fbpx
Nahariyya, IL
26°
Partly Cloudy
8h9h10h11h12h
28°C
28°C
29°C
30°C
30°C

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?

משתתפות מסע אשת המדבר צילום פרטי

נשים מהמרכז הרפואי לגליל יצאו למסע בערבה במטרה להעלות מודעות למצבן של נשים עגונות ומסורבות גט

לקראת "יום העגונה" שיצוין בשבוע הבא, יצאו לאחרונה 16 נשים מהמרכז הרפואי לגליל, למסע מאתגר בדרום הארץ במסגרתו הן צעדו 24 ק"מ, למען מטרה אחת: העלאת מודעות וגיוס כספים שיסייעו לנשים עגונות בארץ ובעולם הן ברובד הנפשי והן ברובד המשפטי.

המסע שצעד תחת הכותרת "אשת המדבר", התקיים זו השנה השנייה, נשות המרכז הרפואי לגליל צעדו יחד עם כ- 300 נשים מהארץ והעולם ולקחו חלק במעגלי שיח עם נשים עגונות.

רחל מידני (56), רכזת נושא מנהלה, היא אחת הנשים שהשתתפו השנה במסע המאתגר: "אני מאמינה שאדם לאדם – אדם, וכשמישהי העלתה את הרעיון של המסע ואת המטרה לשמה הוא נועד, מיד התחברתי כאישה ורציתי לקחת בו חלק. רציתי להרגיש כיחידה בתוך המכלול, וכמובן, להיחשף ולהכיר דברים חדשים המסע היה מאתגר מאוד וחווינו אותו מהשעות הקטנות של הלילה ובמהלך כל היום שלמחרת"

האם הכרתן זו את זו לפני המסע?

"לא באופן אישי, במהלך המסע הכרנו נשים נפלאות שאנחנו לא עובדות מולן ביום יום. המסע חיבר אותנו לגוש אחד חזק, למען מטרה חשובה. גם ההתגייסות של המרכז הרפואי, שאפשר לנו את ההסעה לערבה, גרם לנו לצאת מכאן כשליחות נשית המייצגת את הארגון בכבוד. חוץ מאיתנו, השתתפו נשים מכל רבדי האוכלוסייה, חזרתי מהמסע בתחושה שלאף אישה לא מגיע לחיות כך, בבדידות ועם קשיים עצומים כל מי שהשתתפה במסע הרגישה שאנחנו שותפות למשהו גדול וחשוב, והיום, כל אחת מאתנו היא שגרירה של הנושא. נפגשנו עם נשים עגונות שסיפרו את סיפור חייהן, ואנחנו הפכנו יחד איתן לכוח אחד. זה גרם לי לחזור מלאת התלהבות ואדרנלין".

המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי לגליל, רותי יפרח: "עצם העובדה ש-16 נשים העובדות במרכז הרפואי השתתפו במסע כה ערכי למען נשים אחרות, מעיד על החשיבות הרבה שאנו רואים בתרומה לקהילה ובסיוע לשכבה המוחלשת בחברה הישראלית. אני מברכת את נשות המרכז הרפואי שהשתתפו במסע, ומשוכנעת שגם בשנה הבאה תהיה לנו נציגות גדולה לא פחות".

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "כמרכז רפואי שחרט על דגלו את הפתגם 'אדם לאדם אדם', אני שמח על ההשתתפות במסע המדברי של נשים העובדות כאן שיצאו אליו במטרה לסייע לנשים אחרות, שלא שפר עליהן מזלן, תוך הגברת המודעות לנושא חשוב זה".

יצוין, כי האירוע נערך ע"י ארגון "יד לאשה", בשיתוף חברת "מרתון ישראל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות