fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליפות אירופה בסיף: ההישג ההיסטורי של יונתן כהן ממכבי מעלות

הסיף יונתן כהן (19) ממכבי מעלות, הגיע עם נבחרת ישראל למקום השני באליפות אירופה. מדובר בהישג שיא ובזכייה ראשונה במדליה קבוצתית במסגרת אליפות אירופה
הישג שיא. יונתן כהן (שני משמאל) עם חבריו לנבחרת ישראל צילום: איגוד הסיף הבינלאומי

היסטוריה: לראשונה בתולדות הענף, זכתה נבחרת ישראל בסיף בסגנון דקר, במדליה קבוצתית במסגרת אליפות אירופה שנערכה באנטליה, טורקיה.

מדובר בהישג ענק עבור הנבחרת הישראלית, שהעפילה עד לגמר, סיימה במקום השני וזכתה במדליית כסף. מי שעוד היו גאים היו ראשי מועדון הסיף מכבי מעלות כשנציג האגודה, יונתן כהן (19), חבר נבחרת ישראל, היה שותף מלא בהישג המצוין.

לצד כהן, כללה נבחרת ישראל את אלוף אירופה לשנת 2019 יובל פרייליך, עידו הרפר וגרגורי בסקין.

הנבחרת הישראלית פתחה את התחרות עם העפלה ישירה לשלב שמינית הגמר, שם פגשה את נבחרת ספרד החזקה. הסייפים הישראלים הפגינו יכולת מעולה וניצחו, 34:45. בשלב רבע הגמר התמודדה נבחרת ישראל מול אוקראינה. הסייפים הישראלים המשיכו ביכולת המצוינת וגברו על האוקראינים, 33:45. בשלב חצי הגמר חיכתה לישראל נבחרת דנמרק, המדורגת שלישית באירופה. הקרב מול הדנים היה צמוד, שקול ומותח והוכרע על חודו של טוש אחד בלבד, 44:45. בשלב הגמר, נגד נבחרת איטליה, פתחה ישראל בצורה טובה, אבל ההמשך היה כולו של הסייפים האיטלקים שדהרו על הדרך לזכייה באליפות עם ניצחון, 32:45, מה שזיכה את ישראל בתואר סגנית אלופת אירופה.

ההישג המצוין יסייע לישראל להתברג במקום טוב יותר לקראת אליפות העולם שתיערך בעוד חודשיים בקהיר, מצרים, ויגדיל את סיכויה לקראת השתתפות במשחקים האולימפיים שיתקיימו בפריז, צרפת.

מנהל העמותה לספורט הישגי במעלות עידן כפיר, מציין, כי יציאתו של יונתן כהן לאליפות אירופה הייתה מוטלת בספק עקב ההתרעות הביטחוניות שהיו על טורקיה, אולם בסופו של דבר, התאפשרה השתתפותו באליפות ובמעלות מאוד גאים על ההישג ההיסטורי.

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות