fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קמפיין בחירות לש"ס באירוע לציבור הדתי בנהריה

השר לענייני דתות, יצחק וקנין מש"ס נאם באירוע למרות הבטחת העירייה שפוליטיקאים לא ישאו דברים. כמו כן, ציין כי ש"ס תרמה 50 אלף שקלים לקיום האירוע
בסימן אחדות וקירוב לבבות? צילום: עיריית נהריה

אחרי שהופיע בעפולה במסגרת אירוע לציבור הדתי, שיצר מהומה בעקבות סוגיית ההפרדה, עלתה על הפרק בשבוע האחרון סוגיה נוספת באשר לשר הפנים אריה דרעי: חתימתו בהזמנה לאירוע "בין הזמנים" לציבור הקהל הדתי בנהריה, שהעלתה חשד לקיום פעילות פוליטית מטעמו במסגרת האירוע.

ביום חמישי שעבר, נשלח מכתב התראה למפלגת ש״ס ולשר אריה דרעי העומד בראשה ולעיריית נהריה, מעורכי הדין המייצגים את מפלגת "ישראל ביתנו", בראשותו של אביגדור ליברמן, בו הציבו לדרעי אולטימטום עד השעה 17:00 בערב: ״בטל אירוע פוליטי בחסות עיריית נהריה או שנעתור נגדך באמצעות החוק״.

במכתב נטען כי השר דרעי מקדם אירועים בנוסח האירוע הציבורי בעפולה בהפרדה מלאה בחסות ובמימון עיריית נהריה ובניגוד מוחלט לחוק תעמולת הבחירות תוך כדי שימוש ציני בכוחו כשר הפנים.

על פי לשון ההודעה, נטען בכתב הדרישה:

״מוזמן הציבור לאירוע המתקיים לראשונה בהיכל הספורט נהריה, אירוע שבו מופיעים האמנים הידועים חיים ישראל ומוטי שטיינמץ, שניהם ידועי שם במגזר החרדי. ממודעת הפרסום מתבלט כי האירוע מסובסד באורח משמעותי, ככל הנראה, על ידי העירייה ועל ידי תנועת אל המעיין, (10 שקלים) מחיר כניסה לאדם שהוא לכל הדעות תשלום סמלי שלא מכסה את ההוצאות״.
עוד נטען כי, ״אירועים מהסוג שאתם מבקשים לערוך לראשונה, בתקופת בחירות ובסמוך לבחירות עצמן, יש להם, מעצם טיבם, מימד מודגש של תעמולת בחירות. הופעה של השר דרעי שהוא עומד גם בראשה של מפלגת ש״ס שרשימתה מתמודדת בבחירות והיא גם מקורבת קירבה רעיונית עמוקה לתנועת אל המעיין, כל אלה מצטברים ומביאים למסקנה שעצם קיום האירוע, במועד עריכתו, ועל פי מהותו והמשתתפים בו, יהווה תעמולת בחירות".

עוד לפני השעה 17:00 שלחה עיריית נהריה מכתב תגובה באמצעות היועץ המשפטי של העירייה, המפרט מדוע לטעמה האירוע אינו פוליטי. בין השאר, עודכן במכתב כי השר לא יגיע לאירוע, ואף פוליטיקאי לא ישא בו דברים. עו"ד הדין של ישראל ביתינו, קיבלו את תגובת העירייה והמפלגה חזרה בה מהגשת עתירה לביטול האירוע.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה בשבוע שעבר כי המופע המיועד לציבור הדתי פתוח לקהל הרחב ואיננו אירוע פוליטי. האירוע התקיים כמתוכנן ביום שני השבוע, כפי שנכתב בהזמנה, בהפרדה מלאה, והאולם היה מלא עד אפס מקום. אך בדבר אחד לא עמדו בעיריית נהריה: נאומו של השר לענייני דתות יצחק וקנין ממפלגתו של דרעי, המתגורר במועצה האזורית מעלה יוסף, ביישוב סמוך לנהריה. וקנין העלה בפני הקהל כי המפלגה, בראשותו של דרעי, העמידה עבור קיום האירוע 50 אלף שקלים, רמז לתרומה הרבה של ש"ס למען הציבור הדתי.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות