fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחמט: העונה המוצלחת של מעלות

קבוצת אחת כבר הבטיחה את עלייתה לליגה ב'. קבוצת שנייה מתמודדת על העלייה לליגה השנייה. קבוצה שלישית סיימה במקום השלישי. ענף השחמט במעלות הופך לאחד המועדונים המצליחים בארץ
בדרך למעלה. שון לויטן ממועדון השחמט של מעלות צילום: באדיבות עידן כפיר
בדרך למעלה. שון לויטן ממועדון השחמט של מעלות צילום: באדיבות עידן כפיר
בדרך למעלה. שון לויטן ממועדון השחמט של מעלות | צילום: באדיבות עידן כפיר

עונת השחמט לעונת 2020 הסתיימה לאחרונה עם הישגים מרשימים למועדון השחמט של מעלות.

הקבוצה הבכירה, עצמה מעלות, עם השחמטאים: יורי ז'יזמר (אמן בינלאומי), רן פרנקל, בוריס משמן, רוני קריגר ושון לויטן, סיימה במקום הראשון בליגה המחוזית והוכתרה לאלופת המחוז. כעת, היא מחכה לקביעת מועד משחקי המבחן ותתמודד על העלייה לליגה הארצית.

הקבוצה השנייה של המועדון סיימה במקום השלישי והמכובד. הרכב הקבוצה כולל את השחמטאים: מיכאל לויטן (82), יבגני לוין, בוריס שלפוברסקי, גאורגי גרזון, יהל שרמן ויפים שינדלמן.

הקבוצה השלישית של המועדון, ששיחקה העונה בליגה ג' ומורכבת מהשחמטאים הצעירים: אפיק ורדי (17), ידידיה קריגר (17), נעם סידס (12) ופרנקי קוטניקי (10), והשחמטאי הבוגר שבחבורה ארקדי מלמוד (70), העפילה, לראשונה בתולדותיה, לליגה ב'.

הקבוצה סיימה את הליגה הסדירה כשהיא מדורגת במקום הראשון בטבלה והתמודדה במשחק מבחן על העלייה מול מועדון שחמט טבריה. בתום משחק צמוד, ניצחה מעלות, 3:5, וזכתה בכרטיס העלייה הנכסף.

מועדון השחמט עצמה מעלות פועל תחת העמותה העירונית לספורט הישגי בראשות עידן כפיר. המועדון הוקם לפני כעשרים שנים, על ידי מיכאל לויטן (82) ומי שממשיך כעת את דרכו בהצלחה רבה הוא נכדו, שון לויטן (19).

מנהל העמותה העירונית לספורט הישגי עידן כפיר: "מעלות הציגה לעצמה מטרה לקדם לא רק ענפי ספורט גופניים, אלא גם ענפי ספורט המייצגים תרבות, ערכים וחינוך, ובשנים האחרונות אנו משקיעים משאבים רבים בקידום ענף השחמט בעיר. השחמט הוא ענף תחרותי בצורה בלתי רגילה ויש המון עניין סביבו. אני שמח וגאה שמועדון השחמט של מעלות הפך להיות ענף משמעותי בעיר עם קבוצות חזקות שמתחרות בליגות הבוגרים והנוער ומייצגים אותנו בכבוד רב. אני מברך את השחמטאים על הישגיהם ומאחל להם המשך הצלחה גם בעונה הקרובה".

ואם הקורונה לא תעצור את פעילות ענפי הספורט, הרי שבמהלך החודש הקרוב מתוכננות להתקיים במעלות שתי תחרויות שחמט: האחת, במסגרת מוקדמות אליפות ישראל לנוער והשנייה, תחרות פתוחה לזכרו של משה נח, שתתקיים באופן מקוון.

 

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות