fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר הספורט של כרמיאל

נתנאל הררי (30) מכרמיאל, נחשב לאחת הדמויות המעניינות והפעילות בעיר. מי שמנהל את פרויקט מגרשים מוארים, לא נח לרגע ומעורב באירועי ספורט רבים נוספים. ראיון
מציב מטרה ומשיג אותה. נתנאל הררי צילום: עידן שוחט

נתנאל הררי (30) מכרמיאל, האיש שיזם, ייסד, הקים, בנה, ועומד בראש קבוצת הכדורגל חופים הפועל זר יצחק כרמיאל, מתרגש. בימים האחרונים הוא השלים את משימת הרכבת סגל שחקני קבוצת הנוער בכדורגל חופים של כרמיאל, שתפתח מחר, לראשונה בהיסטוריה, את עונת הבכורה שלה.

כזכור, לפני מספר שנים הקים הררי את קבוצת הבוגרים של כרמיאל והוביל אותה עד לשלב חצי הגמר. כעת, הוא מתפנה לגדל ולטפח את הדור הבא כשהקים קבוצת נוער.

בראיון לרגל פתיחת עונת הקיץ, מצהיר הררי על המטרה המרכזית והיא – אליפות.

הררי, שבמהלך השנה מנהל את תכנית מגרשים מוארים בכרמיאל, נחשב לדמות מרתקת בעירו. הוא פעלתן בלתי נלאה שכבר בגיל צעיר רשם לזכותו עשרות מיזמים ואירועי ספורט גדולים ומוצלחים, פרי יוזמתו. לאחרונה, אף נבחר הררי להוביל את תכנית מגרשים מוארים גם בקריית שמונה.

מבחינת הררי, הקיץ הקרוב הוא רגע היסטורי עבור העיר כרמיאל כשלראשונה, בנוסף לקבוצת הבוגרים בכדורגל חופים, נפתחה גם קבוצת נוער. בניגוד לשנים קודמות, בהן קבוצת הבוגרים הייתה גולת הכותרת, הפעם הררי מתכוון להשקיע את מירב מאמציו בהצלחת קבוצת הנוער החדשה.

מי שנבחר להוביל אותה הוא המאמן רן שטרית, בעל רזומה של 5 אליפויות בליגת הנוער חופים.

"בחודשים האחרונים חרשתי את השטח במטרה להעמיד סגל שחקנים איכותי לקבוצת הנוער", מציין הררי, "הסגל כולל מספר שחקנים מקומיים מכרמיאל, שיהוו למעשה את הבסיס שלנו לשנים הבאות לקבוצה הבוגרת".

ליגת העל לנוער תפתח ביום ראשון הקרוב (16.6) כשבסוף החודש מתוכנן להתקיים משחק הגמר. גם השנה, החליט הררי להנציח את שמו של דניאל סולומון ז"ל, בן העיר שנפטר בגיל צעיר, והקבוצה תישא את שמו.

לקבוצה הצטרפה גם נותנת חסות ראשית חדשה: זר יצחק ובניו.

הקבוצה הבוגרת של המועדון תעמיד הקיץ קבוצה צנועה יחסית לעונות קודמות ובלי שאיפות גדולות, שתתבסס בעיקר על שחקנים צעירים. השחקן המוכר היחיד בשורותיה הוא יובל שבתאי, תושב כרמיאל ושחקן ליגת העל, שהיה בעונה האחרונה במכבי פ"ת. לצדו, יש גם את רן רול, גם הוא תושב כרמיאל, ששיחק בעונה האחרונה בהפועל אום אל פאחם, שהעפילה לליגה הלאומית.

ליגת החופים לבוגרים תפתח ביום שישי (14.6). כל המשחקים, אגב, מועברים בשידור ישיר בערוץ הספורט.

הררי: "אני שמח להעלות את שם העיר שלנו, כרמיאל, על המפה הארצית ושאנשים בארץ יכירו את העיר ולא רק בהקשר של פסטיבל המחולות. כשהקמתי לראשונה את קבוצת הכדורגל חופים, הבטחתי שיום יבוא וכרמיאל תזכה באליפות. הכי רחוק שהגענו היה חצי הגמר, למרות שהבאתי שחקנים ישראלים מהטובים בענף הכדורגל חופים ושחקני חיזוק זרים, שגם הם נחשבים לטובים בעולם. השנה החלטתי לפתוח קבוצת נוער למועדון שתכשיר שחקנים צעירים שיהיו הדור העתיד של הקבוצה הבוגרת. החתמתי את המאמן הכי טוב בליגת הנוער חופים, עם רזומה של 5 אליפויות והבאנו גם את שחקני הנוער הטובים ביותר. נכון שאין שום ערובה להצלחה, אבל ברגע שכיוונתי מטרה, אעשה את הכל כדי להשיגה".

לצד הרכבת סגל שחקנים, אתה גם פעיל מאוד במהלך החודשים שלפני בגיוס תקציב.

"אני לא נרתע מאתגרים ושמח שיש לי גם שותפים מצוינים לדרך. עם מנכ"ל הקבוצה אלי סולומון, אביו של דניאל ז"ל, שהקבוצה נושאת את שמו, יש לי חיבור מדהים. אשתו, ורדה, תומכת בנו בצורה יוצאת מן הכלל וגם היא שותפה לפעילותנו. לצדי יש חברי הנהלה יקרים כמו: דודי חיזקי, נועם קורן, אייל קמחי, אמיר שיבי, אורי אבירם, אלעד ז'אן וחיים ממן. בלעדיהם לא הייתה לנו בכלל קבוצה. נותני החסות הם כבר משפחה מבחינתי ושותפים מלאים לחזון ולחלום שלי להביא את האליפות הראשונה לכרמיאל. זו ההזדמנות להודות לחברת זר יצחק ובניו שתמכו וליוו אותי מהיום הראשון להקמת הקבוצה. חברת התיווך רימקס בהנהלת נח איצקזון וילדיו: אהרון, עטרה ורונית. עופר בן אברהם, בעל עסק לעיצוב פנים ואדריכלות. מכבסת העיר בהנהלת חיים ממן והבנים יניב וערן. אבירם לזמי מחברת מיזוג ואחזקות. ערן סלע מקבוצת אמנון מסילות. באסם דאבח  מבעלי דבאח מוצרי בשר. רז נהוראי, בעלי קבוצת נכסי נהוראי. מרכז הפועל בראשות היו"ר יורם הורנשטיין ומיכאל (קיכלה) ויסמן, שחיבק אותנו מהרגע הראשון. שי כהן מסטודיו סימני דרך שאחראי על עיצוב לוגו הקבוצה. יניב גוטליב, שאחראי על תחום המדיה והקליפים. גיא סולמנוס מאמנון שלטים וחותמות. יחיאל ומשה מחדר הכושר אדרנלין. קבוצת אלטשולר שחם והבעלים קלמן שחם. ועוד עשרות רבות של תומכים שעוזרים לנו מאוד מאחורי הקלעים".

 

נתנאל הררי הוא אחת הדמויות המוכרות בכרמיאל, הרבה בזכות פעילותו הרבה. הוא גדל והתחנך בכרמיאל ועם סיום לימודיו במכללת וינגייט, החל את פעילותו הענפה בעיר.

"אהבה לספורט תמיד הייתה לי", מעיד הררי על עצמו, "כילד, אין ענף ספורט שלא ניסיתי". כשהבין שכדורגלן גדול לא יצא ממנו, עבר לתחום הארגוני-ניהולי.

מה ההישג הכי גדול בעיניך במסגרת פעילותך?

"היו לי כמה רגעי שיא, שמאוד נגעו לליבי. אחד מהם היה סיפור נער מכרמיאל, אוהד מושבע של בית"ר ירושלים, אחד כזה שנוסע לכל המשחקים ומלווה את הקבוצה, ופתאום מצא את עצמו משחק על אותו מגרש עם שחקני הקבוצה האהודה שלו. זה קרה במשחק ראווה שארגנתי במסגרת תכנית מגרשים מוארים, ועוד נתתי לו את סרט הקפטן בקבוצה שייצגה את כרמיאל. המגרש העירוני היה מלא בקהל, כאותו נער עלה לפני המשחק ללחוץ ידיים לשחקנים, ראיתי שהוא מתגרש ברמות, עד כדי דמעות. אבל מבחינתי, לראות מאות בני נוער מגיעים כמעט בכל ערב ל-16 מגרשים מוארים שפועלים ברחבי העיר, זה סיפוק אדיר שעושה אותי מאושר".

איך הגעת דווקא לכדורגל חופים?

"כל העניין התחיל בכלל ברעיון שלי להקים מגרש כדורגל חופים בכרמיאל ולקיים עליו במהלך הקיץ ליגה עירונית. התכנון היה לעשות הפנינג גדול סביב זה, עם דוכני אוכל, בירות, מוסיקה טובה ועוד. המשאיות כבר העמיסו את החול והיו בדרך לכרמיאל, אך לצערי כל התכנית נפלה. הרגשתי שהיו אנשים מתוך כרמיאל שטרפדו את המיזם בגלל צרות עין או סתם אינטרסים אישיים. מי שמכיר אותי יודע שאני לא נשבר בקלות. לקחתי את הרעיון ומינפתי את זה להקמת קבוצת כדורגל חופים. פניתי לכל מיני חברות ובעלי עסקים ואט אט גייסתי תקציב. אני עוד זוכר את החברה הראשונה שאמרה לי כן, וזו חברת זר יצחק ובניו, שבזכותה החלום הפך למציאות".

"כדורגל חופים זה ענף ספורט שמאוד פופולרי במהלך הקיץ, בזמן שיש פגרה בכל ענפי הספורט המקצועיים. כל המשחקים מועברים בשידור ישיר בערוץ הספורט וחשבתי שיהיה נחמד אם גם העיר כרמיאל תזכה לחשיפה, לצד קבוצות מוכרות כמו בית"ר ירושלים, מכבי נתניה, בני יהודה, מכבי ת"א, מכבי חיפה. בכלל, לראות במשך כמעט חודשיים את השם כרמיאל בשידורים בטלוויזיה, זה דבר שמרגש אותי כל שנה מחדש".

"בכל הסיפור הזה יש גם מסר והוא שהכל אפשרי בחיים. אל תתנו לאף אחד, לא משנה כמה הוא חזק ומה מעמדו או תפקידו, לנפץ לכם את החלום. תציבו לעצמכם מטרה ותשאפו להשיגה. חלומות נועדו שיגשימו אותם, גם אם הדרך לשם ארוכה ולא תמיד קלה. אני הדוגמא הכי טובה לכך. מי האמין שדווקא אני נתנאל הררי מכרמיאל, שאין לי שום תפקיד בכיר ברשות המקומית, אביא לכרמיאל קבוצות ספורט מהטופ הישראלי כמו מכבי חיפה ובית"ר ירושלים למשחקי ראווה, שאביא לפה את נבחרת האומנים של ישראל עם אייל גולן, אושרי כהן, ישראל אטיאס ועוד, את קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים רגע אחרי שזכתה באליפות, את ערן זהבי שנחשב לאחד מהכדורגלנים הגדולים אי פעם בישראל. עובדה, עשיתי את זה. אני אומר, תאמין בעצמך – תצליח".

מבין שלל הפרויקטים שהבאת, אלו סיפורי הצלחה ריגשו אותך במיוחד?

"כל מה שאני עושה ומצליח, מרגש אותי, אבל תמיד יש את הסיפורים המיוחדים האלה שמרגשים אותך ברמות שאתה לא מוכן אליהם. אחד כזה היה להביא לפה לכרמיאל את קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים למשחק ראווה לזכרו של אלון בקל ז"ל. במהלך הטקס שהיה לפני המשחק הסתכלתי על משפחת בקל, והתרגשתי עד דמעות. עוד קודם לכן, ארגנתי משחק ראווה בכדורגל לזכרו בהשתתפות מכבי חיפה. אלון אהד את מכבי חיפה בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל, והייתה לי הזכות להיות זה שיזם את הגעת קבוצות האלו למשחקי ראווה לזכרו. היה גם מאוד מרגש לראות את משפחת קסא, שבנה בר, נהרג בנסיבות טרגיות, ועשינו טורניר כדורגל וחנכנו מגרש על שמו. זו גם הייתה יוזמה שלי ובני המשפחה הודו לי בחום. אני גם כל קיץ מתרגש לראות את משפחת סולומון כשהם רואים את קבוצת הכדורגל חופים נושאת את שמו של בנם, דניאל ז"ל. אלו תחושות שלא ניתן לתאר אותן במילים. גם כשהבאתי את ערן זהבי לכרמיאל, היו ילדים שבכו מלראות אותו ולהצטלם אתו. התרגשתי גם לראות את הישגיה של החותרת הפראלימפית מורן סמואל. לא חיכיתי שהעיר תודה לה על הצלחתה הפנומנלית והענקתי לה מגן הוקרה בשם כל העיר. היה ילד חולה סרטן, אוהד נבחרת ישראל וערן זהבי, שעקב הטיפולים, לא היה יכול להגיע למשחק של נבחרת ישראל. הגעתי עד ערן זהבי ובסיום המשחק נפגשנו והוא נתן לי את חולצת המשחק שלו והעברתי אותה לילד החולה. ויש גם דברים שלא בתחום הספורט. כך למשל, ארגנתי ימי אודישנים לתכניות הריאליטי אקס פקטור ודה וויס, שבזכותם הגיעו לשם נציגים מכרמיאל".

אלו עוד פרויקטים צפויים לנו ממך בעתיד?

"קודם כל, בימים האלה אני מתרכז ומתמקד בליגת החופים. יש לנו כאמור שתי קבוצות ייצוגיות, בבוגרים ובנוער, ואני מאחל הצלחה לשתיהן. אני מתכנן להביא לכרמיאל את קבוצת הכדורסל של הפועל חולון למשחק ראווה לזכרו של נדב בלואה ז"ל. להביא את קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע למשחק ראווה לזכרו של בר קסא ז"ל. להביא את מכבי ת"א, אלופת המדינה בכדורגל, למפגש ואימון, לזכרו של דניאל סולומון ועוד דברים שעליהם אעדכן בהמשך".

5 דברים שלא ידעתם על נתנאל הררי

  1. בגיל 22 היה רשום הררי בסוכנות דוגמנות ישראלית וביצע עבורה כמה פרויקטים, ביניהם קמפיין לחברת ספידו. כמו כן, השתתף בתצוגות אופנה.
  2. הררי הוא אדם מאמין. מניח בכל יום תפילין, ומקפיד להתפלל בבית הכנסת שחרית, מנחה וערבית. לעיתים אף משמש כשליח ציבור בבית הכנסת.
  3. הררי הוא בן לאבא טוניסאי ואמא פרסית, ואח צעיר לשתי אחיות.
  4. הררי מחזיק בתעודת מציל מוסמך ובעבר עבד בבתי מלון באילת.
  5. הררי מחזיק ב-12 תעודות הסמכה מקצועיות, בין השאר בתחומים: כדורגל, כדורסל, ספינינג, קיקבוקס, שחייה, מפעיל בריכה, מציל, התמחות בעיסוי שבדי, מדריך חדר כושר, אימון כושר גופני אישי, רכז ספורט ומנכ"ל בכיר בספורט.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות