fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפתחי משרד הבטחון בוחנים מערכת הגנה על צוותים רפואיים המטפלים בחולי קורונה

פיילוט ראשון למערכת הגנה על צוותים רפואיים נבחן בלניאדו. מדובר במערכת לניטור מרחוק של מכשור רפואי שפותחה על ידי משרד הבטחון . משאירה את הצוות מחוץ לתחום המזוהם
סאל גיא אלפסי. הגנה צוותים רפואיים

הגנה על צוותים רפואיים זו המטרה של בתי החולים בארץ ובעולם.

פיילוט ראשון של מערכת כזו המבצעת ניטור מרחוק של מכשור רפואי מבוצע בימים אלו בבי"ח לניאדו בנתניה. המערכת, שפותחה על ידי צוותי פרוייקט המרכבה במשרד הבטחון, מאפשרת לאנשי הצוות הרפואי להמצא מחוץ לאיזור המזוהם ולצפות בזמן אמת בנתונים קריטיים ממוניטור מכשיר ההנשמה.

צוות קצינים ונגדים התקין היום (יום שני) מערכת כזו במחלקת טיפול נמרץ כללי בבית החולים, ובעתיד הקרוב, לאחר בחינת האפקטיביות שלה, תכנס לשירות במחלקות התפרצות קורונה-כתר.

זו מערכת הגנה על צוותים רפואיים הכוללת מצלמה אלקטרו-אופטית המורכבת על מוניטור מכשיר ההנשמה ומשדרת בלייב את הנתונים למסך שליטה, הממוקם בחדר הבקרה של מחלקת ההתפרצות.

פיילוט ראשון – חמש עמדות

מטרת העל של המערכת הינה לשדר את נתוני המוניטור לכל טלפון נייד של אנשי צוות רפואי, המטפלים בחולי קורונה במחלקה.
סא"ל גיא אלפסי, ראש צוות פיתוח ב(מנת"ק) משרד הבטחון אמר כי "אנחנו מתקינים פה היום חמש עמדות כפיילוט ראשון, המטרה היא לאפשר מינימום חשיפה של אנשי הצוות הרפואי לחולים בנגיף ובכך לשמור על בטיחות הצוותים והמטופלים".
מנכ"ל לניאדו מר נדב חן אמר כי "אנו ערוכים ומוכנים לכל שיתוף פעולה, ההתגייסות של כל המערכות הצבאיות מחזקת ומחממת את הלב. נמשיך לשתף פעולה על מנת להבטיח את הצלחת הפיילוט"

לאור עליה במספר המונשמים והצפי לקבלת מונשמים נוספים הוקמה בלניאדו  מחלקת התפרצות נוספת מבודדת ובה 35 עמדות הנשמה.
כלל המטופלים המאובחנים כנשאי נגיף הקורונה יטופלו בשלב זה במחלקה זו, על מנת לאפשר לצוות הרפואי לרכז מאמץ ממוקד בטיפול.

לצורך זה נרכש ציוד רב הכולל מכונות הנשמה, מוניטורים, מיטות טיפול, ציוד מיגון, ציוד תקשורת לשליטה מרחוק ועוד. ארגונים וחברות נרתמו במהלך הימים האחרונים למאמץ הכשרת מחלקת ההתפרצות השנייה בבית חולים לניאדו ותרמו סכומי כסף משמעותיים לרכש ציוד ומכשור רפואי מציל חיים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות