות, ודואגים להעביר לאנשים את התרומות. בימים רגילים, אנחנו מגיעים לבתים. עכשיו-לא. קבלנו באפריל תרומה גדולה מתורם בחו"ל. ואנחנו מחלקים תלושי מזון של השופרסל, לאנשים הנזקקים. שכולם עבדו והצליחו עד עכשיו לפרנס את עצמם".

חמ"ל קורונה

המפגש עם בני הזוג הנתנייתים, עובדים סוציאלים בהכשרתם מתחום בריאות הנפש, נערך בדירתם הצנועה. ממנה רואים את הים. הדירה, משמשת בימים אלה חמ"ל של ממש. שתי עמדות מול מחשב, ערימות של מסמכים.

"אנחנו לא יוצאים כמעט מהבית", מחייך ג'ף סטרפילד, מתחת למסיכה. "אז מזל שיש לנו תעסוקה. למרות שעכשיו קבלנו את החיסון השני, אז כבר נתחיל לצאת. אנחנו מתנדבים למשך ארבע שעות ביום. והמצב, בקרב האנשים שאנחנו מסייעים להם, נהיה ממש גרוע".

התקציב שניתן לבני הזוג על ידי התורם האלמוני מחו"ל, עמד על מליון ו-50 אלף שקלים. "מתוך הסכום הזה", משלימה וונדי סטרפילד את דברי בעלה, "נשארו לנו 70 אלף. המשפחות מבני העדה האתיופית, שאנחנו נותנים להם סיוע במסגרת התקציב הזה, מונות חמישה בני משפחה. לא פחות. והסכום שניתן להן, הוא חד פעמי".

ומה קורה להן אחרי התרומה?

"עד שאנשים לא יחזרו לעבוד, הבעיה תישאר. ואני לא רואה שהממשלה פועלת ביעילות".

 

ג'ף וונדי סטרפילד, חמ"ל קורונה | צילום: איילת קדם
ג'ף וונדי סטרפילד, חמ"ל קורונה | צילום: איילת קדם

סגרו את הגן

לדברי וונדי סטרפילד, דוגמאות למשפחות שאיבדו את פרנסתם- לא חסרות. "עזרנו למשל לגננת, שהגן שעבדה בו היה סגור ולא נשארה לה פרנסה. ולנהגי אוטובוסים מובטלים, שפעם-הייתה להם עבודה טובה. וגם, למשל, לאם חד הורית, עם ארבעה ילדים. שעבדה כמנקה בקופת חולים, והשלימה את ההכנסה בטיפול בקשישים. אלא שעכשיו, היא כבר לא יכולה לעשות את זה יותר. כי הקשישים מפחדים שייכנסו אליהם הבייתה".

על דבריה, מוסיף בעלה ג'ף: "ויש לנו גם פסיכולוג, שנאלץ לסגור את הקליניקה שלו ונשאר בלי עבודה".

וונדי: "יש לנו גם בקשות רבות גם לסיוע בתשלומי חשמל ומים. וגם בזה אנחנו עוזרים, כי קבלנו תרומות נוספות. וכמו שכבר אמרתי, מדובר במשפחות מתפקדות ועובדות. משפחה אחת, למשל, הופנתה אלינו לפני שבוע. וכשבדקנו, ראינו שהיא לא עומדת בקריטריונים. אבל למעשה, היא כן. כי גם אם מדובר במשפחה שמשתכרת, אז עכשיו כל הילדים בבית. ואינם עובדים. אז ההכנסות קטנו וההוצאות-עולות".

 

"אנחנו עצובים"

את הרשימות של המשפחות שמקבלות על ידם סיוע, מנהלים בני הזוג בקפידה. ואף מעבירים את הנתונים למרכז הקליטה.

"במקרים רבים", אומרת וונדי סטרפילד, הסיוע בעניין המזון ממש מיידי. כי לאנשים-אין אוכל".

ג'ף: "אנחנו עצובים, כי יש כל כך הרבה אנשים הזקוקים לעזרה".

הסיוע חד פעמי, זה וודאי לא מספיק

וונדי סטרפילד: "נכון, זה לא מספיק. אבל זה מה שיש".

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות