fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: השר אלקין מסמן v על הפריפרייה

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין הגיע לביקור חטוף בעיריית נהריה, גם הפעם, ללא בשורות מיוחדות
השר אלקין בישיבה עם צוות המשרד והנהלת העיר צילום: עיריית נהריה

אחרי שביטל את ביקורו בעיריית נהריה לפחות פעמיים, רק בתקופה האחרונה, השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין הגיע היום (שלישי) לפגישה חפוזה בעירייה שארכה לא יותר מ – 35 דקות. התירוץ היה פגישה שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריו. לצפון-1 נודע כי אורך הפגישה הלך והתקצר ככל שהתקרב המועד, עד שכמעט ולא נותר זמן לשר להקשיב ולהעמיק בבעיה המהותית שהעיר נהריה טובעת בה – האסבסט הפריך הטמון בכל רחבי העיר. אך האסבסט נמצא כאן כבר עשרות שנים, הוא יחכה. ראש הממשלה כנראה, לא. גם במקרה הזה, הפריפריה נשארת מאחור. הפריפריה היא רק כלי משחק פוליטי ששולפים כשצריך. מי שכן נשאר לפגישה קצת יותר ארוכה הם מנכ״ל המשרד גיא סמט וצוותו המקצועי, בפגישה נכח גם סגן ראש העיר והאמון על נושא הגנת הסביבה בעירייה, אייל וייזר.

הבטיחו לנו בשורות חשובות בנוגע לאסבסט הפריך, פורצות דרך. ומה קיבלנו מפיו של השר להגנת הסביבה? שום דבר שלא ידענו עליו קודם. העירייה מיהרה להוציא הודעה שלשונה: "המשרד להגנת הסביבה מוביל בהמשך להחלטת ממשלה, מהלך לניקוי הגליל המערבי מאזבסט פריך ולצורך כך, יועדו תקציבים לניקוי שטחים ציבוריים בעיר נהריה על ידי קבלנים מורשים בהתאם להיתרים ופיקוח של המשרד. במהלך הדיון ציין מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט, כי המשרד נכנס לעבודה עם דגש על פינוי מפגעי אזבסט פריך בשטחים ציבוריים בעיר". אך, כאמור, דיווחנו בעבר אודות ההבטחה הזו לשנת 2020, והתושבים מחכים ומצפים בקוצר רוח.

כפי שעוד כתבנו בעבר, על העירייה להפעיל "צבע אדום" הן בקרב חברי הממשלה והן בקרב תושבי העיר, על מנת לוודא שהמודעות לסכנת האסבסט הפריך והצמנט (הנמצא עדיין בשימוש נרחב בכל עיר בארץ) ולאופן הטיפול בו, יהיו ידועים וברורים לכל. עיריית נהריה יכולה להיות החלוצה, ממנה תצא המשנה הסדורה להימנעות מסכנות האסבסט בכל בית בישראל, ולהציל חיי אדם, לא פחות.

עפ"י הודעת העירייה, אחת הבשורות החשובות עליה דנו במהלך הישיבה היא כי לאחרונה סוכם על הצטרפות העיר לפרויקט מחזור האריזות של תאגיד ת.מ.י.ר, בעקבותיו יפוזרו בקרוב עשרות מיכלים לאיסוף פלסטיק וזכוכית בנהריה. בנוסף, כך עפ"י הודעת העירייה, דנו בנושא שילוב אוטובוסים חשמליים בעיר. בנושא זה סוכם כי עיריית נהריה תגיש בקשה למימון החלפת חלק מהאוטובוסים בנהריה לחשמליים.

השר וח"כ זאב אלקין: "אני מברך על התקדמות רבה שחלה בשנה האחרונה בטיפול במפגעי האזבסט ואני שמח לבשר על התקדמות משמעותית ביישום שלב ב' בתוכנית לניקוי אזבסט פריך בשטחים ציבוריים ברחבי העיר נהריה בפיקוח וליווי מלא של המשרד להגנת הסביבה. אנחנו נותנים קדימות לטיפול במפגעים בעיר נהריה ולכן מקצים תקציבים ייעודיים מתאימים".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "אני מבקש להודות לשר אלקין ולצוות הבכיר של המשרד בראשות המנכ"ל גיא סמט שהחליטו לקדם את שלב ב' במיזם שנועד לפנות את כלל מפגעי האזבסט הפריך מהשטחים הציבוריים בתחומי העיר שלנו. יש לנו שיתוף פעולה הדוק עם גורמי המקצוע במחוז ובמשרד בירושלים. בהתאם להנחיות המשרד קידמה העירייה נגישות לציבור במידע על הדרכים לדווח על מפגעי אזבסט כדי שתוכן תוכנית עם היתרים מתאימים ופיקוח מלא של המשרד על פינוי האזבסט".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות