fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יצא לתכנון: נתיב מהיר לתחבורה ציבורית במרכז העיר "מהיר לעיר"

נתיב מהיר לתחבורה ציבורית במרכז העיר

נתניה יוצאת לתכנון מפורט של נתיב "מהיר לעיר" לתחבורה ציבורית ברחוב הרצל מדובר בצעד ראשון בתוכנית חומש כוללת של רישות העיר בנתיבים מהירים לטובת המשתמשים בתחבורה הציבורית והשיתופית, בהיקף כולל של כמיליארד שקלים ושל כ – 90 ק"מ. העבודות צפויות להתחיל בריבעון הראשון של 2021.

חברת נתיבי איילון ועיריית נתניה יוצאות לתכנון מפורט של נתיב מהיר לתחבורה ציבורית ברחוב הרצל, מצומת שדרות בנימין – ויצמן (התחנה המרכזית) ועד מחלף נתניה ונתיבי תחבורה ציבורית בעיר עצמה.

לדברי סגן ראש העיריה אלי דלל הדבר יאפשר כניסה ויציאה של אוטובוסים מנתניה ואליה מהירה יותר וללא פקקים שנוצרים היום.  "יחד עם זה יסללו שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה מקצועית בהשתתפות מהנדס העיר ארז טל, נציגי מינהל ההנדסה ונציגי מינהל נתיבי איילון. מדובר במחצית השנייה של שנת 2021 במימון ובתמיכת משרד התחבורה".

עוד מוסיף דלל כי הישיבה נערכה בנושא לאחר מיפוי צירים בעיר, שנעשו תוך התחשבות בצירי העדפה קיימים ומקודמים, מיקום תחנות רכבת קיימות וחדשות ותכניות פיתוח למגורים ותעסוקה.

"זהו צעד ראשון בתוכנית כוללת שתתפרש על פני כחמש שנים, במהלכן תרושת העיר בנתיבים מהירים לתחבורה הציבורית, במטרה להקל על המשתמשים בתחבורה זו".

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר: "כבר עתה ברור שהרחבת צירי תנועה, אינה נותנת את המענה המתאים בשל גידול במספר כלי הרכב הפרטיים בכבישים. מכאן שיש חשיבות נרחבת לקידום השימוש בתחבורה הציבורית ואני שמחה שאנו עושים את הצעדים הראשונים בתחום."

סגן ראש העיר וממלא מקומה, אלי דלל: "אני רואה בהחלטה הממשלתית בשורה לתושבי נתניה ומאמין שזו הדרך הנכונה להתמודד עם בעיית הפקקים והשימוש המוגבר בכלי רכב פרטיים. אני מודה למשרד התחבורה ולנתיבי איילון על ההירתמות לביצוע הפרוייקט."

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות