fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דברו אמת

בשעה שכל הציבור אמר "אחרי מות, קדושים אמור" והילל את בנימין (פואד) בן אליעזר, יוסי ביילין עשה מעשה אמיץ כשהכריז: המלך היה עירום
שני צדדים. בנימין בן אליעזר (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
שני צדדים. בנימין בן אליעזר (צילום: מארק ניימן, לע"מ) è÷ñ äòð÷ú àåú ñçø äçåõ ìùðú 2009 áîòîã ðùéà äîãéðä ùîòåï ôøñ åùø äúòùééä, äîñçø åäúòñå÷ä áðéîéï áï àìéòæø, áîùëï äðùéà áéøåùìéí.

 

מעשה בגביר באחת העיירות, שהובא לקבורה ובשעת ההלוויה שיבחו כולם את צדקנותו, את נדיבות ליבו ואת עזרתו לזולת. פתאום קם קצב העיירה וזעק שהאיש הזה שכב עם אשתו וגם עם אשת הרפד. כולם החרישו ואמרו שמכוער המעשה שעשה הקצב, אולם בעיני יפה היה מעשהו למרות כיעורו.

שני צדדים. בנימין בן אליעזר (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
שני צדדים. בנימין בן אליעזר (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הסיפור העממי הזה התנגן בי השבוע בזמן הלווייתו של בנימין (פואד) בן אליעזר, איש רב מעללים, כריזמטי, שופע חן ואהבת אדם. אבל היה גם פואד אחר, זה שרצה יותר מדי וטיפס על גדרות ורמס חלקות שאסורות על פי חוק ונוהג. זהו פואד שאת הצד הדורסני באישיותו הזכיר לכולם יוסי ביילין.

ביילין עשה מעשה אמיץ ויוצא דופן. בשעה שכל הציבור אמר "אחרי מות, קדושים אמור" והילל את פואד, ביילין אמר לכולנו, המלך היה עירום, כמו הילד מהאגדות, המלך היה חוטא שסגרו לו תיקים, עיגלו לו פינות, אבל הנזק נעשה.

במדינה שבה נשיא, ראש ממשלה ושר אוצר הלכו לכלא בשל שחיתות מינית וכלכלית, אסור לעבור לסדר היום בסלחנות על עבירות כלכליות, על ספסור בנכסי המדינה ועל החיבור בין הון ושלטון בצורה הפלילית שלו. צריך לזכור, פואד לא היה לבד, תמיד היו לו אנשים שדאגו לו והוא להם, ולכן המסר של ביילין, גם אם נבע ממניעים אישיים, גם אם היה בוטה ומעליב ובשעה קשה, הוא שאמירת האמת היא מחויבת המציאות, שהרי אם לא כך, התהום סלולה לפנינו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות