fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזכרה לרוז פיזם הילדה שנרצחה על ידי סבה ואמה לפני 12 שנים. יוזמה פרטית של אורנה אביקזר

השבוע מלאו 12 שנים להרצחה באכזריות של הילדה רוז פיזם בת ארבע וחצי על ידי סבה ואמה.
קדיש על רוז פיזם

השבוע מלאו 12 שנים להרצחה באכזריות של הילדה רוז פיזם בת ארבע וחצי מנתניה. אורנה אביקזר "החושפת" העלתה את הרעיון לקיים לזכרה ערב זכרון ליד מקום מגורי סבתה  ברחוב ז'בוטינסקי פינת ברוך רם. לארוע הגיעו נשים, שכנות, חברות ממועצת הנשים וויצ"ו, מ"מ ראש העיריה אלי דלל, חברי המועצה אמיה טגה טלי מולנר, ציפי קפל ואהרון אורגד.

בדברים לזכרה אמרה אורנה אביקזר:  הרעיון לעשות לה אזכרה עלה מהמחשבה שלא היה שום אירוע לזכרה ותהיתי אם מישהו אומר עליה קדיש ועושה לה אזכרה. החלטתי ליזום בעצמי שולחן זיכרון שנוכל לעצור רגע, לחשוב עליה ולהתייחד עם זכרה. פניתי לאורנה רגיניאנו ממועצת נשים שישר אמצה את הרעיון, ומשם זה כבר התרחב גם לנשות ויצו וחברי המועצה. מ"מ ראש העיריה אלי דלל ריגש במיוחד בקריאת הקדיש. היה ערב עוצמתי ומרגש במיוחד".

רוז פיזם

רצח הילדה רוז פיזם בידי סבהּ ואמהּ שהיו בני זוג זיעזע את המדינה והתגלה רק אחרי שלושה חודשים מיום העלמה. לאחר חקירת משטרה שבסופה נמצאה גופתה של רוז במזוודה בנחל הירקון ב-11 בספטמבר 2008.

לאזכרה לחץ על התמונה

אלי דלל אומר קדיש על רוז פיזם ז"ל

אביה של הילדה בנימין רון, תושב נתניה נישא לנוצריה מצרפת וחי לסרוגין בצרפת ובישראל. וכמעט שלא הכיר את אביו. לאחר שהתגרשו בני הזוג עברה האשה מארי לישראל וקיימה קשר רומנטי עם אביו של בעלה רוני ולשניים נולדו שתי בנות.

כשמארי עברה לגור בישראל אמה מארי וסבה רוני לא רצו בה. הם מסרו אותה לאמו של רוני, ויויאן שגרה ברחוב ז'בוטינסקי. הוריה הורשעו ברצח ובסיוע לרצח ומרצים מאסר עולם.

לפני עשר שנים הוקם בפארק הירקון גן המשחקים "גן רוז" על שמה.

אורנה רז'יניאנו ממועצת נשים: "הערב התכנסנו מועצת נשים נתניה, ויצו נתניה, ביוזמת אורנה אביקזר להנציח ולהזכיר את הטרגדיה של רוז פיזם. ילדה קטנה חסרת ישע שהיתה קורבן לרצח מזעזע שלא ידענו כמותו. היא נרצחה לפני 12 שנים והיום היתה אמורה לחגוג את נעוריה. לצערנו האלימות ממשיכה, ואף מתגברת עם הבידוד התסכול הלחץ באלימות מועצמת".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות