fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמה אמר: "צריך ללמד את מקצוע ההורות כבר בבית הספר".

אמה אמר מסייעת למשפחות לצלוח משברים בהורות ובזוגיות בעזרת מודל הבית השלם אותו פיתחה. לדבריה חייבים ללמד את מקצוע ההורות כבר בבית הספר.
אמה אמר צילום מנחם עוז

תכירו את אמה אמר שגדלה בנתניה, בת יחידה בין ארבעה אחים בנים. בעקבות מהלך חייה בחרה לעסוק בתחום  הנחיית הורים וייסדה את  מודל "הבית השלם". היא יועצת משפחתית בכירה ומנחת סדנאות בתחום קריירה ומשפחה לדבריה , יש להכין את הילדים לחיים האמתיים במיוחד בעידן המשתנה ולעדכן גרסה בתפקיד ההורי.

אמה אמר סיימה שרות ממושך בן 25 שנה בצה"ל כקצינה, בעלת תואר שני, מנחת  הורים מוסמכת מטעם מכון אדלר, תלמידתה של מיכל דליות ,יועצת זוגית ומאמנת אישית.  כיום היא משמשת כמרצה בארגונים שונים כמו משטרת ישראל, צה"ל ומשהב"ט. יועצת  משפחתית בכירה ומנחת הבית  בסדנאות איזונים קרירה ומשפחה מטעם יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר.  מלווה משפחות רבות  ובעלת קליניקה פרטית .

הסיפור של אמה אמר מתחיל בשכונת בן ציון ולימים מעבר לקריית נורדאו. בגיל 15 לערך בחרה לגור אצל סבתה ששמשה מודל עבורה. בחוויה האישית שלה היא גדלה כבת יחידה. אבא מפרנס עיקרי ונעדר מהבית, אמא עקרת בית ובשל מערכת יחסים מורכבת עם אמה בחרה במעבר לבית סבתה:

"בבית ההורים גדלנו ארבעה אחים בחדר ואצל סבתא התגוררתי בחדר אחד איתה. היינו משפחה חריגה בנוף, המשפחה הראשונה שרכשה טלוויזיה שחור לבן, וילדי השכונה הצטופפו בביתנו.  יחד עם זאת את תחושת השייכות   העניקה לי סבתי מה שנעדר עבורי בבית הוריי".

מילדותה רצתה להיות גננת וכוונה לממש את חלומה לאחר השרות הצבאי אך הפיתוי היה רב למדיי: "לאחר שאשרתי ללמודי תואר ראשון במימון מלא של הצבא, בתקופה בה הפיתוי הכספי הכריע, נותרתי בשרות צבאי ממושך.

האם הצבא הוביל אותך לעתיד שבו את עוסקת היום, תחום האיזונים קרירה ומשפחה?

"מרגע שנכנסתי לצה"ל עליתי על סוג של אוטוסטרדה והנסיבות ניהלו אותי. המשכתי בשרות קבע מתוך פחד איך אתנהל בחיים מחוץ לצה"ל, ומעל ראשי המחויבות למשפחה. נשאתי בגיל 23 למפקד שלי ובגיל 24 ילדתי את בכורי, עומר. עד גיל 32 כבר הייתי אמא לשלושה: ירדן ואלון התווספו בהפרש של ארבע נים אחד מהשני. מרגע זה חיי השתנו, כמו מרבית ההורים.  שמתי את מאוויי האישיים בצד והתמסרתי לפרנסה ולגידול ילדים. עסקתי בלהיות אמא ושכחתי את אמה. נותרתי, לא פעם, ללא חמצן ממורמרת ומתוסכלת ועסקתי בהישרדות , בג'גלינג מטורף בין העבודה לילדים ולבית. לקראת סיום השרות הצבאי, כשבררתי עם עצמי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה ועל מה וויתרתי בהתמסרות ההורית שלי, התחלתי לשאול שאלות. זיהיתי שאמנם נישאתי למפקד אך בבית  עדיין התנהלתי כחיילת.  נכנעתי לתכתיבים של המשפחה, צרכי הילדים אבל לא לעצמי. לעצמי לא היתה לי אג'נדה לא מימשתי את עצמי, בדיוק כמו אימי. בשל העובדה שחשתי, בראייתי הסוביקטיבית  ילדה אבודה, והבנתי את השפעת העדר הורים על חיי הבוגרים רציתי להיות מנחת הורים".

יצרה את מודל הבית השלם

אמה אמר הלכה ללמוד במכון אדלר גם כדי ללמוד לחיות כמשפחה. עסקה בזה בצה"ל ובמהלך השנים יצרה את המודל של הבית השלם.

"מודל הבית השלם שבא להכין זוגות בתחילת דרכם על בנית הבית ושמירתו. הכנה להקמת משפחה, זוגיות והורות ביסודות יציבים לשנים רבות".

מה דעתך האם צריך ללמד בתיכון את המקצוע הורות?

"חובה. כפי שיש הכנה ללידה, כפי שלומדים מקצוע לפני קבלה לעבודה אף אחד לא הכין אותנו לתפקיד המשמעותי של חיינו, הורות –  שישפיע על בני האדם שילדינו יהיו ועל עתידם. לא למדנו אף לא יום אחד, באופן פורמלי את המקצוע".

מה הבעיות הכי בולטות בסכסוכים בין זוגות נשואים?

"שאלה מעולה. יש כמה סיבות עיקריות שבמודל שלי נתתי מענה. העדר מימוש צרכים אישיים, תקשורת לוקה בחסר, התערבות בני משפחה בחיי הזוג, בקורת על דרך חינוך של כל אחד מאתנו".

מה הנושא הכי שכיח שעולה בהנחיית הורים?

"הילדים לא סופרים אותי, מאבק כוח עם ילדים, חוסר משמעת, פניות ממורה העדר שיתוף פעולה מריבות בין אחים ועוד"

מה עושה אותך מאושרת?

"לשמוע הורים שאומרים ששיפרו מערכת יחסים במשפחה, שהכלים שרכשו דרכי והליווי שלי סייעו להם לשמור על הבית".

מי הדמות שלך להשראה?

"סבתא שלי שבשנות ה- 40 ברחה ממצרים כאישה גרושה עם שתי בנות קטנות וזוג הורים ופרנסה אותם בצנעה ובדרך גידלה חמישה נכדים ולא החסירה מאתנו דבר".

איפה תהיי עוד עשר שנים?

"פורצת דרך בתחום המשפחה החדשה בעידן המורכב, ליווי זוגות צעירים על שמירה על הבית ומשפיעה על צמצום אחוזי הגירושים".

עם מי היית רוצה לשבת לשתות קפה?

"סבתא שלי ואבא שלי ז"ל יש לי המון שאלות לשאול אותם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות