fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טעה, טעות, טועים

סרטון ההסברה בו טען נתניהו כי ההתנגדות להתנחלויות כמוה כתמיכה בטיהור אתני, הוא עוד טעות היסטורית של ראש הממשלה. במקום להתעמת עם המציאות, הוא בוחר להציג מצג שווא – ולא בפעם הראשונה
בנימין נתניהו (צילום: U.S. Department of State, ויקישיתוף)
בנימין נתניהו (צילום: U.S. Department of State, ויקישיתוף)

מכל טעויותיו ההיסטוריות של בנימין נתניהו – הסיפור על המופתי הירושלמי (שהוא ולא אחר הציע להיטלר להשמיד פיזית את יהודי אירופה) והסיפור על החיילים הבריטים בילדותו (למרות שאחרון החיילים עזב את ארץ ישראל לפני הולדתו) – סרטון ההסברה על הטיהור האתני של יהודים בשטח יהודה ושומרון הוא הפתטי ביותר וגם המסוכן ביותר, כזה שיכול נוכח המציאות הקיימת בשטח להתהפך עלינו כחרב פיפיות.

בנימין נתניהו (צילום: U.S. Department of State, ויקישיתוף)
בנימין נתניהו (צילום: U.S. Department of State, ויקישיתוף)

דווקא אני, שחושב שביבי נתניהו יהיה ראש הממשלה עשור נוסף, מודאג מקו החשיבה שלו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ומניסיונותיו להציג מצג שווא במקום להתעמת עם המציאות. נכון שהסקרים לטובת יאיר לפיד, אבל נראה לי שנתניהו לא עוזב לשום מקום. הוא שיצר את האגדה שאין לו תחליף והוא שמטפח אותה, ולדעתי הוא יצלח גם את הבחירות הבאות וגם את אלו שאחריהן. דווקא משום כך הוא צריך לנהוג באחריות, לא ליצור מציאות היסטורית מדומה וסילוף מסוכן לגבי מה שקורה בפועל בשטח.

נתניהו שובר ימינה, ושם יש שחקנים יותר טובים ממנו. הוא חייב לכולנו את המרכז ואת הסיכוי למדינה מאוזנת שוחרת שלום, פתוחה להסכמים מדיניים, כזו שדואגת לאזרחיה הצעירים לעתיד ראוי. בפועל, הדברים נראים אחרת, ולכן תקוותי שיבין את כישלונו בסיפור המעשיות האתני.

כאמור, נתניהו לא הולך לשום מקום, הציבור איתו. מי שיכול להפילו זה לא יאיר לפיד, אלא רק בתי משפט ואם יצלח אותם, הוא יהיה פה להרבה זמן.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות