fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השורד הלאומי: השנה המטורפת של עידו קוז'יקרו

עידו קוז'יקרו, חזר מתוכנית הריאליטי הישרדות ישר לפרקט והוביל את הפועל עכו לעבר עלייה היסטורית לליגה הלאומית. שחר גרף, שמע ממנו על ההחלטה לנטוש את הקבוצה לטובת צילומי התכנית, על הקשיים, ועל האמונה בהצלחת הקבוצה
עידו קוז'יקרו בהישרדות | צילום: אור דנון
עידו קוז'יקרו בהישרדות | צילום: אור דנון

אם עד עכשיו השם עידו קוז'יקרו (42, 2.03 מ'), היה מוכר רק לחובבי הכדורסל, הרי שבשבועות האחרונים, השם הזה הפך מוכר כמעט בכל בית בישראל בזכות השתתפותו בתוכנית הריאליטי – הישרדות.

נכון לכתיבת שורות אלה, אנחנו עדיין לא יודעים מה מעמדו של קוז'יקרו על האי בפיליפינים, אבל אין ספק שהשנה האחרונה הייתה מוצלחת עבור אחד משחקני הכדורסל הישראליים הטובים שצמחו פה.

קוז'יקרו הגיע להפועל עכו אחרי קריירה ענפה ומוצלחת. הוא נולד במושב בית הלל, שם אגב הוא מתגורר גם כיום, ובאופן טבעי קבוצתו הראשונה הייתה הפועל גליל עליון.

כישרונו הוביל אותו עד מהרה לנבחרת העתודה של ישראל. אחרי 6 עונות רצופות בגליל, עבר להפועל ירושלים, עמה אף זכה בגביע יול"ב. אחרי 3 עונות מוצלחות במדים האדומים של ירושלים הוא הצפין לעירוני נהריה, ומשם המשיך למכבי חיפה ולהפועל גלבוע/גליל.

בעונת 2012/13, הוא חזר למכבי חיפה וזכה עמה באליפות הראשונה שלו. בשנת 2013, אחרי 14 שנים, פרש קוז'יקרו מנבחרת ישראל, אבל לא זנח את הכדורסל ושיחק בליגות הנמוכות. תחילה באחווה חיפה מליגה א', ובהמשך במכבי קריית מוצקין מהליגה הארצית, אותה הוביל לעלייה לליגה הלאומית. לפני שנתיים הצטרף להפועל עכו.

מזל טוב על העלייה ההיסטורית עם הפועל עכו לליגה הלאומית. איך היית מסכם את העונה הקצת מוזרה הזאת?

"קודם כל, תודה רבה על הברכות. קצת עצוב לסיים עונה בלי שבאמת התחרינו וגזרנו רשתות כמיטב המסורת, אך יחד עם זאת אין ספק שהיינו הקבוצה הכי טובה במחוז צפון והוכחנו את זה כמעט מידי שבוע. הייתה לנו עונה מאתגרת ומלאת ציפיות. התמודדנו גם עם לא מעט פציעות של שחקני מפתח ולמרות הכל, הצלחנו להתעלות ולחפות על חסרונות כאלה ואחרים".

הגעת לקבוצה שבשלוש העונות האחרונות כשלה דווקא ברגעי האמת. האמנת שיהיה אפשר לעבור את המחסום הפסיכולוגי הזה ולעלות?

"אם לא הייתי מאמין שנעלה, לא הייתי ממשיך בעכו עונה נוספת. יותר מזה, הסכמתי להפחית בשכר כדי לקבל מענק עלייה גבוה יותר. זה רק מעיד על כך שהייתה לי אמונה גדולה במאמן, בשחקנים, בהנהלה ובעצם בכל מי שבמועדון הזה. לשמחתי, לא טעיתי".

העונה הנוכחית הייתה קשה מקודמתה?

"אני חושב שכן. העונה הייתה רמה גבוהה יותר בגלל ריבוי השחקנים הזרים שהגיעו משתי הליגות הבכירות. היו גם לא מעט קבוצות חזקות ואיכותית שמאוד אתגרו אותנו כמו כפר סבא, צפת, כפר קאסם וכפר יונה".

היה משהו שהתאכזבת ממנו?

"האמת, כן, זה מספר האוהדים שהגיעו למשחקי הקבוצה. ציפיתי שיגיעו יותר אוהדים למשחקים שלנו, בטח כשמדובר בקבוצה אטרקטיבית שמתמודדת על העלייה. אני מקווה שעכשיו, כשהקבוצה תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, הקהל העכואי, ולא רק הוא, אלא כל חובבי הכדורסל מהאזור, יבינו שיש פה פוטנציאל גדול להצלחה. אני מוקיר ומעריך את הקהל הנפלא והמסור שכן הגיע למשחקים, ליווה אותנו לאורך כל העונה, ותמיד תמך, עודד והטריף את השחקנים. אין ספק שלאנרגיות של הקהל היה חלק משמעותי בהצלחה שלנו".

איך היה לשחק תחת הדרכתו של המאמן עודד הנדלר?

"הרבה שנים לא נהניתי להיות תחת מאמן כמו שהיה לי העונה עם עודד. יש בו שילוב מצוין של הבנת המשחק ואף יותר חשוב הבנה של אנשים. עודד ידע להכין אותנו בצורה המיטבית לכל משחק, וגם ניהול המשחק שלו היה ברמה גבוהה".

איזה רגע הכי זכור לך מהעונה שהסתיימה?

"הרגע שהכי נצרב לי בתודעה זה כמובן הזריקה והקליעה של אופק בוגדנובסקי בשניות האחרונות בניצחון על הפועל כפר סבא. זה היה סיום של מהלך קבוצתי שאופק סיים אותו בקור רוח ובצורה הכי טובה שיכולה להיות. זה ללא ספק היה סל ניצחון שהעניק לנו בעצם את המקום הראשון ואת העלייה".

היו רגעים קשים?

"כן, כשנפצעתי בקרסול וידעתי שהיעדרותי עלולה לפגוע בקבוצה. הפציעה הקשתה עליי ועל תהליך החזרה שלי לכושר, אבל אני שמח שבזכות עבודה קשה והרבה אמונה עצמית, התגברתי על הפציעה וחזרתי לעצמי די מהר".

בתחילת העונה גם עזבת לתקופה ארוכה לטובת השתתפות בתכנית הריאליטי, הישרדות.

"הצילומים התחילו כשלושה שבועות לפני תחילת האימונים, כך שלמעשה הפסדתי רק את אימוני פתיחת עונה. אין ספק שהחזרה מהתכנית השפיעה עליי די קשה בהתחלה. חזרתי מותש ומאוד חלש מבחינה פיזית, אבל עבדתי קשה מאוד כדי לחזור לעצמי כמה שיותר מהר".

הרבה אוהדים סקרנים לדעת האם אתה ממשיך בהפועל עכו גם בעונה הבאה, בליגה הלאומית?

"כרגע אני עוד לא סגור לגבי העונה הבאה. מה שבטוח זה שאשחק כדורסל, אני אוהב את המשחק הזה ויש לי תשוקה מטורפת להמשיך לשחק ואני חושב שאני גם עושה את זה לא רע. הפועל עכו זו אגודה שמנוהלת מתוך אהבה לכדורסל ומתוך רצון לעשות טוב לעיר. יש בעכו פוטנציאל גדול. גם אם אני לא אהיה פה בעונה הבאה, אני מאחל להפועל עכו הרבה הצלחה ושהקבוצה תתקע יתד בליגה הלאומית. הליגה הלאומית היא סיפור שונה ואחר לגמרי מהליגה הארצית, ואם הפועל עכו רוצה להצליח היא תהיה חייבת לבנות חזקה וטובה".

"הפועל עכו זה מועדון חם ומחבק והקבוצה מאוד מחוברת, מלוכדת ומשפחתית. מה שמאפיין את הקבוצה זו צניעות, אבל יש בה תשוקה ושאיפה להצלחה. בכלל, עכו כעיר היא העיר האהובה עליי בארץ ולדעתי היא גם העיר הכי יפה בארץ. יש בה שילוב קסום של עיר עתיקה ואותנטית עם התחדשות עירונית וחוף ים. אני מת על עכו".

השבט אומר את דברו: "מתפללים שעידו ימשיך אתנו גם בעונה הבאה"

אילן פרומן, המנהל המקצועי בהפועל עכו: "עידו קוז'יקרו הוא מנהיג אמיתי עם אישיות מדהימה. התרומה שלו להצלחת הקבוצה, בכל הרבדים: המקצועי והחברתי, הייתה משמעותית ביותר. עידו הוא אחד השחקנים הטובים ביותר ששיחקו בהפועל עכו ואני מתפלל שהוא יישאר אצלנו גם בעונה הבאה".

עודד הנדלר, מאמן הפועל עכו: "תרומתו של עידו קוז'יקרו לעלייתה של הפועל עכו לליגה הלאומית הייתה עצומה. עידו הוא אדם מדהים שהפגין במהלך העונה חוזק מנטאלי שהקרין על כל השחקנים, ניסיונו הרב עזר לנו רבות ולמרות גילו ושנותיו בכדורסל הוא עדיין הראה רעב גדול ונחישות רבה להצלחה. לדעתי, עידו קוז'יקרו הוא השחקן הגבוה הטוב ביותר בליגה, הן מבחינה התקפית והן מבחינה הגנתית. קבוצה היא כמו פאזל, שבו כל חלק תורם להצלחה ועידו השתלב בו בצורה בלתי רגילה".

טל פרסלני, שחקן הקבוצה: "זאת העונה הרביעית שלי יחד עם עידו. מלבד היותו חבר טוב שעוזר באמת לכולם, הוא היווה חלק חשוב במרקם החברתי של הקבוצה. הוא הביא אתו את הניסיון המקצועי, ואת האהבה והתשוקה למשחק, שהיום לא רואים אצל הרבה מאוד שחקנים צעירים יותר. עידו הדביק את כולנו בווינריות שמאפיינת אותו".

בר חג'ג', שחקן הקבוצה: "עידו הוא אחד השחקנים הטובים בליגה וגם אחד האנשים הכי טובים שהכרתי. התרומה הכי גדולה שלו לקבוצה הוא בדבקות שלו במשימה וברצון לנצח בכל אימון ובכל משחק. הוא היווה עבורי ועבור שאר השחקנים השראה ומודל להצלחה".

 

עידו קוז'יקרו . הכי טוב בליגה. במדי הפועל עכו צילום: יניב לני
עידו קוז'יקרו . הכי טוב בליגה. במדי הפועל עכו
צילום: יניב לני

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות