fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כבר לפני 50 שנה קבעו שמגיע ל"מקווה ישראל" רחוב בנתניה

אדיר בנימיני ואלי דלל: וועדת שמות רחובות ואתרים

רחוב מקווה ישראל בנתניה. כך החליטה מועצת העיר נתניה לפני 50 שנה.  השנה עם חגיגות 150 שנים לבית הספר החקלאי הראשון בארץ גם נתניה תחגוג לו רחוב. על המיקום והעת תחליט ועדת השמות.

לרגל ציון 150 שנים להיווסדו של בית הספר ההחקלאי הראשון בארץ, "מקוה-ישראל", פנה מנכ"ל המרכז לשלטון מקומי, שלמה דולברג, לכל ראשי הרשויות בבקשה כי לאות הוקרה יקרא רחוב על שם מקווה-ישראל ועל שם מייסדו קרל נטר.

היות ומרבית הערים הגדולות בארץ כבר קראו רחוב ע"ש מקוה-ישראל, פנה יו"ר וועדת שמות רחובות בנתניה חבר מועצת העיר עו"ד בנימיני לארכיון העירוני במטרה לבחון האם ואולי כיצד בחרה נתניה להנציח את היישוב העברי הראשון. מנהלת הארכיון העירוני, גב' אתי אבן-חן, העבירה לעו"ד בנימיני, פרוטוקול של ישיבת וועדת ההנהלה של עיריית נתניה מלפני חמישים שנה (מיום ה-19/06/1970), ממנו עלה כי לרגל 100 שנה להקמת מקוה-ישראל יקרא שם רחוב נתניה.

בעקבות הפניה של המרכז לשלטון מקומי התגלה כי ההצעה לקריאת רחוב מקווה ישראל בנתניה מעולם לא יושמה הלכה למעשה. כך קרה גם בנוגע להצעתו של סגן ראש העיר דאז, אליעזר ריגלר, שהצעתו להנציח את הכלכלן והסוציולוג היהודי הנודע, פרופ' פרנץ אופנהיימר, לא יישמה הלכה למעשה. שאר ההצעות שאושרו באותה ישיבה זכו לביטוי בשטח (שמואל דיין, אבא אחימאיר, ש"י עגנון, ארתור רופין, נתן אלתרמן, כפר תבור, חטיבת אלכסנדרוני ועוד).

עו"ד אדיר בנימיני: "בעקבות הפניה והתגלית מתוך הארכיון תשוב וועדת השמות ותדון בישום ההצעה לעניין קריאת רחוב מקוה-ישראל. כבר אירע מצב דומה בעבר בעניינו של שר המשפטים הראשון, פנחס רוזן, אותו דאגתי לתקן. ככל שהדבר נוגע לקרל נטר, כשלעצמי אני סבור כי היות והיישוב הגובל בעיר נתניה כפר-נטר קרוי על שמו, אין מקום להנצחה נוספת, בטח על רקע הרעיונות לאחד את היישוב עם העיר נתניה ביום מן הימים".

 

.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות