fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתווה אובמה

אל קעידה, אוסמה בן לאדן, חלאד משאל, טרור רדיקלי וברק אובמה אחד. לפחות יש לו קבלות
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)

ביום ראשון, שבוע לפני חג המולד של 1995, קיבל ה-CIA ידיעת זהב, היכן מתחבא אוסמה בן לאדן. היה ברור שאפשר וצריך לבצע חיסול ממוקד בעזרת טיל שיוט מהים ממרחק רב.
בן לאדן היה בתוך מתחם בנוי עם אנשים נוספים, והאנאליסטים של סוכנות הביון האמריקאית חששו שיהרגו יחד עימו עשרות אנשים ויגרם נזק למסגד שבמתחם. החשש היה מזעם מוסלמי עולמי, והנושא לא הועבר לאישור מבצעי לנשיא דאז ביל קלינטון. מה שקרה חמש שנים אחר כך, באירוע קריסת מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר היה תוצאה ישירה של אי הבנת הרוע והסכנה הטמונים בארגון אל קעידה ובמנהיגו בן לאדן.

ברק אובמה קריקטורה
נשיא עם קבלות. ברק אובמה (צילום קריקטורה: פאנתרמדיה)

ברק אובמה, אחרי הנשיא בוש, שם את אוסאמה בן לאדן בראש סדר העדיפויות המבצעיות שלו ודרש לקבל תוצאות ועדכונים מדי שבועיים. הסתבר שאובמה, חתן פרס נובל לשלום, היה ונשאר בכל מה שקשור לטרור נץ יותר אקטיבי מקודמו הנשיא בוש. תוצאות תפיסת עולמו האקטיביסטית בנושא הלחימה בטרור יגרמו לחיסול ארגונים וקיני טרור במקומות רבים בעולם והשיא היה בחיסולו של בן לאדן.

נזכרתי בסיטואציה של בן לאדן השבוע כשראיתי את מופע האימים של חאלד משאל בעזה. לא שלום, לא דו קיום, לא פשרה, אלא ג'יהד עקוב מדם עד לשחרור פלסטין – מהים ועד הנהר. ראש הממשלה המנוח לוי אשכול נהג לומר שלא חשוב מי יהיה ראש הממשלה בישראל אלא חשוב מי יהיה הנשיא באמריקה. לפחות בנושא הלחימה בטרור יש בארצות הברית נשיא שיש לו קבלות, וטוב שכך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות