fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדייגים מנתניה המתפרנסים מן הים יכולים להיות אופטימיים

לאחר שהעיריה אסרה באופן גורף הורדת כלי שייט ממונעים לחופי נתניה - נותרו הדייגים ללא יכולת לפרנס את משפחותיהם.
דייגים בחוף בלו ביי צילום רותי ברמן

עם קבלת החלטת העירייה לאסור כניסת כלי שיט ממונעים בחופי נתניה נותרו מספר דייגים מנתניה המפעילים סירות דייג מזה עשרות שנים ללא אפשרות לצאת לים ולפרוס רשתות דייג לפרנסתם.

אם בעירייה החליטו כי אופנועי ים שבאים להשתעשע בים הם רק מטרד מסוכן ואפשר בקלות לסלק אותם מחופי העיר הרי שעל הדרך פגעה העיריה במספר דייגים מנתניה המתפרנסים מהים.

בעירית נתניה הבינו שצעד כזה של איסור גורף בכל חלקי העיר יפגע בפרנסתם של משפחות בודדות של דייגים והודיעו כי בקשתם של הדייגים תבחן. תשובה שיש בה נימה אופטימית.

יש לציין שעד ל-30 ביוני משרד החקלאות אוסר דייג בחופי ישראל כך שלעיריה ולדייגים יש  שבועיים להגיע להסדר שיהי מקובל על שני הצדדים.

הורדת כלי שיט ממונעים מתאפשרת בחופי נתניה בחוף פולג ובחוף סירונית. מהעיריה נמסר כי היות וחוף פולג דרום איננו יותר חוף מוכרז המשמעות היא שתחום הרחצה והחוף בפולג צומצם וציבור המתרחצים מתרכז בחלק הצפוני יותר של החוף, באותו אזור שבו יוצאים כלי השיט ממונעים שרובם אופנועי ים. ובזמן קורונה החוף צפוף אך יותר ואין אפשרות לפנות בעבור כלי השייט מקום. בין כלי השייט הממונעים יש כמה סירות של דייגים מנתניה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "נכון לעכשיו ועד 30 ביוני, חל איסור מטעם משרד החקלאות על דיג במי הים התיכון בתחום ישראל.

עם זאת יש לציין כי עם פנייתם לראש מנהל התפעול ולאור מצבם הייחודי והעובדה שמדובר בסירות ספורות בלבד, הובטח כי בקשתם תיבחן".

חברת מועצת העיר טלי מולנר המחזיקה את תיק החופים הוסיפה: "לקראת יולי נמצא פתרונות תוך סיכומים עם הדייגים. מה שבטוח הוא שדייגים נכנסים לים בשעות הבוקר המוקדמות ולא בשבת. בסיום מגבלת הדייג של משרד החקלאות אנחנו נמצא פתרון שיהיה איזון בין שמירה על הבטחון של הציבור ופרנסתם של הדייגים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות